76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Elektronická učebnice - I
Zábavná matematika.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Dělení desetinných čísel
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Násobení a dělení desetinných čísel
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Úkoly nejen pro holky.
Elektronická učebnice - I
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Přednost početních operací
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem Vynásob desetinná čísla, šipkou vyznač posunutí desetinné čárky. 4,19 . 10 = ______ 4,2 . 10 = ______ 7,56 . 100 = ______ 0,45 . 10 = ______ 38,6 . 10 = ______ 5,01 . 100 = ______ 6,30 . 10 = ______ 29,9 . 100 = ______ 3,8 . 100 = ______ Rozhodni, zda se jedná o dělení nebo násobení, a doplň správně: 0,33 __ 10 = 3,3 4,9 __ 100 = 490 6,9 __ ___ = 69 4,6 __ 10 = 0,46 635 __ 100 = 6,35 7 __ ___ = 0,7 5,48 __ 10 = 54,8 0,15__ 100 = 15 32 __ ___ = 0,32 Autor: Mgr. Dana Krenková

76.2 Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.2 Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Nákladní auto uveze náklad o hmotnosti 4,8 t. Jaký náklad mohou odvézt 4 taková auta? Příklad 4,8 . 4 můžeme přepsat: 4,8 . 4 = 4,8 + 4,8 + 4,8 + 4,8 a sečteme 4,8 Desetinná čísla jsme sčítali podobně jako 4,8 čísla přirozená. Protože každý sčítanec měl 4,8 jedno desetinné místo, v součtu je odděleno 4,8 také 1 desetinné místo. 19,2 4,8 1 desetinné místo . 4 19,2 oddělíme 1 desetinné místo

76.3 Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.3 Násobení desetinných čísel přirozeným číslem Desetinné číslo násobíme přirozeným číslem tak, že obě čísla vynásobíme jako čísla přirozená a nakonec v součinu oddělíme tolik desetinných míst, kolik jich mělo desetinné číslo. Počítej zpaměti: 5 . 0,3 = ______ 3 . 2,2 = ______ 0,5 . 9 = ______ 2 . 4,1 = ______ 4 . 0,9 = ______ 2 . 3,4 = ______ 0,8 . 7 = ______ 5 . 1,5 = ______ 8 . 0,6 = ______ 4 . 1,2 = ______ 2,2 . 3 = ______ 4 . 1,6 = ______ Počítej písemně: 4,8 3,17 16,35 9,5 23,6 3,54 35,91 . 3 . 2 . 3 . 6 . 9 . 4 . 8 ____ ____ _____ ____ ____ ____ _____

76.4 Dělení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.4 Dělení desetinných čísel přirozeným číslem Martina platila za 3 stejné balíčky bonbónů 17,40 Kč. Kolik Kč stál jeden balíček? Postup: Jakmile sepisujeme první číslici Začneme dělit jako za desetinnou čárkou, musíme Pak pokračujeme čísla přirozená. zapsat desetinnou čárku do podílu. v dělení. 17,40 : 3 = 5 17,40 : 3 = 5, 17,40 : 3 = 5,80 2 2 4 2 4 00 Zkoušku proveď vynásobením. Nezapomeň na odpověď. Stejným postupem vypočítej příklady: 34,8 : 6 = ____ 9,72 : 4 = ____ 2,59 : 7 = ____

76.5 Dělení desetinných čísel přirozeným číslem Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.5 Dělení desetinných čísel přirozeným číslem Desetinná čísla dělíme přirozeným číslem podobně jako čísla přirozená. Jakmile však v dělenci při sepisování další číslice překročíme desetinnou čárku, vyznačíme současně desetinnou čárku i v podílu. Počítej písemně, správnost ověř zkouškou: 33,8 : 2 = ____ 9,72 : 4 = ____ 2,59 : 7 = ____ 87,2 : 8 = ____ 23,58 : 3 = ____ 19,62 : 6 = ____ Michal si vydělal na brigádě za 5 dní celkem 982 Kč. Kolik si vydělal průměrně každý den? 5 dní _______ Kč vypočítej 982,0 : 5 = _________ ( Abychom mohli pokračovat v dělení, zapíšeme číslo 982 jako číslo desetinné: 982 = 982,0.) odpověď _________________________________________________________________

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 76.6 Procvičení Strana čtverce měří 2,5 cm. Nejprve odhadni, pak spočítej obvod tohoto čtverce. Rozměry dětského pokoje jsou 4 m a 3,75 m. Kolik m2 parket bude do pokoje potřeba? Doplň tabulky: : 2 . 2 0,8 8,6 33,8 : 3 . 3 1,8 2,1 47,1 : 4 . 4 1,2 3,2 58,8 Obvod čtvercového ubrusu měří 6 m. Kolik m měří jedna jeho strana?

76.7 CLIL Count: 1 kilo - 28,20 crowns 4 kilos - ____________ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 76.7 CLIL Count: 1 kilo - 28,20 crowns 4 kilos - ____________ 1 kilo - 12,70 crowns 3 kilos - ____________ 5 kilos- 64,50 crowns 1 kilo - ____________

76.8 Test znalostí Který výsledek je správně? a) 2,6 . 3 = 7,6 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 76.8 Test znalostí Který výsledek je správně? a) 2,6 . 3 = 7,6 1,05 . 4 = 4,2 12,1 . 2 = 23,2 4,8 . 5 = 22,0 Které číslo je 5 krát větší než číslo 12,3? 17,3 61,5 11,3 2,7 Co je chybně? 1,4 : 2 = 0,7 2,1 : 3 = 0,7 72 : 2 = 36 43 : 5 = 7,6 Za 6 hodin nakapalo 1,2 l vody. Kolik je to litrů za hodinu? a) 0,2 0,6 6,2 7,2 Správné odpovědi: b d a Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 76.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 5. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 1998. Obrázky z databáze klipart.

76.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 76.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 5. ročník Klíčová slova Desetinné číslo, přirozené číslo, násobení, dělení Anotace Prezentace popisující postup při násobení a dělení desetinných čísel číslem přirozeným v oboru 1 – 1 000 000.