Kriegsmarine  Původně Hochseeflotte  Po první světové válce zdecimováno  1925 – lehký křižník Emden  Battleship – z německého Panzerschiff Petr Bludský.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Bitva na řece Sommě Bitva na řece Sommě Zpracovaly: Gansová Lucie
Advertisements

Bitvy první světové války
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Johana Posseltová, C3B Bitvy 1. světové války.
Vstup USA do války.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA 1. ČÁST.
Den D.
Voda & Energie Vodní doprava.
Vývoj ve světě po 2.světové válce
1. SVĚTOVÁ VÁLKA 1917.
Válka ve Vietnamu.
III/2 XVI A
B – 17 Flying Fortress Radek Teč.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Válka Autor: Boris Zagora Prezentace: 2.světová válka Datum:
Člověk a společnost Dějepis 20. století Od Stalingradu do Prahy VY_32_INOVACE_07 Sada 23 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_VL SADA č. 8
Druhá světová válka Elizabet,Kačka a Eli.
Válka na moři byla ve znamení zejména dvou základních událostí
První světová válka
První světová válka
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ318 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
Válka V Tichomoří a důsledky 2. sv. války
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (III. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
Rok 1938 a Mnichovská krize ,,O nás, bez nás’’.
„Tajná superzbraň“.  Německá bojová doktrína  Používaná během druhé světové války  Původem vynalezena Brity a užívaná SSSR.
Registrační číslo projektu:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ319 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
2. světová válka v Evropě Válka v Evropě v letech
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
AMERICKÁ OBČANSKÁ VÁLKA
NOVÉ ZBRANĚ I. SVĚTOVÉ VÁLKY
I. světová válka – první roky války
I. světová válka – konec války
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivityInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Bitva u Verdunu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Bitva o Moskvu Dějepis Autor: Pavel Hrstka
Technika 1. světové války
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:7. ročník Klíčová slova:Evropa, západní Evropa,
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
FORMOVÁNÍ PROTIHITLEROVSKÉ KOALICE 1941
Nejdůležitější letopočty dějepisu 9.ročníku
Československé jednotky na Západě
Me 262 Dějepis Vít Řezáč, 6.A.
Válka ve Středomoří, Africe a na Balkáně
Vývoj v Rusku.
10.července – 31.října srpna 1940 – 16.května 1941
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA (XII. ČÁST) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Útok na Pearl Harbor ráno 7.prosince 1941 japonská letadla bez vyhlášení války zaútočila na americkou vojenskou základnu v přístavu Pearl Harbor na Havajských.
Technika boje na moři.
2. světová válka v Evropě Koordinace postupu spojenců
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní umělecká škola Libochovice Autor: Mgr. Jitka Hajná Název: VY_32_INOVACE_19_D_2. světová válka Téma:
Druhá světová válka. 1.Kdo je na obrázku? 2.Jaké spojenectví karikatura vyjadřuje? 3.Co jednotlivé státy získaly?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno- venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_1.
Západní tažení – bitva o Anglii. Útok proti Skandinávii Začátkem roku 1940 Německo zaútočilo proti Dánsku a Norsku Slabé Dánsko nekladlo větší odpor a.
světová válka.
Tanky 2. světové války Dominik Kolář.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
FORMOVÁNÍ SPOJENECKÉ KOALICE
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
mages de Images 70 ans après
Velké historické bitvy starověku část 1. Řecko – Perské války
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_DĚJEPIS
I. světová válka.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Panzerkampfwagen V Panther
Transkript prezentace:

Kriegsmarine  Původně Hochseeflotte  Po první světové válce zdecimováno  1925 – lehký křižník Emden  Battleship – z německého Panzerschiff Petr Bludský

Úloha ponorek za války  Před zavedením sonaru působení nesmírných ztrát spojencům  Napadávání zásobovacích konvojů  Útoky na obchodní lodě

Velitelé německého námořnictva Grossadmiral Erich Raeder Karl Dönitz Walter Warzecha

Výroba ponorek  Na začátku války velice malý počet akceschopných strojů  Postupný růst tempa  Celkem vyrobeno 1170 ponorek, což je více, než měl celý svět.

Typ VIII  Nejrozšířenější typ VIIC  2x 6 válcový M6V diesel (2,400 kW)  17.7 uzlů (33 km/h)

Nedostatky frontových ponorek  Posílení spojenecké obrany (hlídkování letounů)  Doba ponoru přestávala stačit  Nebylo k dispozici kvalitní radarové zařízení  Hluk dieselových motorů rušil příjem hydrolokátoru  Větrací roury

Ponorková válka  Mořské tažení součástí bitvy o Británii.  Veškeré důležité vojenské zásoby pluly do Anglie v konvojích přes Atlantik.  Díky pádu Francie se německé ponorkové základny mohly přesunout do Bordeaux a podnikat útoky dále na západ.

Taktika vlčích smeček  Karl Dönitz vyvinul zcela novou koncepci fungování ponorky ve druhé světové válce.  Systematický výcvik posádek. Vysoká obliba u námořnictva.  Ponorky neútočily osamoceně jako v 1.sv, ale ve skupinách.

Porážka vlčích smeček  Květen 1943, bitva o konvoj ONS-5.  Komodor John Brooks vedl konvoj 40 obchodních lodí zatižené balastem do USA.  Útok U-bootů ze skupin Star, Amsel a Specht.  Obklíčení a zničení 7 obchodních lodí.  Nasazení americké novinky Hedgehog – specialního minometu.  Celkové skóre 6:13 pro Němce.  Stažení útoků Dönitzem.

Konec nacistické Kriegsmarine  Po vylodění spojenců v Normandii ztráta ponorkových základen  Ztráta mnoha dobře vycvičených posádek  Nedostatek materiálu, přesměrování výroby  Spojenecký technologický náskok

Zdroje    (Zničení německého U-bootu)  (Karl oceňuje své chlapce)