Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život v zimní přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.26
Advertisements

Příprava rostlin a živočichů na zimu
Voda ve všech skupenstvích
Přizpůsobení živočichů k prostředí
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.12 Anotace: Prezentace seznamuje s popisem nahosemenných rostlin, zástupci evropských jehličnanů. Vzdělávací oblast: Semenné rostliny.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Ptáci v okolí lidských sídel
Živočichové lesů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.24
Plody Přírodopis VY_32_INOVACE_179, 9. sada, Př3 ANOTACE
Sluneční soustava Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.12
Sladkovodní ryby ČR Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.36
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Potravní vazby rostlin a živočichů
VY_32_INOVACE_437, 22. sada, Prvouka
Digitalizace výuky Příjemce
Opylení a oplození rostlin
Rozmnožování rostlin Opylení
Generativní orgány rostlin
Plody Mgr. Helena Roubalová
Plevele polí a luk Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.18
Význam hub a mechů v ekosystému
Výživa rostlin - fotosyntéza
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Jehličnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.22
Domácí zvířata – druhy, chov
Třídění rostlin - stonek
Rostliny v okolí lidských obydlí
Slunce Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.11
Měření teploty a času Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.10
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Obecná botanika Semena a plody.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Oběh vody v přírodě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.05
Měření délky a hmotnosti
Hmyz na jaře, v létě Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.33
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Ovoce Mgr. Iveta Honzejková.
VY_32_INOVACE_411, 21. sada, Přírodověda
Kulturní rostliny – zelenina, ovoce, krmivo
Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.04 Vzdělávací oblast: Přírodověda – přírodní rovnováha, vztah mezi predátorem a kořistí Autor: Mgr. Aleš Hruzík.
Pes a kočka Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.32
Plod (fructus).
Stavba těla hub, rozmnožování
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
Listnaté lesy Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.23
Květy a plody rostlin Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.20
Jedovaté rostliny kolem nás
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Morfologie rostlin – plod
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Plody.
PLODY.
SEMENA A PLODY.
Podzimní plody.
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Semena a plody Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název: VY_32_INOVACE_19_15B_Plody Téma: Přírodopis pro 7. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Sib_III_16 Dřeviny
Vyšší rostliny Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_59_Růžovité
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Období: září – prosinec 2011
VY_52_INOVACE_05_ Ovocné stromy a keře
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Transkript prezentace:

Plody stromů a keřů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.34 Vzdělávací oblast: Přírodověda – keře a stromy Autor: Mgr. Aleš Hruzík Jazyk: český Očekávaný výstup: žák správně definuje základní probírané pojmy a jejich vzájemné vztahy Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: 4. ročník základní školy

Plody jsou velmi rozmanité tvarem, velikostí, barvou i chutí. Plody stromů a keřů Plody stromů a keřů jsou rostliné části obsahující semena. Vznikají po oplození přeměnou pestíku, ten velmi rychle zvětší velikost. Dužnatý i suchý obal plodu chrání semena. Plody javoru jsou opatřeny křidélkem, které umožňuje dolet dále od stromu. Semena dužnatých plodů jsou roznášena živočichy (konzumace => trus). Plody jsou velmi rozmanité tvarem, velikostí, barvou i chutí. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Samara_maple.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:True.berries.jpg>

Poznej plody v prezentaci a urči, jestli jsou suché nebo dužnaté. Plody stromů a keřů Základní dělení plodů : na suché a dužnaté. Dužnaté dělíme na bobule, peckovice a malvice. Suché dále dělíme na pukavé, nepukavé a poltivé. Plody můžeme dělit také podle pravosti. Pravé vznikají pouze z pestíku, zatímco nepravé i z dalších částí květu. Do nepravých řadíme malvice. Poznej plody v prezentaci a urči, jestli jsou suché nebo dužnaté. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gamble_oak_leaves.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Prunus_avium_fruit.jpg > [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nuss_mit_Schale.jpg >

Dužnaté plody Dužnaté plody v době zralosti nepukají a obvykle obsahují více vody. Semena jsou uvolněna buď v zažívacím traktu živočichů nebo po biologickém rozložení jejich obalu. Peckovice – obvykle obsahuje 1 semeno, při souplodí jich může být více. Broskev, meruňka, švestka, třešeň. Malé peckovice, tzv. peckovičky – černý bez, maliny, ostružiny. Malvice – více semen (často v jádřinci). Jabloň, hrušeň, jeřáb. Bobule – velký počet semen, která jsou někdy náhodně rozmístěná po celém plodu. Vinná réva, pomeranč, rajče. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Apple_red_delicius_cross-cut.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Blackberry_fruits.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:P10802511.JPG>

Suché plody Suché dělíme na pukavé, nepukavé a poltivé. Zralé plody jsou suché. Obaly plodů jsou tvrdé a pevné, po dozrání pukají a uvolňují semena. Pukavé – do pukavých patří hlavně byliny. Nepukavé – 1 semeno, po dozrání se odděluje plod od rostliny. Líska, lípa. Poltivé – vícesemenné plody, které se při dozrání rozpadají na jednosemenné. Javor – má okřídlenou dvounažku. [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tilia_oliveri_JPG1Fe.jpg> [cit. 2011-15-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Corylus_avellana.jpg>