Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Advertisements

GOTICKÁ KULTURA.
Gotika.
Umění vrcholného středověku
Kultura vrcholného a pozdního středověku
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Gotika Úvod, architektura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Milánský dóm – Duomo di milano
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Gotická kultura.
DUM (digitální učební materiál)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Česká gotika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
KULTURA VRCHOLNÉHO A POZDNÍHO STŘEDOVĚKU
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Gotická kultura.
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
České země, sochařství, malířství
Renesance (úvod, architektura)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Ve znamení gotického slohu
VY_12_INOVACE_91 Pro žáky 7. ročníku ZŠ Člověk a společnost – Dějepis – Křesťanství a středověká Evropa Listopad 2011 Mgr. Regina Kokešová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Poznám gotické umění ? 7. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Malířství, sochařství GOTIKA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Umělecký sloh vrcholného středověku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Gotický sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Gotika Kateřina Kuncová.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis – gotika, druhy umění,
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
pol. 12. století - konec 15. stol.
GOTIKA.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Gotická kultura TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Gotika Vzdělanost. Gotika Vzdělanost Kdy: 12. století Kde vznikla: Francie Hrad Bezděz.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Transkript prezentace:

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Monikou Novotnou Gotika - opakování

Přiřaď pojmy k obrázkům: Vitráž Vnější opěrný systém Pieta Lomený oblouk

Přiřaď pojmy k obrázkům: Řešení Vitráž Vnější opěrný systém Pieta Lomený oblouk

Která stavba není gotická: autor Jiuguang Wang, pod licencí Creative CommonsJiuguang Wang

Která stavba není gotická: autor Jiuguang Wang, pod licencí Creative CommonsJiuguang Wang

Najdi ve větách názvy čtyř českých gotických hradů: 1.Rád se přidám k ostatním. 2.Měl strach, že se to dozví kovář Závora. 3.Ukázal mu, zač je toho loket. 4.Ostře kovový zvuk se nesl celou ulicí.

Najdi ve větách názvy čtyř českých gotických hradů: 1.Rád se přidám k ostatním. 2.Měl strach, že se to dozví kovář Závora. 3.Ukázal mu, zač je toho loket. 4.Ostře kovový zvuk se nesl celou ulicí.

Kdo je autorem obrazu: Leonardo da Vinci Mistr Theodorik Antonín Slavíček Mistr třeboňský

Kdo je autorem obrazu: Správná odpověď Mistr Theodorik

Doplň: Gotický sloh vznikl ve druhé polovině ______________ ve Francii. Základním rysem gotické architektury je ____________ oblouk a _______________ klenba. Na Pražském hradě se nachází nejvýznamnější česká gotická katedrála ____________________. Na její stavbě se podíleli _____________ __________________ a _____________________________. Nejznámější sochařské náměty jsou ___________ a _____________. Nejvýznamnějším českým malířem byl __________________________, který vyzdobil kapli sv. Kříže na Karlštejně.

Doplň: Řešení Gotický sloh vznikl ve druhé polovině 12.století ve Francii. Základním rysem gotické architektury je lomený oblouk a žebrová klenba. Na Pražském hradě se nachází nejvýznamnější česká gotická katedrála sv. Víta. Na její stavbě se podíleli Petr Parléř a Matyáš z Arrasu. Nejznámější sochařské náměty jsou madony a piety. Nejvýznamnějším českým malířem byl Mistr Theodorik, který vyzdobil kapli sv. Kříže na Karlštejně.

Použitá literatura, zdroj: Prokop, V. – Kapitoly z dějin výtvarného umění, Sokolov 2004 Baleka, J. – Výtvarné umění, výkladový slovník, ACADEMIA 2002 Klipart