INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Advertisements

Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Najdi na slepé mapě ČR hory podle zadání.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Česká republika ODKAZ GEOLOGICKÝCH VĚKŮ II.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Dnes tě naučím, jaký je povrch České republiky.
GEOMORFOLOGIE ČESKÉ REPUBLIKY 9. třída Mgr. Jakub Karásek
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
Povrch České republiky
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 9. ročník
Najdi na slepé mapě ČR pohoří podle zadání.
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Téma: Geomorfologie ČR-opakování Autor: Mgr
POHRANIČNÍ POHOŘÍ.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Elektronická učebnice - I
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
136.1 Slepé mapy – Česká republika - zásobník
POVRCH KRAJINY Vlastivěda Pro 4.ročník Gabriela Mikulková 2012.
Česká republika: Hory Hospodářský zeměpis
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
geomorfologické celky
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_08 Sada 7
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Geomorfologie Česka Systém členění území.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Rozmanitost reliéfu v ČR
Geomorfologie ČR.
NEJVYŠŠÍM VRCHOLEM ŠUMAVY NA ÚZEMÍ ČR JE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Geomorfologické členění
NA OBRÁZKU JE Sněžka Ještěd Klínovec. NA OBRÁZKU JE Sněžka Ještěd Klínovec.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
Určeno pro:žáky 2.ročník středních škol Vzdělávací obor: Zeměpis Tematický okruh: Česká republika Téma: Česká republika –fyzickogeografická charakteristika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Pohoří ČR VY_52_INOVACE_28
Geomorfologické členění České republiky 2
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ČESKÉ POHOŘÍ.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Povrch - Geomorfologie
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Lokalizace ČR - vybraná místa 2. /povrch ČR/
GEOMORFOLOGICKÉ ČLENĚNÍ ČR 5
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Novohradské hory- Kamenec
Člověk a jeho svět – 4.ročník Pohoří ČR
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Lokalizace ČR - vybraná místa 2. /povrch ČR/
K názvu pohoří přiřaďte jeho nejvyšší vrchol.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_07 Sada 7
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
POVRCH ČR ČR má pestré geologické složení, povrch tvoří převážně 2 celky: a) Česká vysočina (záp. část ČR) b) Západní Karpaty (při vých. hranici se Slovenskem)
Transkript prezentace:

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání CZ.1.07/1.1.10/01.0063 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Geomorfologické členění Zeměpis – 8. ročník Mgr. Robert Soukup ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Obsah Provincie Subprovincie Zápis Slepá mapa Nejvyšší vrcholy Opakování ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Provincie ČR se nachází na území čtyř geomorfologických provincií: - největší rozsah z nich má Česká vysočina ( 3/4 území ČR) - východní část ČR patří k Západním Karpatům - pouze malou část českého území zaujímá na jihovýchodě Západopanonská pánev - a na severovýchodě Středoevropská nížina ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Subprovincie Tyto jednotky se dále dělí na menší části, zvané subprovincie a dále na geomorfologické oblasti a geomorfologické celky, což už jsou jednotlivá pohoří. - Česká vysočina se dělí na šest subprovincií - Západní Karpaty se dělí pouze na dvě subprovincie - a Západopanonská pánev se Středoevropskou nížinou se vzhledem ke své malé velikosti skládají pouze z jedné subprovincie ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Geomorfologické členění ČR se nachází na území čtyř geomorfologických provincií: - Česká vysočina (3/4 území ČR) - Západní Karpaty (východ ČR, zasahuje ze Slovenska) - Západopanonská pánev (JV ČR, zasahuje z Rakouska) - Středoevropská nížina (SV ČR, zasahuje z Polska) Tyto jednotky se dále dělí na menší části, zvané subprovincie a dále na geomorfologické oblasti a geomorfologické celky, což už jsou jednotlivá pohoří. ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Nakresli obrysovou mapu ČR a do ní vyznač geomorfologické provincie. ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana 18. Plzeňská pahorkatina 19. Polabská nížina 20. Dyjsko-svratecký úval 21. Hornomoravský úval 22. Chřiby 23. Bílé Karpaty 24. Javorníky 25. Moravskoslezské Beskydy 26. Dolnomoravský úval 1. Český les 2. Šumava 3. Novohradské hory 4. Středočeská pahorkatina 5. Českomoravská vrchovina 6. Smrčiny 7. Krušné hory 8. Doupovské hory 9. České středohoří 10. Lužické hory 11. Jizerské hory 12. Krkonoše 13. Orlické hory 14. Králický Sněžník 15. Hrubý Jeseník 16. Nízký Jeseník 17. Brdy ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

Nejvyšší vrcholy našich hor - Šumava (Plechý 1378 m) - Krušné hory (Klínovec 1244 m) - České středohoří (Milešovka 837 m) - Ještědsko-kozákovský hřbet (Ještěd 1012 m) - Jizerské hory (Smrk 1124 m) - Krkonoše (Sněžka 1602 m) - Orlické hory (Velká Deštná 1115 m) - Králický Sněžník (Králický Sněžník 1423 m) - Hrubý Jeseník (Praděd 1491 m) - Moravskoslezské Beskydy (Lysá hora 1323 m)

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Opakování: Do názvů pohoří se vloudily chyby. Napiš správná znění českých a moravských pohoří: HŘIBY …………………………………. DRBY …………………………………. SOKOLNICKÉ HORY …………………………………. ČERNÉ KARPATY …………………………………. MORAVSKÝ LES …………………………………. BUČINY …………………………………. STAROZÁMECKÉ H. …………………………………. ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Vyškrtejte z políček v různých směrech názvy deseti hor a napište je do tabulky. Pište k nim nadmořskou výšku a pohoří, ke kterým náleží. Kamenec, Javořice, Smrk, Hradiště, Kleť, Brdo, Milešovka, Sněžka, Luž, Klínovec ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana

ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Zdroje informací, map a obrázků: http://cs.wikipedia.org/wiki/Geomorfologick%C3%A9_%C4%8Dlen%C4%9Bn%C3%AD_%C4%8Ceska http://cs.wikipedia.org/wiki/Sn%C4%9B%C5%BEka http://geologie.vsb.cz - Soubor obrysových map – Kartografie Praha ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana