Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Sídliště Dukla - Pardubice

*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Diskrétní matematika Opakování - příklady.
PROGRAM PRO VÝUKU T ČLÁNKU
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
Ten, ta, to II Fill in the blanks with the appropriate forms of ten. Vzor: Proč potřebuješ ___ knihy? Proč potřebuješ ty knihy? *Taken from Review Lesson.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Hra je určená pro dvě družstva nebo dva žáky – červené x modré Po kliknutí na tlačítko s číslicí se zobrazí otázka, s otázkou se zároveň zobrazí napovídající.
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Elektrický obvod a jeho části
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Kolja 5 (první část). Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Správné pády I In the following sentences, put the nouns between slash marks into the correct case. Vzor: Přes naše rozdíly zůstanu /tvůj přítel/. Přes.
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST II
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vytvořila Nikola Bajerová. První závod se uskutečnil v roce 1836 Na Chlumeckém panství Oktaviána Kinského. Díky aktivitě knížete Františka Lichtenštejského.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Nejmenší společný násobek
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 46.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.

MS PowerPoint Příloha - šablony.
Standard Eurobarometer 71 / Spring 2009 – TNS Opinion & Social Standard Eurobarometer EUROBAROMETR 71 VEŘEJNÉ MÍNĚNÍ V EVROPSKÉ UNII Jaro 2009 ZVEŘEJNĚNÍ.
Fyzika 2 – ZS_3 OPTIKA.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
EURO a česká veřejnost Prezentace výsledků sociologických výzkumů PSP ČR dne 17. září 2008.
Technické kreslení.
Jazyk vývojových diagramů
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Úkoly nejen pro holky.
Přednost početních operací
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Ovoce a zelenina Svět kolem nás
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Ondřej Šimeček Verze: 1.1.3
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
Transkript prezentace:

Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012

Ohlédnutí nazpět

3 Východiska Elitní kocept a úkol. Symbolická hodnota „návratu do Evropa“. Úzce utilitární motivy.

4 Počáteční trade off. Počáteční trade off.

5 Postupné kroky se zvolna dařily.

6 EU nebyla na okraji zájmu.

7 Komunikace se zlepšovala

8 Ekonomické a sociální motivy dominovaly. „Jak velkou roli hrají ve Vašem rozhodování o vstupu do EU následující důsledky vstupu pro naši republiku?“ ( v % - prosinec 2002)

9 Strach z neznáma narůstal…

10 … a byl značně strukturovaný.

11 Vliv EU záhy vnímán negativně.

12 Byli jsme však nezralí.

13 Sebedůvěra nebyla valná.

14 Nicméně kampaň zafungovala.

Současné otazníky

16 Spokojenost s členstvím výrazně padá.

17 Narůstá skepse k fungování EU...

18 … i k našim schopnostem.

19 Osud Eura – rozpad podpory

20 Federalizace zůstává nepopulární.

21 Referendum by neprošlo.

22 Sounáležitost s Evropou však zůstává vysoká

23 Nepřímé pozitivní vlivy trvají "Myslíte si, že vstup naší země do Evropské unie přinese v následujících oblastech zlepšení, zhoršení, či se nic nezmění?"   Pramen: STEM, Trendy 11/2010

24 Propad jde napříč skupinami - vzdělání

25 Propad jde napříč sociálními skupinami

26 Propad jde napříč hmotného postavení

27 Nejznámější

28 Evropanství a národovectví   Postoje vztahující se k evropanství a českému občanství nejdou proti sobě.   Z lidí, kteří jsou pyšní na české občanství, cítí sounáležitost s Evropou asi tři čtvrtiny (76 %), kdežto z těch, pro něž naše občanství důvodem k pýše není, ani ne polovina (42 %).   Pocit pýchy na české občanství má pozitivní vliv i na zájem o občanství EU. Mezi těmi, kteří nejsou na občanství ČR pyšní, by chtělo evropské občanství 29 %, mezi těmi, kdo pyšní jsou, je to 45 %.   Výzkum ukazuje, že česká a evropská identita se nejen nevylučují, ale navzájem posilují.

29 Národní hrdost prodělává krizi

Děkuji za pozornost.