Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_403_3TR_M Autor:Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Název vzdělávacího materiáluZaokrouhlování trojciferných čísel Číslo vzdělávacího materiáluVY_32_INOVACE_403_3TR_M Číslo šablonyIII/2 AutorSiederová Mgr. Ročník3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVPMatematika TémaZaokrouhlování trojciferných čísel Očekávaný výstup Žák si ověřuje početní postup, zaokrouhluje na desítky, stovky, počítá, osvojuje si pravidlo zaokrouhlování na 100, seřazuje zaokrouhlená čísla Anotace (způsob použití)Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků se zaokrouhlováním na 100 Datum vytvořeníKvěten 2013 Druh výukového materiáluPrezentace v PowerPointu Klíčová slova Procvičuje zaokrouhlování na 10, osvojuje pravidlo zaokrouhlování na 100, seřazuje, porovnává, řeší příklady Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdrojeVlastní CZ.1.07/1.4.00/ – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU 2
3
Zaokrouhlujeme- li číslo na stovky, je rozhodující číslice na místě desítek 325 = = = = 800 4
Zaokrouhlujeme – li kterékoliv číslo na desítky, je rozhodující číslice na místě jednotek. 1, 2, 3, = 650 5, 6, 7, 8, = = = 830 5
Zaokrouhli na =152 = 676 = 543 =928 =494 = Zaokrouhli na =863 = 579 = 324 =791 =134 = 6
Zaokrouhli na = = = = = = 490 Zaokrouhli na = = = = = = 100 7
Počítej a zaokrouhluj na 10 = ___ = ___529 – 7 = ___ = ___ = ___ = ___ = ___ = ___ Počítej a zaokrouhluj na 100 635 – 8 = ___ = ___ 549 – 5 = ___ = ___ = ___ = ___ = ___ = ___ 8
Počítej a zaokrouhluj na 10 = 318 = – 7 = 522 = 520 = 184 = = 888 = 890 Počítej a zaokrouhluj na 100 635 – 8 = 627 = – 5 = 544 = 500 = 796 = = 677 = 700 9
1. Pravidlo zaokrouhlování na Pravidlo zaokrouhlování na Zaokrouhlování na Zaokrouhlování na Počítej a zaokrouhluj na 10,