VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
VY_32_INOVACE_7A1 FINANČNÍ MATEMATIKA ZEMĚ A JEJICH MĚNA.
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Formáty grafických souborů
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
VY_32_INOVACE_9C4 OPĚRNÁ SOUSTAVA
Rozklad dichromanu amonného
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
National parks in the USA
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Základní pojmy grafiky
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Tabulky – vyhledávání (v dalších tabulkách pomocí relací)
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Grafika 8 Zpracování textů VY_32_INOVACE_7B8. Základní typy textů Odstavcový text Řetězcový text.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplotní roztažnost, dilatace materiálů Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B20.
VY_32_INOVACE_6C-11 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Určení rezonance v RLC obvodu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Hoření – motivační experiment Nehořlavý kapesník
Acidobazické indikátory
Databáze Formuláře VY_32_INOVACE_7B18. Formuláře Umožňují zobrazit data z tabulek uživatelsky vhodným způsobem Mohou být zobrazena data z více tabulek.
O DRÁŽKY A ČÍSLOVÁNÍ VY_32_INOVACE_7C5. T ÝKAJÍ SE ZAČÁTKU ODSTAVCE Shodný symbol nebo obrázek Číslování odstavců (číslice nebo písmena) OdrážkyČíslování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Stavová rovnice plynu Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2013 VY_32_INOVACE_6B-12.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_6C-7 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Vlastnosti elektromagnetické vlny Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
dvouvodičovém vedení © 2012 VY_32_INOVACE_6C-13
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012

1 Pozorování počasí Zadání domácího projektu: V průběhu 5 po sobě jdoucích dní sledujte ve zvolených denních časech několik fyzikálních veličin, které mají podstatný vliv na tvorbu počasí. Hodnoty zjišťujte dvakrát denně, dopoledne a odpoledne. Tyto údaje si zapisujte do tabulky, přidejte i stav počasí: srážky, oblačnost, vítr. Můžete připojit i ilustrační foto (např. mobilem, vždy stejný pohled). Průběh teplot vyjádřete grafem závislosti teploty na čase. Pokuste se zpracovat zachycené údaje formou protokolu/zprávy buď písemnou nebo elektronickou formou. Uveďte kde a kdy (datum) jste měřili!

2 Pozorování počasí Než začnu měřit musím si odpovědět na podstatné otázky: Které veličiny mohu doma změřit? Jaké pomůcky budu potřebovat? Budu fotografovat? Jakou formou zpracuji měření? Kdy budu měřit? Jak bude vypadat tabulka? Budu používat meteorologické symboly?

3 Pozorování počasí Malá nápověda: Rozmyslím si kdy odcházím do školy a kdy přicházím abych vždy měřil ve stejnou dobu. Určitě můžete měřit čas a teplotu, někdo i vlhkost. K tomu potřebuji alespoň hodinky a teploměr, pokud budu fotografovat i fotoaparát. Načrtnu si tabulku tak, aby se do ni přehledně vešly všechny údaje. Pro zpracování mohu použít i tabulkový editor, který mi ulehčí vynesení teplot do grafu.

4 Pozorování počasí – něco pro inspiraci Ukázka zpracování naměřených údajů

Pozorování počasí – něco pro inspiraci Kamila Balcarová - Tercie Pozorování počasí RÁNO - 6:40 Teplota (°C)OblačnostSrážkyVítr Po0,00polojasno-bezvětří Út-1,00zataženo-větrno St-5,00jasno-bezvětří Čt1,00zataženomrholeníbezvětří Pá-3,00polojasno-bezvětří 5

Pozorování počasí – něco pro inspiraci Domácí meteo stanice: elektronická a klasická 6

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_6B1 Jméno autora: Mgr. Miloš Boháč Název práce: Pozorování počasí Předmět: fyzika Ročník: tercie, pilotováno v tercii Časová dotace: zadání 45 min a následně domácí pozorování, zpracování 14 až 21 dní Vzdělávací cíl: pochopení potřebnosti sledování vlivů počasí pro život člověka Pomůcky: pro zadání PC, projektor a pro domácí měření teploměr, hodinky, fotoaparát a počítač, rýsovací potřeby Poznámka: mezipředmětové vztahy zeměpis-vliv počasí na běžný život, srážková činnost oblékání, vytápění matematika, informatika-zpracování naměřených údajů do grafů, využití textového, tabulkového editoru Inovace:využití ICT Datum vytvoření: