Nejprve provedeme výpočet v závorce POČÍTÁNÍ SE ZÁVORKAMI Nejprve provedeme výpočet v závorce 12 (8 + 4) – 3 = 12 – 3 = 9 11 (19 – 8) + 7 = 11 + 7 = 18 17 (12 + 5) + 3 = 17 + 3 = 20 13 (17 – 4) – 5 = 13 – 5 = 8 3 14 + (6 – 3) = 14 + 3 = 17 5 12 + (3 + 2) = 12 + 5 = 17 1 19 – (5 – 4) = 19 – 1 = 18 9 18 – (6 + 3) = 18 – 9 = 9
8 + (6 + 5) = + = ____ 42 – (5 + 3) = – = ____ 50 + (12 – 3) = + = ____ 23 – (2 – 1) = – = ____ (16 – 8) + (2 + 5) = + = ____ (25 +4) – (12 – 4) = – = ____ Vypočítej řetězec 9 – 3 + 5 + 10 + 4 = 37 – 5 – 2 + 20 + 9 = 45 + 20 – 3 + 8 + 30 = Najdi špatně vypočítaný příklad (8 – 2) + (9 – 3) = 12 (8 + 2) – (9 – 3) = 4 (8 – 2) + (9 + 3) = 12
Vylušti B = 35 + (25 – 10) T = (40 + 40) – (22 – 2) S = 60 – (20 +10) O = (20 + 30) – 10 A = 50 + (23 – 3) 30 40 50 60 70 Vypočítej (20 + 6) + 3 = ____ 35 – (2 + 3) = ____ (32 +5) – 3 = ____ 32 + (5 – 3) = ____ (67 – 6) + 8 = ____ 76 – (9 – 4) = ____ (60 – 20) – 6 = ____ 82 + (5 + 2) = ____ Porovnej 37 – (3 + 3) 37 – 3 + 3
Eva měla 7 kuliček modrých a 2 červené. 3 kuličky prohrála Eva měla 7 kuliček modrých a 2 červené. 3 kuličky prohrála. Kolik kuliček má nyní Eva? (využij závorky) výpočet: __________________________ odpověď: _________________________ Na výtvarném kroužku bylo 16 dětí. Z výuky muselo před koncem odejít 3 chlapci a 1 děvče. Kolik dětí pokračovalo v práci? (využij závorky) výpočet: __________________________ odpověď: _________________________ V autobuse jelo 31 cestujících. Na zastávce nastoupili 2 ženy a 3 muži. Kolik cestujících pokračovalo v jízdě? (využij závorky) výpočet: __________________________ odpověď: _________________________
Škola: ZŠ a MŠ, ul. L. Kuby 48, České Budějovice Stupeň a typ vzdělání: základní vzdělávací, první stupeň Předmět: Matematika Ročník: druhý Autor: Mgr. Olga Košková Školní rok: 2011/2012 Druh učebního materiálu: prezentace Zpracováno v programu: Microsoft PowerPoint 2010 Potřebné vybavení: Interaktivní tabule s ozvučením Počet vyučovacích hodin ve školním roce: 1 Registrační číslo: 6_II_9_M