Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJEME – DOMOV, RODINA
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ VI. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_720_3TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Slovesa – způsob oznamovací
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Živá a neživá příroda 3. ročník
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ IV. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_698_2TR_PRV Autor: Mgr.
OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VĚCI KOLEM NÁS – LIDÉ A VÝROBKY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
zvířata Ve volné přírodě
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
ŽIVÁ PŘÍRODA - ROSTLINY PRVOUKA PRO 3.ROČNÍK Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření:
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Prvouka - Houby.
Společné znaky rostlin.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: HOUBY
Rostliny.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ROSTLINY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 ŽIVÁ PŘÍRODA Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu ŽIVÁ PŘÍRODA Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_719_3TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Prvouka Téma Rozmanitost živé a neživé přírody Očekávaný výstup Žák určí a roztřídí některé přírodniny podle určitých znaků Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k procvičování učiva Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Rostliny a živočichové, znaky Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart; Viz poslední snímek

SOUČÁSTÍ ŽIVÉ PŘÍRODY JSOU: ŽIVÁ PŘÍRODA SOUČÁSTÍ ŽIVÉ PŘÍRODY JSOU: ROSTLINY HOUBY ŽIVOČICHOVÉ VČETNĚ ČLOVĚKA JSOU TO ŽIVÉ PŘÍRODNINY. TYTO ŽIVÉ ORGANIZMY JSOU ZÁVISLÉ NA NEŽIVÉ PŘÍRODĚ, KTERÁ JIM POSKYTUJE PODMÍNKY NUTNÉ K JEJICH ŽIVOTU: SVĚTLO, TEPLO, VZDUCH, VODU A POTRAVU (ROSTLINÁM A HOUBÁM ŽIVINY Z PŮDY). ŽIVÉ ORGANIZMY SE ODLIŠUJÍ OD NEŽIVÝCH SPOLEČNÝMI ZNAKY.

ŽIVÁ PŘÍRODA ROSTLINY HOUBY ŽIVOČICHOVÉ KVETOUCÍ NEKVETOUCÍ OBRATLOVCI JEDLÉ OBRATLOVCI BYLINY DŘEVINY JEDOVATÉ RYBY BEZOBRATLÍ UŽITKOVÉ OBOJŽIVELNÍCI PLAZI OKRASNÉ HMYZ PTÁCI LÉČIVÉ SAVCI JEDOVATÉ CHRÁNĚNÉ

ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY ROSTLIN VYLUČUJÍ ROZMNOŽUJÍ SE VYŽIVUJÍ SE DÝCHAJÍ POHYBUJÍ SE Jsou jediným zdrojem kyslíku – spotřebovávají oxid uhličitý, uvolňují kyslík, k výživě potřebují i světlo, vodu a živiny z půdy Všemi částmi těla za světla i tmy, spotřebovávají kyslík a uvolňují oxid uhličitý Vylučují kyslík i oxid uhličitý Nemohou se pohybovat z místa na místo – mají kořeny v zemi, pohybují částmi svého těla Kvetoucí – semeny, podzemními částmi – oddenky, cibulemi, hlízami, nadzemními částmi – odnožemi nekvetoucí – výtrusy, řízkováním

ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY HUB HOUBY TVOŘÍ SAMOSTATNOU SKUPINU ŽIVÝCH ORGANISMŮ. NEPATŘÍ ANI MEZI ROSTLINY A ANI MEZI ŽIVOČICHY. NEMAJÍ KOŘENY, LISTY ANI KVĚTY. NEOBSAHUJÍ ZELEŇ LISTOVOU. LIŠÍ SE SVOU VELIKOSTÍ, TVAREM I ZBARVENÍM. NĚKTERÉ HOUBY JSOU JEDLÉ, SBÍRAJÍ SE A UPRAVUJÍ K JÍDLU (NAPŘ. SUCHOHŘIB HNĚDÝ, HŘIB PRAVÝ, PEČÁRKA ŽAMPION, BEDLA JEDLÁ, KŘEMENÁČ OSIKOVÝ ATD.). NĚKTERÉ HOUBY JSOU JEDOVATÉ, NĚKTERÉ SMRTELNĚ JEDOVATÉ (NAPŘ. HŘIB SATAN, MUCHOMŮRKA ČERVENÁ, MUCHOMŮRKA ZELENÁ APOD.). klobouk Plodnice houby třeň výtrusy podhoubí

ŽIVÁ PŘÍRODA SPOLEČNÉ ZNAKY ŽIVOČICHŮ ROZMNOŽUJÍ SE MLÁĎATA ROSTOU A VYVÍJEJÍ SE DÝCHAJÍ Spotřebovávají kyslík, vydechují kysličník uhličitý Samec a samice, rodí živá mláďata nebo snášejí vejce Mění se v dospělého jedince PŘIJÍMAJÍ POTRAVU A VODU VYLUČUJÍ POHYBUJÍ SE A MAJÍ SMYSLY REAGUJÍ NA ZMĚNY PROSTŘEDÍ Reagují na teplotu – zimní spánek, stav strnulosti, změna tělesné teploty CO2, vodu v moči, zbytky potravy v trusu Jako zdroj energie. Jsou součástí potravinového řetězce Chodí, plazí se, plavou, létají. Mají zrak, sluch, čich, hmat a chuť

ZDROJE Klipart Microsoft PowerPoint 2007 ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, 2002. ISBN: 80-7289-044-1, str. 34 – 47