Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 20. 4. 2013 VY_32_Inovace/2_097.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozklad mnohočlenů na součin - vytýkání
Advertisements

Tvorba výrazů s proměnnou
Druhá mocnina dvojčlenu
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Přímá a nepřímá úměrnost
Slovní úlohy na společnou práci
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
TÉMA: SAMOHLÁSKA O Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: 4. 10
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
Nepřímá úměrnost Trojčlenka
Přímá úměrnost - opakování
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Rovnice se závorkami.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Násobení mnohočlenů.
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Přímá a nepřímá úměrnost
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Numbers Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Count shapes Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Přímá úměrnost.
NEPŘÍMÁ ÚMĚRNOST.  Při budování bazénu bylo vykopáno 10 t zeminy. Do jednoho vozíku se vejde 200 kg zeminy. Kolikrát by musel zeminu vyvážet jeden.
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Vzájemná poloha dvou kružnic
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
TÉMA: SAMOHLÁSKA A Vytvořila: Mgr. Alena Zicháčková Dne: VY_32_Inovace/9_481.
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Křížovka – povolání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Prezentace_11
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Přímá a nepřímá úměrnost
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
VY_32_INOVACE_043_Úměrnost
Šablona 32 VY_32_INOVACE_04_30_Převody jednotek hmotnosti- procvičení.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Transkript prezentace:

Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097

Anotace: Prezentace vysvětluje nepřímou úměru na příkladech ze života. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Pomocí nepřímé úměry řeší jednoduché slovní úlohy, příklady. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: nepřímá úměrnost, úvaha, slovní úloha, příklad Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)

Jára uvažuje: Když jeden zedník udělá podlahy za 20 dní, tak 20 zedníků udělá podlahu za 1 den. (To by bylo možné, kdyby všichni zedníci pracovali stejně rychle, měli dostatečný prostor na práci, stejné nářadí, … tichá úmluva) Úvaha: Čím více zedníků bude pracovat, tím kratší dobu jim bude práce trvat. Veličiny: počet zedníků – počet dní Mezi těmito veličinami je vztah nepřímé úměrnosti.

Nepřímá úměrnost – vztah dvou veličin Kolikrát se zvětší jedna veličina, tolikrát se zmenší druhá veličina, která na ní závisí. Kolikrát se zmenší jedna veličina, tolikrát se zvětší druhá veličina, která na ní závisí.

Počítej zpaměti a doplňuj podle vzoru: 4 zedníci postavili základy domu … za 10 dní 2 zedníci postaví stejné základy … za dní 6 bagrů provedlo výkop … za 6 dnů 2 bagry by udělaly stejný výkop … za dnů 2 krát méně zedníků 2krát delší doba 3krát méně bagrů 3krát více času 20 18

Počítej zpaměti a doplňuj podle vzoru: 10 strojů vyrobí 600 výrobků … za 3 dny 5 strojů vyrobí 600 výrobků … za dnů 7 aut odvezlo zboží … za 12 dnů 21 aut by odvezlo zboží … za dnů 2 krát méně strojů 2krát delší doba 3krát více aut 3krát méně času 6 4

Doplň věty tak, aby se jednalo o nepřímou úměrnost: Čím více lidí bude sklízet jablka, tím méně... Čím více truhlářů bude kuchyň vyrábět, tolikrát méně... Čím více výrobků prodáme, tolikrát méně... Čím více budeme nakupovat, tolikrát méně... Čím více lidí bude chodit do práce, tolikrát méně … Vytvářej další úvahy na nepřímou úměrnost!

Použité zdroje: Vlastní