Opakování život na Zemi

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč u nás nežijí lední medvědi
Advertisements

Název školy: ZŠ a MŠ Černčice, Okres Náchod Autor: Mgr
VYPRACOVAL Šimon cigánek, 5.tř.
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
Přírodověda – Podnebné pásy ( Mírný pás )
Podnebné pásy 5. ročník.
Přírodní krajiny světa = vegetační pásy
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
PODNEBNÉ PÁSY.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
PODNEBNÉ PÁSY – 5. roč. Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
Střídání ročních období
Polární pás – Arktida VY_V/2_INOVACE_33_Polární pás - Arktida
Přírodověda 5.ročník podnebí podnebné pásy.
Za předpokladu použití psacích potřeb
VY_V/2_INOVACE_18_Měsíc Měsíc Miroslav Kaňok. OBSAH Měsíc – přirozená družice ZeměMěsíc – přirozená družice Země Pozorování MěsícePozorování Měsíce Použité.
Podnebné pásy subtropický pás
SEVERNÍ AMERIKA PODNEBÍ A VODSTVO
BIOMY ZEMĚ VEGETAČNÍ PÁSY ZEMĚ
ROSTLINSTVO A ŽIVOČIŠSTVO AFRIKY
Podnebné pásy - živočichové
Přizpůsobivost živočichů a rostlin
Podnebí (climate) a přírodní krajiny Ameriky – Opakování!
Rozmanitost přírody Oceány. Rozmanitost přírody Oceány.
VY_III/2_INOVACE_105_Kostra člověka
Podmínky života na Zemi
VY_V/2_INOVACE_19_Podoby Měsíce
Mírný pás – smíšené a listnaté lesy, stepi
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody. Podnebné pásy-test Rozmanitost přírody.
TROPICKÝ PÁS Tropický deštný les
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
VY_V/2_INOVACE_15_Trvání dne a noci
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Podnebí, vegetace Ameriky
VY_V/2_INOVACE_05_Příklady elektráren
VY_V/2_INOVACE_09_Slunce Slunce Miroslav Kaňok. OBSAH SlunceSlunce Slunce - fotografieSlunce - fotografie Použité zdrojePoužité zdroje.
Podnebné pásy, počasí a nadmořská výška
PŘÍRODNÍ ZEMSKÉ PÁSY.
Člověk – životní podmínky, lidské tělo
VY_V/2_INOVACE_13_Země ZEMĚ Miroslav Kaňok. OBSAH ZeměZemě Použité zdrojePoužité zdroje.
Tropický pás savana a poušť
Život v oceánech.
Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
Podnebné pásy III. – 5. ročník / mírný podnebný pás /
Živý obal Země ( rostliny a živočichové)
Klimatické a přírodní krajiny Ameriky
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_ ZEMĚPIS 6. ROČNÍK TEMA: Risk-biosféra ČÍSLO PROJEKTU:
PŘÍRODNÍ KRAJINA: 1) Tropický pás: a) tropický deštný les b) savana c) poušť a polopoušť 2) Subtropický pás: a) tvrdolistý les 3) Mírný pás: a) step b)
Biosféra. obsah  úvod  životní podmínky  vlivy působící na životní podmínky  závislost přírodních krajin na podnebí  kontrolní otázky.
MÍRNÝ PÁS PŘÍRODOVĚDA 5.TŘ. Mgr. Renata Šimková.
Podnebné pásy – mírný pás
Podnebné pásy listnaté lesy tropy subtropy
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
VY_V/2_INOVACE_29_Mírný pás
ŽIVOT V OCEÁNECH A MOŘÍCH
VY_52_INOVACE_36_ Život v oceánech a mořích
AUTOR: Mgr. Jitka Plaširybová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_VLA+PŘI_28
Polární pás – Antarktida
Polární pás Co zde roste? Žije? Polární pustiny trvalé zalednění
Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_ZEMĚPIS
Jméno autora: Bc. Petra Musilová
OBSAH PODNEBNÉ PÁSY TROPICKÝ PÁS SUBTROPICKÝ PÁS MÍRNÝ PÁS POLÁRNÍ PÁS
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Př_15_Podnebné pásy
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
14. Přírodní krajiny světa - vegetační pásy
Biosféra = živý obal Země
Podnebí a vegetace Asie
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_21_PODNEBNÉ PÁSY
Přírodověda Podnebné pásy ( Mírný pás )
Transkript prezentace:

Opakování život na Zemi VY_V/2_INOVACE_015_Opakování život na Zemi Opakování život na Zemi Miroslav Kaňok

OBSAH Opakování – Život na Zemi 1 Opakování – Život na Zemi 2 Použité zdroje

Opakování – Život na Zemi 1 1) Jaké jsou základní podmínky života? Světlo, teplo, vzduch, voda, živiny 2) Co je podnebí? Opakující se průběh počasí v určité oblasti. Mírný 3) Které podnebné pásy jsou na Zemi? Tropický Subtropický Polární 4) Které tři typy krajiny rozlišujeme v tropickém pásu? Tropický deštný les, savana, poušť.

Opakování – Život na Zemi 2 5) Vyjmenuj tři hlavní společenstva mírného pásu. Jehličnaté lesy (tajga), smíšené a listnaté lesy, stepi (prérie, pampy) 6) Vyjmenuj pět živočichů, kteří obývají moře a oceány. Koráli, ryby, chobotnice, žralok, velryba, medúza, tuleň, delfín, … 7) Roztřiď živočichy a uveď příklad: HMYZ OBRATLOVCI BEZOBRATLÍ Obojži-velníci savci ptáci plazi ryby tygr slon … pštros ara … želva hadi … žáby mlok … kapr sleď … motýli brouci blanokřídlí hnědásek včela nosorožík

POUŽITÉ ZDROJE Kholová H. Přírodověda pro pátý ročník – Život na Zemi. Praha: Alter, 1997. 64 s. Dostupný pod licencí GNU Free Documentation License na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Alisov's_classification_of_climate_ru.jpg