ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DROGY.
Advertisements

Lidé pro manželství nevhodní
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
DROGY a ŠKOLA POZNÁVÁNÍ NEBEZPEČÍ.
Drogy a jejich účinky MUDr. Jakub Minařík.
Drogy Nikotin Extáze Durman Opium Pervitin Hašiš Marihuana kokain LSD
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Hormonální antikoncepce
Drogová závislost Alena Šperlingová.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Opiáty Opiáty neboli narkotika jsou drogy, které utišují bolesti, často způsobí usnutí, zklidňují a navozují stav příjemného uvolnění, působí na CNS Tělo.
Drogy Výchova ke zdraví.
Legální drogy Obr. 1 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu CR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Psychotropní látky.
Drogová závislost.
Návykové látky, alkaloidy, drogy
L Vyjmenovaná slova po VY_32_INOVACE_Čj z 2
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_09-2-1_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Batole Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
..a co jste o nich nevěděli
VY_52_INOVACE_03/2/23_ZEMĚPIS Oceánie. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace a.
NÁVYKOVÉ LÁTKY A ZDRAVÍ
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Vyjmenovaná slova po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, Příspěvková.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁVYKOVÉ LÁTKY.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Průběh porodu a šestinedělí
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Ch. Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_09-2-3_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Domov a bydlení Autorem materiálu a všech jeho č ástí, není-li.
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
NÁVYKOVÉ LÁTKY A ZDRAVÍ
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Poruchy příjmu potravy Autorem materiálu a všech jeho částí,
NEBEZPEČÍ TOXIKOMANIE A PROMISKUITNÍHO ŽIVOTA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Název školy: ZŠ a MŠ,Veselí nad Moravou,Kollárova1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_14/3_ Téma: Drogové závislosti Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Luk_III_06 Drogy - účinky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Návykové látky, závislosti. VY_32_INOVACE _25_NÁVYKOVÉ LÁTKY, ZÁVISLOSTI_PŘÍRODOPIS_HLAVOVÁ Anotace Výukový materiál prostřednictvím ICT napomáhá k inovaci.
Ilegální drogy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda, Chemie.
ZÁVISLOST Název: VY_32_INOVACE_16_Zavislost Škola: ZŠ a MŠ Komenského, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr.
Návykové látky VY_32_INOVACE_14_36.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Základní dělení drog Zpracovala: Mgr. Bc. Eva Franzová Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Markéta Dornicová NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_DROGY
Nikola Skopálová 7.třída
Opiáty VY_32_INOVACE_04_VÝCHOVA KE ZDRAVÍ_OPIÁTY
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_00_DROGY Výchova ke.
Ví, co jsou to drogy a uvědomuje si riziko závislosti
číslo: VY_32_INOVACE_14_10 číslo:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Drogy – nebezpečí návykových látek
Drogy Chemie ohrožuje zneužívané přírodní látky a návykové látky
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Transkript prezentace:

ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_09-2-18_Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v 7. - 9. ročníku. Drogy Anotace Prezentace seznamuje žáky se základním rozdělením drog a s jejich působením na organismus. Prezentaci lze také použít k zápisům z hodiny do sešitu. Vhodné pro žáky 7. ročníku. Vypracovala Mgr. Barbora Chaloupecká Oblast Člověk a zdraví Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Barbora Chaloupecká

Drogy Dělíme na 5 základních skupin – liší se vzhledem, účinky, průběhem závislosti, ale i mírou rizika pro uživatele 1) Konopné drogy 2) Opiáty 3) Stimulační látky 4) Halucinogeny 5) Psychotropní léky

1. Konopné drogy Drogy vyrobené z konopí (marihuanu, hašiš a hašišový olej A) Konopí - poskytuje halucinogeny a tišící prostředky - směs listů, květů a stonků rostliny - po aplikaci – poruchy vnímání, emocí, myšlení, sucho v ústech, pocit hladu [cit. 2010-05-02]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Cannabis_sativa_(6).jpg>

1. Konopné drogy B) Hašiš - konopná pryskyřice - užívá se hlavně ke kouření - barva je tmavě zelená spíše do tmavě hnědá [cit. 2005-12-26]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hemp_extract.jpg> [cit. 2005-06-22]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hashish.jpg>

2. OPIÁTY drogy s tlumivým účinkem pocházejí ze surového opia získaného z nezralých makovic opiového máku [cit. 2008-06-18]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dscf4505.jpg>

