Od počátku po středověk VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Umělecký přehled I. Od počátku po středověk Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Seřaď jednotlivé umělecké slohy sestupně VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Seřaď jednotlivé umělecké slohy sestupně rokoko baroko gotika renesance antika otonská renesance manýrismus románský sloh umění starověkého Egypta Správné řešení: umění starověkého Egypta antika otonská renesance románský sloh gotika renesance manýrismus baroko rokoko Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
V jakém století platí tyto pravidla architektury VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Hlavním úkolem architektury bylo tříbení dvou základních stavebních typů – kostela a kláštera. Tyto stavby na sebe vázaly i ostatní umělecké druhy, podílející se na jejich výzdobě i liturgickém provozu. Nejběžnějším typem kostela se stala bazilika. Reprezentace panovníka znamenala budování nákladných paláců, domů a měst. Ty byly stavěny ze sušených i pálených cihel, a proto podlehly dříve zkáze a dochovaly se pouze v troskách. Monumentální chrámová a hrobní architektura se stavěla z kamene, jehož byl na obou březích Nilu dostatek. Správně řešení: od 11. století do 15. století (románský a gotický sloh) Asi 3000. př. n. l. až 300 n. l. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Katedrála sv. Víta, Praha Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Džoserova pyramida, Egypt Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Hagia Sofia, Istanbul Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Rotunda sv. Víta, Říp Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Pojmenuj následující stavby VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Pojmenuj následující stavby Katedrála Notre Dame, Paříž Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Které slovo do řady nepatří a proč VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Polykleitos, Apelles, Praxiteles, Lýsippos Cisterciáci, jezuité, benediktini, františkáni, kurtizáni Aischylos, Sofokles, Plautus, Euripides Správné řešení: Aleppes, byl to malíř; ostatní byli sochaři Kurtizáni; takový církevní řád neexistuje Plautus, římský autor; ostatní jsou Řekové Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Opat Suger, katedrála Saint Denis Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Jan van Eyck, Gentský oltář Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Kdo je autorem díla VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Mistr Theodorik, Svatý Jeroným Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Koho vidíš na obrázku? Alexandr Veliký Perikles Maxmilián I. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Alexandr Veliký Perikles Maxmilián I. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Koho vidíš na obrázku? Matyáš z Arasu Matěj Rejsek Petr Parléř VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Matyáš z Arasu Matěj Rejsek Petr Parléř Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Zamyšlení nad obrazem. VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Zamyšlení nad obrazem VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI Jak zní celé jméno autora tohoto díla – Oplakávání Krista? Giotto di Bondone Jakou kompozici autor používá? Skalisko se zvažuje zprava do leva a roztažené paže Jana Křtitele zdůrazňují jeho spád směrem k bezvládnému tělu. Porovnej první polovinu obrazu s jeho spodní částí. Zatímco postavy smrtelníků jsou ochromené bolestí, andělé se volně pohybují po nebi. Výraz každého anděla je individiální. Kde spočívá emocionální těžiště obrazu? Leží mimo střed, je jím žalem sklíčená tvář Panny Marie. Kontrast její tváře s tváří Krista. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Zdroje citací VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI THEODORIK, Mistr. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Meister_Theoderich_von_Prag_002.jpg JASTROW. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Bust_Pericles_Chiaramonti.jpg JAAGO. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Peter_parler.jpg BONDONE, Giotto Di. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto_-_Scrovegni_-_-36-_-_Lamentation_%28The_Mourning_of_Christ%29.jpg GRAHAM-DIXON, Andrew. Umění. Praha: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub, 2010, ISBN 978-80-242-2663-7. Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501
Zdroje citací VY_32_INOVACE_5.3.VV2.01/WI WERNER, Berhold. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saqqara_BW_5.jpg KARELJ. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hagia_Sophia_Istanbul_2013_1a.jpg ROMANM82. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:%C5%98%C3%ADp_-_rotunda_svat%C3%A9ho_Ji%C5%99%C3%AD_2013_obr1.jpg GAILLARD, Arnaud. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Notre_dame_paris1.JPG MARSYAS. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:NAMA_Ath%C3%A9na_Varvakeion.jpg AMIRWIKI. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:St_Denis_Front.jpg EYCK, Jan Van. wikipedia.org [online]. [cit. 18.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Retable_de_l%27Agneau_mystique.jpg WARD, Eric. wikipedia.org [online]. [cit. 21.11.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Saint_Vitus_Cathedral_in_Prague,_Czech_Republic.jpg Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/34.0501