jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Digitalizace výuky Příjemce
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Obojživelníci Základní škola Žižkov, Kremnická 98, Kutná Hora
charakteristika obojživelníků
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: listopad 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obojživelníci bezocasí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
stavba těla, rozmnožování
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Autor: Mgr. Vladislava Slepičková
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
OBOJŽIVELNÍCI – VE VODĚ I NA SOUŠI
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd předmět Přírodopis pořadové číslo DUM 04

Anotace Prezentace, která by měla sloužit jako obrazová a textová podpora k výuce učiva o obojživelnících. Autor Mgr. Eva Truxová Očekávaný výstup charakterizuje hlavní taxonomické jednotky živočichů a jejich významné zástupce Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity kombinované Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

Znaky obojživelníků - opakování Kde žijí? žijí na souši i ve vodě mají končetiny proměnlivá tělní pokryv – vlhká, slizká kůže, obsahuje slizové a jedové žlázy dýchají plícemi a vlhkou kůží larvy – pulci – dýchají žábrami 2 skupiny obojživelníků ocasatí (mloci a čolci) bezocasí (žáby) Mají končetiny? Jaká je teplota těla? Jaký je tělní pokryv? Čím dýchají? Larvy + dýchání Jak rozdělujeme obojživelníky?

končetiny Přední – čtyřprsté Zadní – pětiprsté s plovacími blánami

Rozmnožovací soustava Cévní soustava srdce má 2 předsíně a1 komoru Rozmnožovací soustava vajíčka kladou v pásech nebo shlucích v rosolovitém obalu jsou odděleného pohlaví Oplození – vnější(žáby) vnitřní (mloci)

žáby

Skokan štíhlý

Skokan zelený

Skokan hnědý

Skokan skřehotavý

Vajíčka skokana - shluky

Ropucha obecná

Páření ropuch

Vajíčka ropuchy – dlouhé šňůrky

Poznáte čí jsou to vajíčka? ropuchy

Rosnička zelená

Rosnička zelená

Kuňka obecná

pulci vajíčka skokanů v rosolovitém obalu http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tadpole_%28PSF%29.svg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rana_boylii22.jpg

Ochrana žab

zápis do sešitu

Bezocasí obojživelníci - žáby Skokan skřehotavý nemají ocas hlava široká, nasedá přímo na tělo vypoulené oči s víčky přední končetiny – 4 prsty zadní končetiny – 5 prstů + plovací blány vajíčka – rosolovitý obal – shluky larvy – pulci - dýchají žábrami – nejdříve narůstají zadní končetiny zimní spánek

Rosnička zelená Na prstech přísavné polštářky – zachycení na keřích

Ropucha obecná zavalité tělo, bradavičnatá kůže vajíčka spojena slizem v dlouhé šňůry

Popište obrázky vývinu žáby vajíčka pulec dospělý jedinec

Do sešitu opiš 4 pojmy a podle obrázku k nim připiš číslo hřeben na hřbetě samců v době páření živorodý přísavky na prstech bradavičnatá kůže

1 přísavky na prstech 2 živorodý 3 bradavičnatá kůže 4 hřeben na hřbetě samců v době páření

test obojživelníci

obojživelníci 1.Čím je kryto tělo obojživelníků ? 2.Jaký obal mají vajíčka obojživelníků? 3. Čím dýchají dospělí obojživelníci? 4. Jak se nazývá larva obojživelníků, kde žije a čím dýchá? 5.Jaká je tělní teplota obojživelníků? 6. Čím se zachycuje rosnička na keřích? 7. Jmenuj zástupce ocasatých obojživelníků. 8. Jaké rozdíly jsou mezi vajíčky skokanů a ropuch? 9. Které končetiny narůstají pulcům žab nejdříve? 10. Čím se liší přední a zadní končetina skokana?

Zdroje: http://www.google.cz/