Protesty v Tibetu Jakubcová Aneta Stejskalová Tereza.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala Ludmila Kebzová
Advertisements

Anotace DUM - DĚJEPIS Škola: ZŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice
Státy a jejich seskupení
Mezinárodní konkurenceschopnost, její faktory a aplikace na ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
1 Projekt: Svět práce v každodenním životě Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství.
Vypracoval: Jaromír Tlustoš
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav Vlastivěda 5. ročník
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
UPOZORNĚNÍ! LICENCE PRO TUTO PREZENTACI UMOŇUJE JEJÍ PROJEKCI JEN PRO ŠKOLNÍ POUŽITÍ. VEŠKERÁ DALŠÍ PRÁVA JSOU VYHRAZENA. JAKÉKOLIV NEOPRÁVNĚNÉ VYUŽITÍ.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Od Karla V. po Filipa II. Nizozemské povstání
Vědecká spolupráce se zeměmi mimo EU Vladislav Čadil, Daniel Frank, Miloš Chvojka, Zdeněk Kučera, Michal Pazour, Tomáš Vondrák.
Mezinárodní den lidských práv – 10. prosince. Deklarace lidských práv  Příští rok uplyne 60 let od sepsání Všeobecné deklarace lidských práv (* ).
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Asijské státy v 17. a 18. století
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 9.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
České stavovské povstání
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
MEZINÁRODNÍ ORGANIZACE
Tibet Martin B. Braun.
RUMUNSKO România Zípek Jan 3.C.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Přednáška č. 4 Horák Jakub
NEBEZPEČNÁ TEOKRACIE Lenka Čechurová, 4.A
Oficiální název: Tibetská autonomní oblast – Bod-rang-skyong-ljongs
Investice 2011: uklidnění nebo další stres? David Navrátil tel.: , Ekonomické a strategické analýzy.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Diskriminační analýza. Tibetské lebky Následující data byla shromážděna plukovníkem L.A. Waddellem v severovýchodním a východním Tibetu. Podle Moranta.
PředmětOBČANSKÝ A SPOLEČENSKOVĚDNÍ ZÁKLAD Ročník a obor 3. ROČNÍK ZDRAVOTNICKÝ ASISTENT, 4. ROČNÍK K OPAKOVÁNÍ Kód sady OSVZ/ZA/03+04/01 Kód DUM OSVZ/ZA/03+04/01/09-20.
střecha rozporuplného světa
Vývoj v Číně po 2. světové válce
Mezinárodní obchod David Štros, Historie Starověk - Středomoří (Féničané, Římané) Středověk – vnitrozemí, středomoří, pobřeží Atlantiku, merkantilismus.
Čína.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 2
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
David Štros, 2009 Lukáš Synek, 2011
ČÍNA.
Nezaměstnanost čerstvých absolventů aneb mravenčí národ 1.
Mezinárodní organizace
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Socioekonomická charakteristika Číny 4
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Vývoj počtu obyvatel Česka 1.s.v. krize odsun Němců Husákovy děti Sametová revoluce.
Turecko Eliška Novotná.
Evropská „národní obrození“
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ
ASIE - Tibet. ASIE - Tibet OBSAH Mapa Základní informace Sídla Náboženství Vlna sebeupalování Zajímavosti.
Čína
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Made in China Lubomír Bureš
Politici ČR © Tereza Mračková, 7A/8. Petr Nečas, předseda vlády ČR.
ČÍNA (ČÍNSKÁ LIDOVÁ REPUBLIKA)
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Čína Gobi Peking.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
ZÁKLADNÍ LIDSKÁ PRÁVA V DĚJINÁCH
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
TIBET.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ČÍNA.
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Konflikty ve světě Význam ozbrojených sil Příčiny a důsledky konfliktů
Mao Ce-Tung a Čína.
Soutěžní hra RISKUJ Vlajka pro Tibet
Transkript prezentace:

Protesty v Tibetu Jakubcová Aneta Stejskalová Tereza

Počátky vztahů Čína - Tibet 6.-7.stol. - Tibet a Čína diplomaticky na stejné úrovni 7.stol.- Songcän Gampa + čínská princezna Wencheng 1910 Zhao Erfeng

Patří Tibet Číně? Důvody přesvědčení Číňanů, že Tibet je součástí ČLR: Na poč.13.stol. Tibet i Čína pod nadvládou Mongolů – dynastie Yuan Poč.18.stol. – džungarští Ojraté obsadili Tibet -> r pomocí Mandžuů vyhnáni z Lhasy -> dalajlama dosazen na trůn

Anexe 1951 vstup vojsk do Lhasy („osvobození“) -> Tibet poprvé v dějinách pod přímou vládou Číny (do té doby nezávislá vláda) 1951 Sedmibodová dohoda 1959 povstání a úprk dalajlamy – rozhlas oznámil rozpuštění tibetské vlády a převzetí přímé moci Čínou -> Tibet byl definitivně „osvobozen“ a „nejtemnější feudální otroctví na světě“ bylo odstraněno

Číňané rozdělili Tibet na 3 oblasti: Tibetská autonomní oblast (ústřední provincie), Kham a Amdo připojeny k jiným čínským provinciím

Tibetská povstání od 80. let minulého století 2000 Tibeťanů ročně odchází do exilu

Ngawang Choephel Sbírání lidových písní -> 18 let vězení za špionáž -> mezinárodní kampaň za jeho osvobození -> trest snížen na 6,5 let Tibet zpívá 2009

Tibet dnes Sebeupalování Víra Tibeťanů v návrat z exilu do Tibetu Skepse dalajlamy (Tändzin Gjamccho) převtělení X volení

Zdroje Ngawang Choephel. Tibet zpívá. USA, 2009 POWERS, John. Úvod do tibetského buddhismu. 1., rev. vyd. Praha: Beta, 2009 BARNETT, ROBERT. The Tibet Protests of Spring, 2008: Conflict between the Nation and the State. China perspectives. 2009, roč. 2009, č. 3, painter painter zinscenovana-cinskou-policii.html zinscenovana-cinskou-policii.html tajemnika-KS-Ciny-tvrdi-ze-cinsky-rezim-zinscenoval-incident-ve-Lhase.html tajemnika-KS-Ciny-tvrdi-ze-cinsky-rezim-zinscenoval-incident-ve-Lhase.html cast-1 cast-1