Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

HV-1 Hudební výchova DUM č. 9 Prima – kvarta osmiletého studia
Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Rozdělení hudebních nástrojů
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 3 Prima – kvarta osmiletého studia
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37, VY_32_INOVACE_11M20_Už umím počítat do 10, do 20 Už umím počítat do 10, do 20 Autor materiálu:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6.
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín 37,
Rozdělení hudebních nástrojů
Základní škola Bohutín, okres Příbram
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: Bohutín – škola porozumění a bezpečí Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola Bohutín, okres Příbram, Bohutín.
HUDEBNÍ KUFR Téma: Hudební nástroje
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Bicí Žesťové Dřevěné dechové Dřevěné smyčcové Test Dřevěné drnkací
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Dechové nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
ICT 2 – 3 – 31 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE STRUNNÉ
Strunné nástroje Mgr. Jakub Tomala.
Zvuk a hudba.
FYZIKA VY__III/2__INOVACE__216. Autor DUMMgr. Jarmila Borecká Datum (období) vzniku DUM Ročník a typ školy 7. ročník ZŠ praktické ŠVP„Učíme.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Uherský Ostroh
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_03
Rozdělení hudebních nástrojů
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
Třídění hudebních nástrojů na smyčcové, bicí, dechové.
Výtvarné umění od pravěku k dnešku
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Název školy ZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice Autor Bc. Jiří Grüner
Transkript prezentace:

Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Základní škola Bohutín, okres Příbram VY_32_INOVACE_UaK17_Hudební Nástroje Hudební nástroje Rozdělení nástrojů podle způsobu vzniku zvuku Autor materiálu: Mgr. Pavel Hájek Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost.

1. Strunné nástroje 2. Dechové nástroje 3. Bicí nástroje Zdrojem zvuku je napnutá chvějící se struna a) smyčcové (housle, viola, violoncello, kontrabas) b) drnkací (kytara, harfa, cembalo) c) úderné (klavír, cimbál) 2. Dechové nástroje Zvuk vzniká rozechvíváním vzduchu a) dřevěné (flétny, pikola, hoboj, klarinet, fagot) b) žesťové (trubka, pozoun, tuba, lesní roh) c) vícehlasé (varhany, akordeon) 3. Bicí nástroje zvuk vzniká mechanickým působením a) blanozvučné (tympány, malý buben, velký buben) b) samozvučné (triangl, činely)

1. Strunné nástroje Zdrojem zvuku je napnutá chvějící se struna a) smyčcové - struny rozechvívá smyčec smyčec se potírá kalafunou housle jejich zvuk se nejvíce podobá lidskému hlasu mají 4 struny viola Viola (vpravo) je jen o málo větší než housle

violoncello kontrabas tvoří zvukový základ smyčcového orchestru

b) drnkací - struny se rozechvívají trsátkem nebo prsty kytara harmonicky doprovodný nástroj 6 strun, 12 strun elektrické kytary - rockové kapely harfa trojúhelníkovitý tvar 47 strun cembalo

b) úderné (kladívkové) klavír jeden z nejuniverzálnějších hudebních nástrojů cimbál

2. Dechové nástroje a) dřevěné dechové flétny hoboj zvuk vzniká rozechvíváním vzduchu a) dřevěné dechové flétny hoboj vyrábí se z ebenového dřeva pikola příčná flétna

klarinet fagot vyrábí se z javorového dřeva

b) žesťové dechové trubka zvuk je spojován se slavnostními příležitostmi pozoun (trombon) zvuk připomíná trubku tuba nejhlubší žesťový nástroj lesní roh z mosazného plechu nalazuje atmosféru lesa a lovu

c) vícehlasé dechové varhany kostely, katedrály akordeon (harmonika) různé velikosti klávesový, knoflíkový

3. Bicí nástroje zvuk vzniká mechanickým působením a) blanozvučné tón se tvoří rozkmitáním membrány paličkami tympány malý buben vyrábí se z javorového dřeva velký buben

a) samozvučné triangl ocelový prut ohnutý do trojúhelníku, na jedné straně otevřen zvuk se tvoří pomocí kovové tyčinky činely (talíře) tvar kruhu zvuk se tvoří údery dvou těles o sebe

