FAV 259 Šaty / Kostým / Móda ve filmu Mgr. Šárka Gmiterková

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolekce MEMORY v Brně Liběna Rochová.
Advertisements

Rozpoznání motivačního ladění a motivační profil jednotlivce
Móda za 1. světové války Zlatý věk
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
Vlastní skript může být umístěn: v hlavičce stránky v těle stránky
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Jak to všechno začalo H.R.Giger a vetřelec
MÓDA a dnešní svět Blažek, Vápeník, Stejskalová, Rázková, Moudrá.
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Společenské úlohy oděvů aneb
Projekt HIP - HOP 7. B.
Feminismus a role ženy ve společnosti z pohledu evoluční psychologie
Znaky atraktivity mužů
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
HC EATON PARDUBICE Hokejový klub.
Jak reformulovat disertační teze. Anotace vystoupení Ve svých doktorandských tezích se pohybuji na pomezí politické sociologie, politologie a mediálních.
Lekce 1 Modelování a simulace
Spisovatelské páry – když se setká mužské psaní se ženským Kapitoly ze světové literatury II LS 2012.
Sociální politika a Welfare State
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Role MZ ČR v souvislosti s veřejnou podporou – financování investic ve zdravotnictví
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE Komunitární programy Ústí nad Labem Ing. František Jochman Datum:
40. Výročí naší školy 1974–2014.
PowerPoint 2007: Tvorba prezentace, formátování textu Lekce 6.
Zobrazování politiky (a političek) v médiích Ústí nad Labem, Jana Smiggels Kavková, M.A. o. s. Fórum 50 %
Auditoriální přístup: počátky  Publikum v množném čísle  Proč lze v rámci KS ztotožnit publikum s auditoriem?  Analýza publika ve vazbě na životní.
Auditoriální přístup: etnografie publik
Protidrogová politika v EU a v ČR Blanka Korčišová Viktor Mravčík Jůnův statek
Vymezení, funkce, zdroje
Biography and his carier
Zaostřeno na život v metropoli… 1 PragMoon. Co je to PragMoon? 2 Nový PragMoon je poutavý širokospektrý kulturní průvodce Prahou a vším, co metropole.
Systémová a strukturně-funckionální analýza (D. Easton, G. Almond)
Ona a on: Masculine & Feminine Pronouns In each of the following sentences, replace ona with on, and vice versa. Remember to keep the pronoun in the correct.
Krása v proměnách času.
Barva Jak vybrat barvy.
VY_52_INOVACE_ZBO2_5864HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
VY_32_INOVACE_TVÚČH3B_5660_NES
STRUKTURA NOVIN. STRUKTURA NOVIN Noviny se rozlišují typickou grafickou úpravou a záhlavím Na první stránce hlavní zprávy, úvodník, přehled důležitých.
Prezentace VOLNÝ.cz. Internetový portál, který byl založen v roce 1999 jako vstupní brána do internetu pro uživatele dial-up připojení. V současné době.
Osnova: strategie výběru partnera sexuální chování
Jak souvisí s penězi, štěstím a demokracií. V čem spočívá bohatství?
Dvoření a sexuální atraktivita
KOSTÝMY V AKČNÍM FILMU.
VYBRANÉ ASPEKTY ZDVOŘILOSTI V MEDIÁLNÍM DIALOGU Ondřej Dufek, 3. roč. ČJL FF UK.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Adaptivní preference pro délku nohou u potenciálního partnera
VY_52_INOVACE_ZBO2_5364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Na koho cílí titulní strany časopisů pro muže Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Paul Jackson Pollock
CIRCUS OF TOTALITARIANISM CULTURAL TOURING PROGRAM WHICH PRESENTS POST AND AFTER COMMUNIST´S EUROPEAN CULTURE AND ART.
CITAČNÍ DATABÁZE Poprvé publikováno v roce 1963, do roku 1987 citováno více než 800x.
FAV 259 Šaty / Kostým / Móda ve filmu Mgr. Šárka Gmiterková
“Let’s put our clothes on and face the world” FAV 259 Šaty / Kostým / Móda ve filmu Mgr. Šárka Gmiterková
Behaviorismus (část II)
FAV 259 Šaty / Kostým / Móda ve filmu Mgr. Šárka Gmiterková
2. vlna ženského hnutí. Periodizace ženského hnutí 1. vlna: do získání hlasovacího práva 2. vlna: od 60. do cca 80. let 20. století (případně dosud) 3.
Genderová kultura a kulturní teorie sociálního státu
Andrew Higson – English Heritage, English Cinema. Costume Drama Since (Oxford University Press, 2003) škála metod: empirické výzkumy – vývoj průmyslu,
Problematika QOL – Quality of Life M. Lejska AUDIO-Fon centr. Brno.
Grafické systémy II. Ing. Tomáš Neumann Interní doktorand kat. 340 Vizualizace, tvorba animací.
Sortiment oděvních výrobků. Názvy a rozdělení výrobků k odívání se řídí normou ČSN To je závazné pro výrobu, učební texty a literaturu.
SELF-CONCEPT OF WOMEN Zuzana Brychtová. OSNOVA Self-concept a jeho užití Hledání obrazu ideální ženy Nalezení obrazu ideální ženy?? Shrnutí a rozdíly.
Jak se lidé oblékali Zpracovala : Terezie Baková Magdaléna Machová
NÁZEV PŘÍSPĚVKU Jméno a příjmení autora včetně titulů
Reklama I..
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Kalkul formy jako prostředek k výzkumu autopoietických sociálních systémů
Dějiny psychologie 8 Neobehaviorismus.
Transkript prezentace:

