Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Advertisements

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
OBYVATELSTVO ASIE 7. třída Mgr. Jakub Karásek
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Afrika – obyvatelstvo a sídla
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Afrika – státy Guinejského záliv
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Eviromentální výchova.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Tropická Afrika.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Tropická Afrika Neklidná a chudá.
Obyvatelstvo.
Téma hodiny: Západní Afrika
AFRICKÉ REGIONY.
Oblast Guinejského zálivu
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s podnebím a přírodními podmínkami.
Afrika – Země Guinejského zálivu a povodí Konga
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Enviromentální výchova.
VY_52_INOVACE_03/2/19_ZEMĚPIS
předprvohorní platforma – konsolidované části zemsk.kůry
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Země Guinejského zálivu
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 6.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 9.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 7.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Afrika – SES - obyvatelstvo
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Africké regiony- Země Guinejského zálivu Název sady: Zeměpis.
Západní Afrika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Obyvatelstvo Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Regiony Afriky III. Západní a střední Afrika Černá Afrika.
VY_32_INOVACE_Vac_II_10 Střední Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Afrika.
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Západní Afrika Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
AUTOR: Mgr. Hana Dvořáčková NÁZEV: VY_32_INOVACE_30_TROPICKÁ AFRIKA
Vzdělávací materiál: Afrika Operační systém: Windows XP Professional
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Země Guinejského zálivu
REGIONY AFRIKY.
Pobřeží slonoviny Stát ve střední Africe, na pobřeží Guinejského zálivu Rozloha – km2 Počet obyvatel – 23,7 mil obyvatel (2016) Státní zřízení.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Afrika - poloha Leží na všech 4 polokoulích: S,J,Z,V
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Zeměpis Ročník : 7. Téma : Střední Afrika Autor : Mgr. Eva Vyskočilová

Střední Afrika Klíčové pojmy: Berbeři, Pygmejové, Kongo, Guinejský záliv, Konžská pánev, stěhovavé zemědělství, žďáření, AIDS/HIV Cíl: Dokážete stručně charakterizovat prostředí, způsob života a problémy ve Střední Africe

Střední Afrika - poloha Povodí řeky KONGO mezi 10°s.š. a 10° j.š. Území při Guinejském zálivu Teplotní pás: teplý (tropické podnebí) Nejvíce srážek v Africe Savany, tropické deštné lesy 10° s. š. Guinejský záliv 10° j. š.

Obyvatelstvo Negroidní rasy Berbeři Afričtí a asijští přistěhovalci (Severní Afrika – Arabové [europoidní rasa ]) Míšení bránila Sahara Berbeři Afričtí a asijští přistěhovalci Pygmejové (Konžská pánev)

Obyvatelstvo - náboženství Sever - Islám Přírodní Spjatost lidí s přírodou, živých s mrtvými př. animismus

Obyvatelstvo - jazyk Velké množství Bantuské Z doby kolonialismu: angličtina francouzština

Zemědělství Nízké výnosy Zaostalé metody obdělávání Práce dětí Až 80% pracujících

Plantáže - vývoz Káva Kakao Banány

Nerostné suroviny Mnoho ložisek Konžská demokratická republika Těžba (rudy, diamanty,…) -> poškozené životní prostředí Železnice k pobřeží

Střední Afrika - státy Libérie Pobřeží slonoviny (Côte d´Ivorie [kot dyvuár]) Ghana Togo Benin Nigérie Kamerun Středoafrická republika Konžská republika (Kongo) Konžská demokratická republika Gabon (gabun)

Problémy Nedostatek potravin, pitné vody Špatné skladovací podmínky zemědělských plodin Jejich přeprava Odkázáni na dovoz potravin pšenice Podvýživa (mezinárodní pomoc) Chudoba Nemoci

TO JE NAS SVET (Dokument jak to vypada v Africe) Smutek Chudoba TO JE NAS SVET (Dokument jak to vypada v Africe) Smutek Chudoba .... Life in Africa Děti z Afriky

Seznam použitých zdrojů DEMEK, Jaromír; MALIŠ, Ivan. Zeměpis 7 : Zeměpis světadílů. 1. vydání. Praha : SPN, 2008. 112 s. ISBN 978-80-7235-383-5. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/Africa_satellite_orthographic.jpg/534px-Africa_satellite_orthographic.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Londynska.cz [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.londynska.cz/plany/200706051051slepamapafrika.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Naturephoto-cz.eu [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.naturephoto-cz.eu/fotografie/sevcik/tropicky-destny-les--destny-les-bali.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupná na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/68/Plates_tect_cs.svg>. [cit. 21.9.2010]. Blossomingdesign.com[on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.blossomingdesign.com/port/biomes/images/grassland/savanna.jpg>. [cit. 21.9.2010].

Oskole. sk [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www. oskole Oskole.sk [on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.oskole.sk/images/mapka.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Afrikaonline.cz[on-line]. Dostupná na WWW: <http://www.afrikaonline.cz/gallery/1202595579_burundi-_058.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Tunisko.travelon.cz[on-line]. Dostupné na WWW: <http://tunisko.travelon.cz/index.php?location=news/thumbnail&news-blob-id=berberove>. [cit. 21.9.2010]. Nahaafrika.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.nahaafrika.cz/img/foto/800/Silna.africka.voodoo.soska.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Nahaafrika.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.nahaafrika.cz/img/foto/800/Bubnovani.s.domorodci.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Schulelaupen.ch [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.schulelaupen.ch/Imperialismus/bild12.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Ct24.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://img9.ct24.cz/multimedia/images/12/1192/middle/119196.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Aktualne.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://img.aktualne.centrum.cz/184/87/1848788-afrika-etiopie-zemedelci.jpg>. [cit. 21.9.2010].

Prometheus. med. utah. edu [on-line] Prometheus.med.utah.edu [on-line]. Dostupná na WWW: <http://prometheus.med.utah.edu/~bwjones/wp-content/uploads/iblog/Coffee%20tree.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Static.howstuffworks.com [on-line]. Dostupná na WWW: <http://static.howstuffworks.com/gif/chocolate-ripe.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Otevřená encyklopedie Wikipedie [on-line]. Dostupné na WWW: <http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/Brillanten.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Danytravel.cz [on-line]. Dostupný na WWW: <http://www.danytravel.cz/cestopisy/ghana-togo-benin/mapa-afrika.png>. [cit. 21.9.2010]. Lh5.ggpht.com [on-line]. Dostupný na WWW: <http://lh5.ggpht.com/_ZL3Kngb81qo/SQj1RgY2qUI/AAAAAAAADdA/9zPy204s-ww/Artist_Dees%20produced%20this%20striking%20image%20after%20the%20FAO%20warned%20that%20Africa%20had%20to%20learn%20to%20feed%20itself_thumb%5B2%5D.jpg?imgmax=800>. [cit. 21.9.2010]. 4zscheb.cz [on-line]. Dostupné na WWW: <http://4zscheb.cz/elearning/zemepislearning/afrika6/obrazky/hladomor.jpg>. [cit. 21.9.2010]. Youtube.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=kNvpdyorVVI>. [cit. 21.9.2010]. Youtube.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=5kme5dPLmxc&feature=related>. [cit. 21.9.2010]. Youtube.com [on-line]. Dostupné na WWW: <http://www.youtube.com/watch?v=5lqrheAW64U&feature=related>. [cit. 21.9.2010].