2. OPIÁTY A) Opium má účinek na centrální nervový systém (mozek) získává se nařezáním makovic a sběrem zaschlého latexu mezi nejvýznamnější pěstitelské oblasti patří Thajsko, Laos a Barma [cit. 2005-12-26]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Raw_opium.jpg>

2. OPIÁTY A) Opium protibolestivý účinek typické je podráždění centra pro zvracení stažení zornice do velikosti špendlíkové hlavičky [cit. 2006-06-11]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Slaapbol_R0017601.JPG>

2. OPIÁTY B) Heroin bílá a hnědá droga hnědý heroin - ke kouření bílý heroin - používán injekčně, nedá se kouřit - považován na jednu z nejnebezpečnějších drog [cit. 2005-03-06]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Heroin_asian.jpg>

2. OPIÁTY B) Heroin nejrizikovější užívání při nedostatku drogy abstinenční příznak – bolesti kloubů a svalů, průjem, svalové křeče, pocení, zimnice, neklid,… [cit. 2006-04-08]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Heroin_aufkochen.JPG>

3. STIMULAČNÍ DROGY povzbuzující účinek různorodá skupina drog [cit.2004-10-17]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Drugwipe_Kokain.jpg>

3. STIMULAČNÍ DROGY A) KOKAIN Známý nejméně 4 000 let Vyrábí se máčením listů koky v benzinu Je rozpustný ve vodě Nejčastěji se šňupe Droga vyšších vrstev Účinky se dostaví rychle a trvají 30 - 40 min [cit. 2006-07-26]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:CocaineHydrochloridePowder.jpg>

3. STIMULAČNÍ DROGY A) KOKAIN Zvyšuje sebevědomí, pokles chuti k jídlu Po odeznění trvají těžké kocoviny a deprese Teprve opakované použití vede k stavům euforie Příznaky – bledost, výtok z nosu, chraplavý hlas, rozšířené zornice [cit. 2009-08-27]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Erythroxylum_coca_001.JPG>

3. STIMULAČNÍ DROGY B) PERVITIN Pochází z Japonska * 1888 Používána za 2. svět. války pro piloty kamikadze Při předávkování může dojít k selhání srdce Pravidelné užívání = toxická psychóza – vztahovačnost, podezřívavost, obavy o život [cit. 2006-05-29]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:El%C3%9Fholz_-_Clysmatica_nova_1667_-_Intraven%C3%B6se_Injektion.jpeg>

3. STIMULAČNÍ DROGY B) PERVITIN Ztráta kontaktu s realitou Nebezpečný svému okolí – únik před domnělým nebezpečím Hospitalizace na psychiatrii (i nedobrovolné) Injekční aplikace s sebou nese infekce, hepatitidy (žloutenky), HIV [cit. 2005-07-14]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Insulin%C3%B3wka.jpg>

3. STIMULAČNÍ DROGY C) EXTÁZE bývá v podobě malé tabletky pocity – empatie, lásky a zvyšuje se komunikativnost může dojít k přehřátí organismu [cit. 2008-01-28]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Klein_e.jpg>

3. STIMULAČNÍ DROGY D) DOB tzv. taneční droga v současnosti velký výskyt na černém trhu často se zaměňuje za extázi = nesprávný odhad dávky, který vede k předávkování [cit. 2009-10-07]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: < http://commons.wikimedia.org/wiki/File:DOB_blotters.jpg>

4. HALUCINOGENY A) LYSOKÁVKY Obsahují přírodní halucinogen Vyvolává halucinace Mění myšlení a vnímání, může vést k duševnímu onemocnění Každá plodnice má jinou koncentraci halucinogenu a tím může snadno dojít k předávkování [cit. 2009-10-29]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Psilocybe.bohemica.gkoller.jpg>

4. HALUCINOGENY B) LSD Užívá se formou papírků (tripů) Jde o drogu, u které jde nejméně předpokládat její účinek Poruchy myšlení a vztahovačnost Dosud není znám žádný případ předávkování [cit. 2010-05-02]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pink_Elephants_on_Parade_Blotter_LSD_Dumbo.jpg>

5. PSYCHOTROPNÍ LÉKY Často zneužívané preparáty Používané i jako zdroje k výrobě jiných drog [cit. 2008-02-20]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: <http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Assorted_pharmaceuticals_by_LadyofProcrastination.jpg>

Úkol Vytvořte si dvojice a nacvičte scénku. Jeden bude drogu nabízet a druhý jí odmítá!