STÁTY PERSKÉHO ZÁLIVU Obr. 1.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Města ČR – orientace na mapě
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
JZ Asie Autor: Mgr. Marian Solčanský
Zápis čísla v desítkové soustavě
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radek Horský. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
STŘEDNÍ VÝCHOD.
Únorové počítání.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
VY_32_INOVACE_4.1.GE2N.09/Mč Jihozápadní Asie.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Jihozápadní Asie Přibližná mapa Jihozápadní Asie.
KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Obr. 1 ÚVODNÍ ČÁST.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Litva, Lotyšsko a Estonsko
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_179 Názevindie Téma hodinyStáty jižní.
Škola1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko AutorMgr. Ilona Šindelářová, ČísloVY_52_INOVACE_180 NázevVietnam Téma hodinyJihovýchodní.
Vývoj Evropské integrace
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Amerika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Jihozápadní Asie.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_270_Ministáty Evropy - 1 AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
JIHOZÁPADNÍ ASIE.
ZEMĚ JAKO VESMÍRNÉ TĚLESO
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Islám, ropa, oblast napětí
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
VY_52_INOVACE_03/2/9_ZEMĚPIS
Předmět: Zeměpis cestovního ruchu Ročník: 1.
Kód VM: VY_32_INOVACE_4PRI16 Projekt: Zlepšení výuky na ZŠ Schulzovy sady registrační číslo: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Miroslav Přichystal Datum:
Jihozápadní Asie Materiál byl vytvořen v rámci projektu
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_JIHOZÁPADNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Jihozápadní Asie ropa islám Izrael.
Základní škola, Hradec Králové
VY_32_INOVACE_01_Jihozápadní Asie_přírodní poměry AUTOR: ROMAN BENČÁK ŠKOLA: ZŠ NOVÝ JIČÍN, TYRŠOVA 1.
Transkript prezentace:

STÁTY PERSKÉHO ZÁLIVU Obr. 1

STÁTY PERSKÉHO ZÁLIVU Obr. 3 Obr. 10 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6 Obr. 2

STÁTY PERSKÉHO ZÁLIVU Perský záliv omývá osm států. Obr. 11 Obr. 13 Obr. 12 Perský záliv omývá osm států. Írán (obr. 11), Irák (obr. 12), Kuvajt, Saudská Arábie (obr. 10), Bahrajn, Katar, Spojené Arabské Emiráty a Omán. V jihozápadní části Arabského poloostrova se nachází ještě Jemen.

STÁTY PERSKÉHO ZÁLIVU Poloha těchto států: Jihozápadní Asie. (na mapě jsou zvýrazněné ještě další státy jihovýchodní Asie). Samotný Perský záliv, který je součástí Indického oceánu je dlouhý 1000 km a široký 400 km. Maximální hloubka Perského zálivu je 104 m. Obr. 15 Obr. 16 Obr. 14

POVRCH Většina oblastí je tvořena pouštěmi. Obr. 17 Obr. 19 Většina oblastí je tvořena pouštěmi. Největší leží na Arabském poloostrově, např. Nafúd a Rub al – Chálí. V Íránu (obr. 18) pak rozlehlá poušť Lút. Obr. 18

POVRCH Nížiny se nacházejí především při pobřeží. Obr. 20 Nížiny se nacházejí především při pobřeží. Významnou nížinou je Mezopotámská nížina v Iráku. V ní tečou i nejvýznamnější řeky celé oblasti: Eufrat a Tigris. Obr. 21

POVRCH Nejhornatější je Írán, rozkládá se zde pohoří Zagros. Obr. 23

OBYVATELSTVO Obr. 26 Obr. 24 Obr. 25 Oblast Perského zálivu je osídlena arabským obyvatelstvem. Žije zde přibližně 280 milionů Arabů.

المملكة العربية السعودية والكويت والعراق OBYVATELSTVO Obr. 28 Obr. 27 Obr. 29 Hlavním jazykem je arabština. Islám je hlavním náboženským směrem. Má přísná pravidla, která se dodržují. Islám vyznává Alláha. المملكة العربية السعودية والكويت والعراق

OBYVATELSTVO Obr. 31 Obr. 30 Obr. 32 Každý věřící by měl alespoň jednou během svého života navštívit nejsvětější město Mekku. Mekka je rodištěm Mohameda, proroka islámu.