Ověř si své znalosti 1. Kolik strun mají housle? a) 4 b) 6 c) 8 2. Který smyčcový nástroj tvoří základ smyčcového orchestru? a) housle b) kontrabas c) viola 3. Harfa je nástroj: a)smyčcový b) drnkací c) bicí 4. Který nástroj je spojován se slavnostními příležitostmi? a) klarinet b) trubka c) kytara 5. Který žesťový nástroj navozuje atmosféru lesa a lovu? a) pozoun b) tuba c) lesní roh 6. Na který nástroj se hraje v kostelech? a) akordeon b) klarinet c) varhany 7. Bicí nástroj trojúhelníkovitého typu se jmenuje: a) buben b) triangl c) činely 8. Který nástroj nemá struny? a) kontrabas b) klavír c) pozoun 9. Mezi bicí nástroj nepatří: a) činely b) pikola c) tympány 10. Akordeon je nástroj: a) strunný drnkací b) bicí samozvučný c) dechový vícehlasý

Seznam literatury a pramenů: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Violin_case.jpg Autor : Ranveig http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Violin-Viola.jpg Autor : UserFrinck51 http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cello_front_side.png Autor : Georg Feitscher http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bass-und-primgitarre.jpg Autor : Christoph Lange http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Harpe.png Autor : Ratigan http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Deless-10.jpg Autor : Rouaud http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Steinway_Vienna_011.JPG Autor : Gryffindor http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:BuikCymbaal.jpg Autor : gebruiker:Arent http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Piccolo_flute2.jpg Autor : Mezzofortis http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Western_concert_flute_2.JPG Autor : Amadís http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Oboe_modern.jpg Autor : Hustvedt http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Clarinets_german.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:FoxBassoon.jpg Autor : Gregory F. Maxwell http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trumpet_american.jpg Autor : Dbenzhuser http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Trombone_CG_Bach42AG.jpg Autor : FlamM http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Two_F_tubas.jpg Autor : de:Benutzer:Achias http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:French_horn_front.png Autor : Fluteflute http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:OrgueAtlanticCityConventionAll.jpg Autor : Megodenas http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:PianoAccordeon.jpg Autor : Atent,Infrogmation http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Standard_timpani_setup.jpg Autor : Flamuraj http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bass_drum.jpg Autor : Chocho http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Triangle_001.jpg Autor : Anon http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:LotOfCymbals.jpg Autor : Pastorius

Metodický list Název materiálu: VY_32_INOVACE_UaK17_Hudební nástroje Autor materiálu: Mgr. Pavel Hájek Zařazení materiálu: Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT (III/2) Sada: 32_INOVACE_HV Číslo DUM:32_INOVACE_UaK17 Předmět: Hudební výchova Ověření materiálu ve výuce: Datum ověření: 6.11.2012 Třída: 4. Ověřující učitel: Mgr. Pavel Hájek Anotace materiálu: Materiál určený k výuce hudební výchovy. Obrázkový doplněk výukové hodiny s podrobnějším výkladem o jednotlivých hudebních nástrojích. Podrobný metodický popis možností použití materiálu: DUM zpracován pro výuku hudební výchovy 4.ročníku ZŠ Bohutín a koncipován cca. jednu standardní vyučovací hodinu. Žáci jsou pomocí obrázků seznámeni s jednotlivými hudebními nástroji. Součástí výuky je diskuse o způsobu vzniku zvuku u jednotlivých nástrojů. Hodina končí testem, ve kterém si žáci ověří své znalosti o hudebních nástrojích.

Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA. Objekty použité k vytvoření sešitu jsou součástí prostředků zakoupeného výukového softwaru nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Dílo smí být šířeno pod licencí CC BY-SA. Autor: Mgr. Pavel Hájek Základní škola Bohutín, okres Příbram zsbohutin@zsbohutin.cz duben 2012