FAV 259 Šaty / Kostým / Móda ve filmu Mgr. Šárka Gmiterková 16. 10. 2013

Literatura 16. 10. BABINGTON, Bruce – DAVIES, Ann – POWRIE, Phil (eds.) (2004): The trouble with men. Masculinities in European and Hollywood cinema. London, New York: Wallflower press. GATES, Phillipa (2008), Three Sam Spades. The shifting model of American Masculinity in the Three Films of The Maltese Falcon. Framework, 49, 2008, č. 1, s. 7 – 26. AMAYA, Hector (2007), Amores perros and racialiased masculinities in contemporary Mexico. New Cinemas: Journal of contemporary film, 5, 2007, č. 3, s. 201 – 216. GREVEN, David (2009), Contemporary Hollywood Masculinity and the Double-Protagonist film. Cinema Journal, 48, 2009, č. 4, s. 22 – 43. GEHLAWAT, Ajay (2012), “Aadat Se Majboor / Helpless by Habit: Metrosexual masculinity in contemporary Bollywood. Studies in South Asian Film & Media, 4, 2012, č. 1, s. 61 – 79.

Masculinities / Men studies Výrazný rozvoj počátkem 90.let Dlouho ve stínu feministických filmových teorií, které maskulinitu nijak neproblematizují Tři problematické aspekty textu Vizuální slast a narativní film Laury Mulvey (1975) 1 - Diváctví jako teoretický konstrukt – co zažívá reálný divák vs reálná divačka? 2 - “Gaze” – kódovaný jako aktivní/mužský pohled, jehož prostřednictvím se divák identifikuje s hrdinou na plátně a získává pasivní ženský objekt Co se ale odehrává při heterosexuálním vzájemném mužském “gaze”? 3 - Mužské tělo na plátně neexistuje jako objekt, v režimu bytí-pro-pohled Mužnost prizmatem queer studies není cílem. Zajímá nás normativní, tedy heterosexuální mužnost a její různé formy v režimu vizuálního zobrazení.

Great Masculine Renunciation “Mužské odříkání se módy” Zhruba od roku 1820 pánský oděv rezignuje na zdobnost a dekorativnost Preference střídmosti a uniformity Režim “non-fashion”, tedy rezignace na pravidelné změny střihu, siluety, barev a vzorů Ideálně ztělesňuje pánský oblek

Pánský oblek Sexuální a falická symbolika obleku Reálné mužské tělo skrývá; zároveň jej jako souhru vizuálních konvencí ustavuje v jeho mužnosti Protahuje torzo opticky do výšky Zdůrazňuje ramena vs úzký pas a malé hýždě Formou aluze spojuje hlasivky s genitáliemi

80.léta Kultura “yuppies” – YUP=young urban professional 25 – 35 let, důraz na kariéru, profesní úspěch, nadprůměrné příjmy Nárůst konzumpce, soustředění se na zdravý životní styl, fitness, definování sociálního statusu skrz tělo a šaty Pánské lifestylové magazíny: The Face, GQ, Arena, L’uomo Vogue, Mens Health, FHM Mužské tělo začíná být prezentováno jako objekt pro pohled – a to prioritně nikoliv pro ženský kontemplativní, ale pro mužský aspirační

Americký gigolo (1980, r. Paul Schrader) Pro hlavního hrdinu Juliana je oblečení hlavní formou sebevyjádření. Sekvence, v nichž koordinuje jednotlivé části svého oděvu, působí jako instruktážní lekce ve stylingu a barevné koordinaci pro mužské diváky.

Top Gun (1986, r. Tony Scott)

Klub rváčů (1999, r. David Fincher)

Klub rváčů Ideální muž pouze jako chvilkové spojení dvou naprosto odlišných identit Ambivalentně vnímaná konfůze –> žádoucí stav, ale vždy rizikový nebo psychotický Rozdílnost ega a alterega (a jejich nespojitelnost) artikulovaná také na bázi kostýmu Šedivá uniformita a odosobněnost korporátní kultury vs eklektická hravost nekonfekčních oděvních artiklů

Tváří v tvář 1997, r. John Woo Klasická hollywoodská zápletka dovedená do krajnosti – dyadické párování dvou hlavních mužských hrdinů (policajt vs padouch) V tomto případě navíc oba protagonisté napravují chyby v osobních vztazích svého “předchůdce” Ambivalentní závěr – kdo se vlastně vrací domů?

Castor Troy vs Sean Archer

Castor Troy v obleku Seana Archera

Návrat Seana Archera?

Tváří v tvář jako módní událost