GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Advertisements

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
HMYZ s proměnou nedokonalou
Základní škola Kladruby
Obecná charakteristika Stavba těla
Autor:Mgr.Alena Shánělová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_07 Datum vytvoření Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima,
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Autor: Mgr. Hana Krajčová
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Kosterní soustava POHYBOVÁ SOUSTAVA Mgr. Jan Marek
Pozorování srsti savců
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_13 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_431.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RYBY A MODELOVÝ VODNÍ EKOSYSTÉM
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
ROSTLINNÉ ORGÁNY I. KOŘEN Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.13 Anotace: Vzdělávací oblast: Ryby
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
POHYBOVÁ SOUSTAVA Kosterní soustava VY_32_INOVACE_Bi3r0202 Mgr. Jan Marek.
OBRATLOVCI RYBY.
Živočichové rybníka Ryby
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu3 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Blanka Kabeláčová Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_23_ Ryby I. – stavba těla Číslo projektu:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Ryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
RYBY Přírodopis 7. třída.
Zástupci ryb Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_52_INOVACE_65_Ryby - učební text + kontrolní otázky Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Soustava krycí - kůže Autor: Eva Klabenešová „Tato prezentace slouží pro vzdělávací účely.“
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
Název školy: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název: VY_32_INOVACE_01A_01_Vločkovci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Typy dýchacích soustav
Nervová soustava nižších obratlovců
Vyšší rostliny Základní škola a Mateřská škola, Otnice, okres Vyškov
Třída: RYBY.
Plži Gastropoda – zadožábří Očekávané výstupy
Ryby - opakování Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Kršková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Černá Název materiálu: VY_12_INOVACE_OS.6.Cer.21_Zivoni_prostredi_makrosvet_a_mikrosvet.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Ryby. AUTOR: Eliška Jurčicová
VY_32_INOVACE_04-35 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
PLOŠTĚNCI Ploštěnka mléčná VY_32_INOVACE_09_23.
Elektronická učebnice - II
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Transkript prezentace:

GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 6_2_BIO_15 Datum vytvoření 5.10.2012 Druh učebního materiálu Prezentace Ročník Prima, sekunda - NG Anotace Ryby – šupiny, pitva ryby Klíčová slova Šupiny, morfologie a anatomie ryby Vzdělávací oblast Biologie Očekávaný výstup Student umí rozlišit typy šupin, zná morfologii a anatomii ryby Zdroje a citace JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 1) ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 Zoologie. Praha: SPN, 1997, ISBN 80-85937-05-0. (Obr. 2, 3)

Pozorování šupin ryb, demonstrační pitva ryby

Pomůcky lupa stereolupa mikroskop podložní sklíčko ryba –kapr obecný (demonstrační pitva) šupiny ryb (kapr, okoun)

Postup Pozorujte rybí šupiny kapra a okouna => nejprve okem, poté pod stereolupou a nakonec pod mikroskopem. Všímejte si tvaru, barvy, povrchu, velikosti a podle obrázku určete typ šupiny. Prohlédněte si a porovnejte šupinu z těla kapra a z postranní čáry kapra. Popište rozdíly. Před pitvou prostudujte podrobně morfologii kapra – vycházejte ze znalostí a z obrázku. Při demonstrační pitvě kapra se seznamte s jeho anatomií a s jednotlivými orgány. Porovnejte s obrázkem.

Nákres Zakreslete šupinu kapra a okouna => pozorovanou okem a mikroskopický preparát. Zakreslete tvar těla kapra a popište všechny typy ploutví. Zakreslete anatomii kapra a popište jednotlivé orgány.

Obr. 1

Obr. 2

Obr. 3

Opakování Jaké typy rybích šupin znáte? Ke každému typu doplňte dva konkrétní zástupce. Jak se liší šupiny postranní čáry od ostatních? Které ploutve jsou párové a které nepárové? Jaký význam má postranní čára? Jako funkci má plynový měchýř? K čemu slouží rybám hmatové vousky? Jak se jmenují kosti, které chrání žábry? Na kolik částí je rozděleno srdce ryb? Mají ryby stálou nebo proměnlivou teplotu těla? Vysvětlete.

Zdroje JELÍNEK, Jan; ZICHÁČEK, Vladimír. Biologie pro gymnázia. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 1998, ISBN 80-7182-050-4. (Obr. 1) ČERNÍK, Vladimír; MARTINEC, Zdeněk. Přírodopis 1 Zoologie. Praha: SPN, 1997, ISBN 80-85937-05-0. (Obr. 2, 3)