Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: Novými technologiemi k novým poznatkům II ŠKOLA ADRESA: Základní škola Nový Jičín, Komenského.
Advertisements

Revoluční rok 1848 VY_32_INOVACE_153 květen 2011 Mgr. Hana Patschová
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Planety
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody –Podnebné pásy – Tropický pás
Slunce, souhvězdí, galaxie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Přemyslovci ( st.n.l.) pro 4. ročník ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.17 Téma: Zeměpis světadílů -
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Polární pás
Obojživelníci pro 5. ročník ZŠ
Život po třicetileté válce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Doba kamenná určeno pro 4. ročník ZŠ
Třídění přírodnin VY_III/2_INOVACE_102_Třídění přírodnin
Člověk a jeho svět – Člověk a jeho zdraví – Trávicí soustava
Osvícenství 2. pol. 18. století VY_32_INOVACE_145 pro 5. ročník ZŠ
VY_52_INOVACE_13 Ryby pro 5. ročník ZŠ
Život v barokní době 17. st. a 1. polovina 18. st. VY_32_INOVACE_143
TŘÍDĚNÍ PŘÍRODNIN 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Určeno pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Lidé a čas – Novější dějiny ČR – Národní obrození VY_32_INOVACE_150 duben 2011Mgr. Hana Patschová.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Podnebné pásy – Mírný pás
Kapraďorosty Mgr. Jana Kalová
Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Evropa – jeden ze světadílů
Doba bronzová a železná
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Vesmír – Sluneční soustava
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.20 Téma: Přírodní podmínky ČR.
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů
Růst rostlin Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Rostliny na jaře určeno pro 4. ročník ZŠ březen 2011Mgr. Hana Patschová VY_52_INOVACE_9.
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rostliny VY_52_INOVACE_10 pro 5. ročník ZŠ
Plazi pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_17.
VY_32_INOVACE_18_Bělásek zelný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Velkomoravská říše pro 4. ročník ZŠ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_52_INOVACE_21 Rudy určeno pro 5. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Lucemburkové pro 4. ročník ZŠ
Elektronická učebnice - II
VY_32_INOVACE_159 Karel IV. pro 4. ročník ZŠ
Subtropický pás pro 5. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_03_Voda Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Houby VY_52_INOVACE_22 pro 4. ročník ZŠ
Bitva na Bílé hoře Doba pobělohorská
VY_32_INOVACE_12_Krtek obecný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
rostliny, které se rozmnožují výtrusy, jsou zelené, nekvetou
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
Anotace – Pracovní list prověřuje znalosti o určitých druzích keřů, bylin, kapraďorostů, mechorostů, hub a lišejníků. Autor - Zuzana Pištová Jazyk -
VY_32_INOVACE_06_Slunce Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Měsíc – oběžnice Země pro 5. ročník ZŠ
VY_32_INOVACE_17_Štika obecná Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živočichové na jaře
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_396.
VY_32_INOVACE_11_Srnec obecný Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Rostliny kvetoucí na jaře
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování učiva.
Výtrusné rostliny - kapradiny
KAPRADINY VALÉRIE75. [cit ]. Dostupné pod licencí Creative Commons na WWW: .
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Přesličky, plavuně.
Mechy a kapradiny. Mechy  na vlhkých místech bez vrstvy listí  mechové polštáře – tvořené jednotlivými rostlinami  chrání půdu před vysycháním  žije.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Transkript prezentace:

Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny VY_52_INOVACE_25 Výtrusné rostliny pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Živé organizmy - Rostliny září 2011 Mgr. Hana Patschová

Prezentaci je možné využít k doplnění výkladu a upevnění učiva Prezentaci je možné využít k doplnění výkladu a upevnění učiva. V závěru obsahuje otázky k opakování (s řešením).

rozmnožují se pomocí výtrusů http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d2/Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg/685px-Dryopteris_filix-mas4_ies.jpg

1. Mechy rostou na vlhkých stinných místech zadržují vodu http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Moos_5769.jpg

2. Plavuně rostou ve vlhkých stinných lesích http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1d/Lycopodium_clavatum_151207.jpg/530px-Lycopodium_clavatum_151207.jpg

3. Přesličky v pravěku byly plavuně a přesličky stromovité rostli-ny, které popadaly do ba- žin a zde se měnily v uhlí http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a3/Equisetum.jpg/397px-Equisetum.jpg

4. Kapradiny na vlhkých stinných místech http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/4d/Dryopteris_filix-mas_001.jpg/800px-Dryopteris_filix-mas_001.jpg

výtrusy plavuně přesličky mechy kapradiny Jak se rozmnožují výtrusné rostliny výtrusy Vyjmenuj skupiny výtrusných rostlin. plavuně přesličky mechy kapradiny