Predikce chemických posunů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Města ČR – orientace na mapě
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Hraní s desetinnými čísly
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
Téma 3 ODM, analýza prutové soustavy, řešení nosníků
AC Sparta Praha – VFL Wolfsburg 2. 9:05 B Bohemians 1905 – MFK Košice
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Afrika – státy a hlavní města
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Dělitelnost přirozených čísel
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (2) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Jiří Hlavenka Shoproku meeting Praha, 13/9/2012. Zdroj: ČSÚ, APEK/GfK.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
ROK ÚLOVKY Z REVÍRŮ MO ČRS JINDŘICHŮV HRADEC Zpráva dle podkladů JčÚS
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ZVÍŘATA AUSTRÁLIE (1) - PROCVIČUJEME SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DO 100
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
Sčítání, odčítání do sta
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Disciplína: LM2x zJan Vetešník zOndřej Vetešník Zodpovědný trenér: Rudolf Kopřiva.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Transkript prezentace:

Predikce chemických posunů NMR I Predikce chemických posunů

Predikce chemických posunů Analogie Výpočet

Shooleryho pravidla Alifatické látky CH2Br2: d = 1.25 + 1.9 + 1.9 = 5.05 ppm experiment: 4.94 ppm Substituent d Alkyl 0.0 -C=C- 0.8 -CC- 0.9 -C6H5 1.3 -CO-R -OH 1.7 -O-R 1.5 -O-CO-R 2.7 -NH2 1.0 -Br 1.9 -Cl 2.0 R1-CH2-R2 d = 1.25 + R1 + R2 R1-CH-(R2)-R3 d = 1.50 + R1 + R2 + R2

Shooleryho pravidla Olefiny Kyselina skořicová (trans Ph-CHa=CHb-COOH) dHa = 5.25 + 1.38 + 0 + 0.98 = 7.61 dHb = 5.25 + 0.80 + 0 + 0.36 = 6.41 expriment: 7.82 a 6.47 ppm. Substituent dgem H- 0.0 Alkyl- 0.45 -OR 1.21 -Ar 1.38 -C=C- 1.24 -OH 1.22 -Cl 1.08 dcis -0.22 -0.60 0.36 0.02 -1.07 -0.40 dtrans -0.28 -1.00 -0.07 -0.05 -1.21 -1.02 -COOH 0.80 0.98 0.32 d = 5.25 + Rgem + Rtrans + Rcis

d = 7.27 + Rortho + Rmeta + Rpara Shooleryho pravidla Aromatické sloučeniny Substituent dortho -H 0.0 -CH3 -0.17 -NO2 0.95 -OCH3 -0.43 -Cl 0.02 -F -0.30 dmeta -0.09 0.17 -0.06 -0.02 dpara -0.18 0.33 -0.37 -0.04 -0.22 -COOH 0.80 0.14 0.20 -NH2 -0.75 -C6H5 0.18 -SCH3 -0.03 -0.24 0.00 -0.63 0.08 d = 7.27 + Rortho + Rmeta + Rpara

Shooleryho pravidla dHa= 7.27 - 0.17 - 0.09 = 7.00 (6.97) dHb = dHa dHc = 7.27 + 2 * 0.95 - 0.09 = 9.08 (8.72)

13C - alkany Grant, Paul

13C

13C - alkeny

13C - areny

H960 13C NMR (DMSO, 125.70 MHz): 6.73 (CH2 of cyclopropane); 24.15 (CH of cyclopropane); 44.20 (C-7); 46.80 (C-4); 49.32 (C-1); 55.77 (C-3); 58.99 (CH2O); 69.92 (C-2); 118.76 (C-5´); 127.90 (C-6); 139.85 (C-8´); 150.11 (C-4´); 152.20 (C-2´); 153.91 (C-5); 155.61 (C-6´). 1H NMR (DMSO, 499.84 MHz): 0.59 m, 2 H and 0.71 m, 2 H (CH2 of cyclopropane); 1.72 dp, 1 H, Jgem = 9.2, J(7a,1) = J(7a,2) = J(7a,3) = J(7a,4) = 1.6 (H-7a); 2.29 dm, 1 H, Jgem = 9.2 (H-7b); 2.72 m, 1 H (H-1); 2.93 m, 1 H (H-4); 3.04 bs, 1 H (CH of cyclopropane); 3.94 m, 1 H (H-2); 4.02 ddd, 1 H, Jgem = 14.9, J(CH2,OH) = 5.0, J(CH2,6) = 1.4 (CH2Oa); 4.09 ddd, 1 H, Jgem = 15.0, J(CH2,OH) = 5.6, J(CH2,6) = 1.7 (CH2Ob); 4.46 dd, 1 H, J(3,2) = 6.2, J(3,7a) = 1.6 (H-3); 4.87 t, 1 H, J(OH,CH2) = 5.5 (CH2OH); 5.03 d, 1 H, J(OH,2) = 4.6 (2-OH); 5.86 m, 1 H (H-6); 7.78 bs, 1 H (NH); 8.07 s, 1 H (H-8´); 8.20 bs, 1 H (H-2´).