Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola, Horní Česká 15, Znojmo EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Zemětřesení Název školy
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základy hospodářství Beneluxu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Hospodářský vzestup Indie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_15 Střední Amerika
Střední Amerika ostrovní Státy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Národy světa Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
KUBA.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
TVAR A POLOHA NA ZEMI, HRANIČNÍ BODY
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Střední Amerika.
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:8. ročník Klíčová slova:Amerika – Střední Amerika.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Příklady na využití. Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro.
VY_52_INOVACE_03/2/4_ZEMĚPIS Státy střední Ameriky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: V/2 –
Severní Afrika Název školy
Mexiko, státy Karibského moře, státy Jižní Ameriky
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Ostrovní státy střední Ameriky
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Střední Amerika Autor: Mgr. Marian Solčanský
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_ ZEMĚPIS 7. ROČNÍK TEMA: Střední Amerika ČÍSLO.
Kuba.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací materiál: Andské země Operační systém:
STŘEDNÍ AMERIKA ostrovní část
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Etnická a rasová struktura Střední Ameriky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_13 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Dle vlastního úsudku a atlasu analyzuj: 1. Krásné moře – korálové útesy 2. Klima vhodné pro zemědělskou produkci a cestovní ruch 3. Nerostné bohatství: - není nijak závratné, ale pro ekonomiky států mají značný význam, protože většinu vyváží Kuba – nikl Jamajka – bauxit Dominikánská republika – bauxit, barevné rudy Velké Antily – barevné rudy na vývoz Proč většinu rud vyváží? - nemají jak využít – nemají strojírenský průmysl - velká část lidí pracuje v zemědělství a službách

Klima zde má opět dominantní vliv na ekonomiku!! 1. O jaký typ podnebí se zde jedná? 2. Jaké pravidelné klimatické jevy ovlivňují klima? Ad 1) - vlhké tropické podnebí se značným přísunem srážek Ad 2) - pravidelné klimatické jevy jsou zde celoroční a sezónní:…. - celoroční – pasáty - sezónní – hurikány – značné ničivé účinky Jaká je výšková členitost? - celkem značná – problém při hurikánech ….. …. sesuvy půdy Hrozí zde nebezpečí zemětřesení či sopečné činnosti? - většinou jen zemětřesení - leží na hranicích litosférických desek

Největší a nejničivější v poslední době bylo na… …Haiti - poničený prezidentský palác Obr.1

- jedna z nejchudších zemí světa, 80 % z 9 mil. lidí tu žije za méně než 2 dolary denně. Polovina obyvatel je negramotná. Leden 2010 Počet obětí – 300 tisíc Zemětřesení nějak na zdraví či majetku poznamenalo 3,5 milionu obyvatel, 1,5 mil. nemá střechu nad hlavou a 2 miliony budou podle OSN minimálně rok závislé na potravinové pomoci. ostrov-vypada-dnes ostrov-vypada-dnes zemetreseni-stale-v-troskach.php zemetreseni-stale-v-troskach.php Tato situace může v podstatě potkat každou Karibskou zemi – státy s tím musí počítat, teda měly by. 

Rozdíl Velké a Malé Antily – v čem? Co mají společného? Velké Antily - těží nerostné suroviny a vyváží - cestovní ruch Malé Antily - postavené většinou na cestovním ruchu a zemědělsko-potravinářském komplexu Jednoznačně cestovní ruch a zemědělsko- potravinářský komplex je značně podstatný pro ekonomiku.

Značná zaměstnanost + velmi důležitý pro obživu Jaké jsou hlavní vývozní plodiny? Dle atlasu: - cukrová třtina, tabák, banány, káva,… - mořské plody Velmi vyhlášené jsou například kubánské doutníky, které ale také postihla krize: Jaký potravinářský produkt je nejvýznamnější? - třtinový rum

Kromě klasické turistiky – pláž + hotel + restaurace je zde velmi oblíbený ještě další typ turistiky…. ….výletní lodě nebo jachty vyletni-lod-sveta-uz-brazdi-vlny-karibiku.html vyletni-lod-sveta-uz-brazdi-vlny-karibiku.html milionu-na-den-p7n-/igsvet.aspx?c=A110429_104122_igsvet_tomhttp://cestovani.idnes.cz/takhle-vypada-luxus-pronajmete-si-ostrov-za-pul- milionu-na-den-p7n-/igsvet.aspx?c=A110429_104122_igsvet_tom ceste-po-severni-jamajce/ ceste-po-severni-jamajce/

1. ABASSI, Logan. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: