Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Obyvatelstvo Austrálie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_19 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Austrálie a Oceánie Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia
1. Jak se nazývají původní obyvatelé Austrálie? 2. Kdo kolonizoval toto území? 3. Jak se chovali k původním obyvatelům kolonizátoři? 4. Jak ji využívali? Ad 1) Aboriginci - nyní jen 2% všech obyvatel Ad 2) Velká Británie Ad 3) – velmi kruté a drsné chování, nechtěli je uznat jako původní obyvatele,… - ještě v pol. 20.stol. děti posílali na převýchovu, /zahranicni.aspx?c=A130213_152316_zahranicni_ipl /zahranicni.aspx?c=A130213_152316_zahranicni_ipl - tohoto problému se dotýkal i film Austrálie Ad 4) - trestanecká kolonie - kdo nejvíce tam byl posílán? - Irové, Skotové,…
Dle atlasu: Kde je hlavní koncentrace obyvatel, proč tam? - většina obyvatel žije podél pobřeží – hlavně JV – 75% - jsou zde nejlepší klimatické podmínky + je tam voda - vysoký stupeň urbanizace – 50% obyvatel v aglomeracích Sydney, Melbourne, Brisbane - jednoznačně se jedná o tzv. evropskou civilizaci - je to země přistěhovalců – stále dominují běloši - stále je zde silný nárůst přistěhovalců, ale nyní odkud… - Asie – Čína, Vietnam, Indie, ….. - uvádí se jako příklad multikulturalismu Celkem zde žije pouze 20 mil.obyvatel.
Nejhorší postavení ve společnosti mají původní obyvatelé – nemoci, dříve umírají, drogy, alkoholismus,… - nelegální přistěhovalectví nejdrive-posle-do-zachytnych-taboru nejdrive-posle-do-zachytnych-taboru - multikulturalismu - zatím je to příklad, ale už se začínají objevovat drobné problémy - většinou se noví obyvatelé přizpůsobují 1qq-/zahranicni.aspx?c=A120305_123442_zahranicni_ts 1qq-/zahranicni.aspx?c=A120305_123442_zahranicni_ts