ROPA – NEJVĚTŠÍ BOHATSTVÍ V Perském zálivu se nachází 80 % ropy z celého světa. Ropní šejkové, magnáti a firmy, které zde těží, patří mezi nejbohatší na světě. Obr. 33 Obr. 35 Obr. 34

SÍDLA Obr. 37 Majitelé ropných společností nechávají vystavět nejvyšší a nejmodernější budovy a hotely na světě. Obr. 36

KONFLIKT Obr. 39 Ropa se však stala i důvodem sporu mezi státy. V Iráku museli v 90. letech zasahovat zahraniční vojenské jednotky. Obr. 38

KONFLIKT Velkým problémem jsou i teroristické organizace. Obr. 41 Velkým problémem jsou i teroristické organizace. Ty podnikají útoky ve svém státě i ve světě. Často i sebevražedným odpálením bomb. Obr. 40

ZAJÍMAVOSTI Mezi typické arabské stavby patří mešity. Obr. 44 Obr. 42

ZAJÍMAVOSTI Mezi typické arabské pokrmy patří rýže, maso, mléčné výrobky, zelenina... Arabská kuchyně je velice pestrá. Mezi tradiční jídla patří hummus. Místní pomazánka. Islám zakazuje požívat vepřové maso. Obr. 46 Obr. 47

ZAJÍMAVOSTI Obr. 49 Obr. 48 Oblíbená jsou i letoviska přímořského ruchu, která nabízejí turistům služby nejvyšších kvalit. Obr. 50

المساجد البناء العربي. لديهم سنوات عديدة من التقليد. Obr. 51 Autor prezentace: Mgr Jan Bajbora (4.8.2012)

SEZNAM POUŽITÝCH ODKAZŮ Obr. 1 - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Babylon_city_Iraq.jpg Obr. 2 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Base_map_of_Persian_Gulf-fr.svg Obr. 3 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iraq_flag_300.png Obr. 4 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kuwait_flag_300.png Obr. 5 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Bahrain.png Obr. 6 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Qatar_(bordered).svg Obr. 7 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Saudi_Arabia.svg Obr. 8 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_the_United_Arab_Emirates.svg Obr. 9 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Oman_(1985-1995).png Obr. 10 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iran_flag.png Obr. 11 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_map_of_Saudi_Arabia.svg Obr. 12 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag_of_Iran_in_map.svg Obr. 13 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flag-map_of_Kuwait.svg Obr. 14 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Iranian_borders_in_Omans_and_Persian_Gulf_(Cro).PNG Obr. 15 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Western_Asia_(orthographic_projection).svg Obr. 16 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dcp7323-Edirne-Eski_Camii_Allah-ds.svg Obr. 17 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tamarindus_indica_(2).JPG Obr. 18 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:My-iran-climate-map-simplified.png Obr. 19 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Rub_al_Khali_002.JPG Obr. 20 - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tigris_River_At_Diyarbakir.JPG Obr. 21 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tigris_River,_Hasankeyf.jpg Obr. 22 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Tuyserkan_valley.JPG Obr. 23 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kolunchin_Zardkuh.JPG Obr. 24 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Arabian_Knight.jpg Obr. 25 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dr_Abdullah.JPG Obr. 26 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Young_Saudi_Arabian_woman_in_Abha.jpg Obr. 27 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Young_Saudi_Arabian_woman_in_Abha.jpg Obr. 28 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Islam_symbol_plane2.svg Obr. 29 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Imam_Khalid_dua.jpg Obr. 30 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hajj_2008_-_Flickr_-_Al_Jazeera_English_(3).jpg Obr. 31 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_Islamic_University_of_Madinah_Logo.svg Obr. 32 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Last_call_for_Hajis_-_Flickr_-_Al_Jazeera_English.jpg Obr. 33 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Oil_drop.svg Obr. 34 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:US_Navy_080707-O-XXXXO-001_A_Coalition_ship_patrols_the_central_Persian_Gulf_in_the_vicinity_of_an_oil_platform_July_7_during_Exercise_Stake_Net.jpg Obr. 35 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Kuwait_towers..jpg Obr. 36 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Burj_Dubai_Under_Construction_on_13_November_2007.jpg Obr. 37 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dubai_Media_City_on_1_May_2007.jpg Obr. 38 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:40_mm_Mk_19_Marine_Turret.jpg Obr. 39 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Flickr_-_The_U.S._Army_-_Mahmudiyah,_Iraq.jpg Obr. 40 - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:US_Navy_060808-N-7590D-035_An_Iraqi_vehicle_burns_in_Baghdad_after_being_hit_by_a_mortar_that_was_fired_by_insurgents.jpg

SEZNAM POUŽITÝCH ODKAZŮ Obr. 41 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Two_FROG-7.JPEG Obr. 42 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Quba_Mosque.JPG Obr. 43 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jean-L%C3%A9on_G%C3%A9r%C3%B4me_010.jpg Obr. 44 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mosque.svg Obr. 45 - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ibrahim-al-Ibrahim_Mosque_south.jpg Obr. 46 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Hummus.jpg Obr. 47 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Pig_clipart_01.svg Obr. 48 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dubai_Marina_from_Le_Royal_M%C3%A9ridien_Beach_Resort_and_Spa_in_Dubai.jpg Obr. 49 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Unidentified_hotel_in_Dubai.jpg Obr. 50 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Madinat_Jumeirah-Dubai3303.JPG Obr. 51 – http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Mosque_x2.svg