1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková Odbor řízení OP VK Odbor řízení OP VK
2 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory: 2.1 Vyšší odborné vzdělávání 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 2.3 Lidské zdroje ve výzkumu a vývoji 2.4 Partnerství a sítě
3 Globální cíl prioritní osy 2 Inovace v oblasti terciárního vzdělávání směrem k propojení s výzkumnou a vývojovou činností, větší flexibilitě a kreativitě absolventů uplatnitelných ve znalostní ekonomice a k vytvoření komplexních a efektivních nástrojů, které by podporovaly inovační proces jako celek.
4 Příjemci podpory v Prioritní ose 2 Vysoké školy (všechny typy) Vyšší odborné školy Instituce vědy a výzkumu Vývojová a inovační centra Přímo řízené organizace ústředních orgánů státní správy Kraje, města a obce Školy a školská zařízení Zdravotnická zařízení Nestátní neziskové organizace Odborové, zaměstnanecké a oborové profesní organizace Profesní organizace zaměstnavatelů, zaměstnavatelé Organizace působící ve vzdělávání a kariérovém poradenství
5 Prioritní osa 2 Výše finanční podpory Oblast podpory 2.1 – 12% alokace prioritní osy (cca 89 mil. €) Oblast podpory 2.2 – 35% alokace prioritní osy (cca 259 mil. €) Oblast podpory 2.3 – 33% alokace prioritní osy (cca 243 mil. €) Oblast podpory 2.4 – 20% alokace prioritní osy (cca 146 mil.€)
6 Praktické informace pro žadatele Oprávněnost žadatele –Žadateli oprávněnými předkládat návrhy projektů v rámci OP VK mohou být právnické osoby splňující následující podmínky: mít sídlo v České republice (v případě, že žadatel má sídlo v regionu Praha, musí prokázat, že projekt je zaměřen na cílový region v rámci OP VK, tedy celá ČR kromě Prahy); být přímo zodpovědný za přípravu a řízení projektu, nesmí působit jako prostředník.
7 Praktické informace pro žadatele Partnerství obecné (podpůrné konzultace před a při přípravě projektu); projektové (na smluvním základě se podílejí na přípravě a realizaci projektu).
8 Praktické informace pro žadatele Projektové partnerství –partneři a jsou uvedeni v projektové žádosti, včetně jejich rolí v projektu; –partner je právnická osoba splňující stejná kritéria oprávněnosti jako žadatel; –žadatel je příjemcem dotace; –žadatel i partner musí při realizaci projektu uskutečnit 51% všech aktivit (resp. 51% z celkového rozpočtu); –vztah mezi žadatelem a partnerem je dále specifikován ve smlouvě uzavřené mezi těmito subjekty.
9 Kritéria výběru projektů Hlavní kritéria formálního hodnocení a hodnocení přijatelnosti Formální hodnocení: Kontrola úplnosti a správnosti údajů v projektu (počet příloh, náležitosti stanovené výzvou). Hodnocení přijatelnosti: Dodržení vazeb na příslušné prioritní osy a oblasti podpory programu. (cílové skupiny, věcný obsah projektu podle dané výzvy) Oprávněnost žadatele a činností. Způsobilost výdajů. Přiměřenost a správnost rozpočtu.
10 Kritéria výběru projektů Věcná kritéria 1. Zdůvodnění projektu (zdůvodnění záměru, přínos pro cílovou skupinu). 2. Cílová skupina (přiměřenost cílové skupiny a zapojení cílových skupin). 3. Realizace projektu (klíčové aktivity a stadia realizace, připravenost projektu na možná rizika, předchozí zkušenosti s řízením obdobných projektů, publicita, udržitelnost projektu). 4. Finanční řízení (přiměřenost rozpočtu, vzhledem k cílům a obsahu projektu, provázanost rozpočtu s klíčovými aktivitami, nastavení vnitřního kontrolního systému). 5. Výsledky a výstupy (kvantifikace a zajištění výsledků a výstupů, monitorování projektu). 6. Horizontální témata (rovné příležitosti, udržitelný rozvoj) 7. Specifické požadavky (specifická kritéria 1-3).
11 Kontakty a další informace Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Odbor řízení OP VK, Odbor CERA (odkaz Evropská unie a ESF) možnost registrace na webu – informace o akcích k ESF