Od počátku po středověk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05 - Románský sloh
Advertisements

Románský sloh nebo Gotika ?
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
zpracovaný v rámci projektu
GOTICKÁ KULTURA.
Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Umění vrcholného středověku
Kultura raného středověku
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_415_PRAHA-MATKA MĚST Téma: PRAHA, HISTORICKÉ.
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456
ŘÍMSKÉ ANTICKÉ UMĚNÍ Opakování VY_32_INOVACE_5.2.VV1.12/Wi
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_CJL_HR_3_09.
Poznej obraz podle detailu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iveta Pietrová. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_1.3.AJ3,4.01/Pv.
nový umělecký sloh vzniká v polovině 12. století ve Francii
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Gotická kultura.
GOTICKÉ MALÍŘSTVÍ.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
VY_32_INOVACE_3D.7.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 7. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Česká gotika Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
zpracovaný v rámci projektu
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_07_EVV2 Ročník: 1. Estetická a výtvarná výchova Vzdělávací oblast:
Základní škola Sedmikráska, o.p.s. Bezručova 293, Rožnov pod Radhoštěm STAROVĚKÉ STAVITELSTVÍ Autor: Mgr. Jana Valchářová Vytvořeno: červen 2013.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Řecké sochařství, malířství
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Praha,
VRCHOLNÝ STŘEDOVĚK 1200 – 1400.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Kutná Hora,
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_12_INOVACE_91 Pro žáky 7. ročníku ZŠ Člověk a společnost – Dějepis – Křesťanství a středověká Evropa Listopad 2011 Mgr. Regina Kokešová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Praha - kvíz Vytvořil: Mgr. Aleš Sucharda VY_32_Inovace/8_453 Dne:
Obecný úvod Řecká architektura
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Poznám gotické umění ? 7. ročník.
Registrační číslo projektu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_127 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_584_Románský sloh AUTOR: Mgr. Michaela Vašíčková ROČNÍK, DATUM:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Vzdělanost a umění raného středověku
Malířství, sochařství GOTIKA
Umělecký sloh vrcholného středověku
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
GOTICKÁ ARCHITEKTURA MgA. Lukáš Psík wikimedia
Gotický sloh. Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Gotika Kateřina Kuncová.
Poznej obraz podle detailu I.
Kultura vrcholného a pozdního středověku
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
pol. 12. století - konec 15. stol.
Gotika Bolfíková Nikola.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Architektura do začátku 20. století.
Gotika Vzdělanost. Gotika Vzdělanost Kdy: 12. století Kde vznikla: Francie Hrad Bezděz.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Transkript prezentace:

Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Umělecký přehled I. Od počátku po středověk Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Seřaď jednotlivé umělecké slohy sestupně VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Seřaď jednotlivé umělecké slohy sestupně rokoko baroko gotika renesance antika otonská renesance manýrismus románský sloh umění starověkého Egypta Správné řešení: umění starověkého Egypta antika otonská renesance románský sloh gotika renesance manýrismus baroko rokoko Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

V jakém století platí tyto pravidla architektury VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Hlavním úkolem architektury bylo tříbení dvou základních stavebních typů – kostela a kláštera. Tyto stavby na sebe vázaly i ostatní umělecké druhy, podílející se na jejich výzdobě i liturgickém provozu. Nejběžnějším typem kostela se stala bazilika. Reprezentace panovníka znamenala budování nákladných paláců, domů a měst. Ty byly stavěny ze sušených i pálených cihel, a proto podlehly dříve zkáze a dochovaly se pouze v troskách. Monumentální chrámová a hrobní architektura se stavěla z kamene, jehož byl na obou březích Nilu dostatek. Správně řešení: od 11. století do 15. století (románský a gotický sloh) Asi 3000. př. n. l. až 300 n. l. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Katedrála sv. Víta, Praha Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Džoserova pyramida, Egypt Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Hagia Sofia, Istanbul Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Rotunda sv. Víta, Říp Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Katedrála Notre Dame, Paříž Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Které slovo do řady nepatří a proč VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Polykleitos, Apelles, Praxiteles, Lýsippos Cisterciáci, jezuité, benediktini, františkáni, kurtizáni Aischylos, Sofokles, Plautus, Euripides Správné řešení: Aleppes, byl to malíř; ostatní byli sochaři Kurtizáni; takový církevní řád neexistuje Plautus, římský autor; ostatní jsou Řekové Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Opat Suger, katedrála Saint Denis Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Jan van Eyck, Gentský oltář Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Mistr Theodorik, Svatý Jeroným Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Koho vidíš na obrázku? Alexandr Veliký Perikles Maxmilián I. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Alexandr Veliký Perikles Maxmilián I. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Koho vidíš na obrázku? Matyáš z Arasu Matěj Rejsek Petr Parléř VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Matyáš z Arasu Matěj Rejsek Petr Parléř Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zamyšlení nad obrazem VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Jak zní celé jméno autora tohoto díla – Oplakávání Krista? Giotto di Bondone Jakou kompozici autor používá? Skalisko se zvažuje zprava do leva a roztažené paže Jana Křtitele zdůrazňují jeho spád směrem k bezvládnému tělu. Porovnej první polovinu obrazu s jeho spodní částí. Zatímco postavy smrtelníků jsou ochromené bolestí, andělé se volně pohybují po nebi. Výraz každého anděla je individiální. Kde spočívá emocionální těžiště obrazu? Leží mimo střed, je jím žalem sklíčená tvář Panny Marie. Kontrast její tváře s tváří Krista. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zdroje citací VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI THEODORIK, Mistr. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_Theoderich_von_Prag_002.jpg JASTROW. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bust_Pericles_Chiaramonti.jpg JAAGO. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peter_parler.jpg BONDONE, Giotto Di. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto_-_Scrovegni_-_-36-_-_Lamentation_%28The_Mourning_of_Christ%29.jpg GRAHAM-DIXON, Andrew. Umění. Praha: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub, 2010, ISBN 978-80-242-2663-7. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501

Zdroje citací VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI WERNER, Berhold. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saqqara_BW_5.jpg KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hagia_Sophia_Istanbul_2013_1a.jpg ROMANM82. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C5%98%C3%ADp_-_rotunda_svat%C3%A9ho_Ji%C5%99%C3%AD_2013_obr1.jpg GAILLARD, Arnaud. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Notre_dame_paris1.JPG MARSYAS. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NAMA_Ath%C3%A9na_Varvakeion.jpg AMIRWIKI. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:St_Denis_Front.jpg EYCK, Jan Van. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Retable_de_l%27Agneau_mystique.jpg WARD, Eric. wikipedia.org [online]. [cit. 21.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saint_Vitus_Cathedral_in_Prague,_Czech_Republic.jpg Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501