Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Kapitoly z teorie výtvarné tvorby, výtvarná výchova Tematický okruh, témaInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT v oblasti Umění a kultura Autor, datum vytvoření Mgr. Kateřina Frišová, Jazyk český Očekávaný výstup Žáci se seznámí se základními poznatky o abstraktním umění, seznámí se s několika slavnými jmény světových výtvarníků, uvědomí si mezipředmětové vztahy – zeměpis, dějepis Speciální vzdělávací potřeby ne Klíčová slova abstrakce, op-art, akční malba Druh učebního materiálu prezentace s otázkami pro žáky Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, sešit, psací potřeby, pastelky Druh interaktivity Kombinovaná - výklad, aktivita žáků Cílová skupina 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání ZŠ – 2. stupeň Potřebný čas 15 min Řešení Ano Celková velikost kB Zdroj Vlastní, obrazový materiál: archiv autorky 32_09_32 Abstraktní umění – pohled na svět - prezentace Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
A BSTRAKTNÍ UMĚNÍ -pohled na svět Autor: Kateřina Frišová Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
C O TO JE ABSTRAKTNÍ UMĚNÍ ? Nefigurativní, nepředmětné umění Nezobrazuje „klasicky“ Pomocí barvy, linky, struktury…zachycuje životní pocity Umělci experimentují s výtvarným materiálem Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
N EJVĚTŠÍ ROZMACH ABSTRAKCE NASTAL VE 20. STOLETÍ, ALE PRVOPOČÁTKY SAHAJÍ UŽ DO NEOLITU ! Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace mmons/9/92/Abstract_Artwork0018.jpg
K VLASTNÍMU VZNIKU ABSTRAKTNÍHO UMĚNÍ DOCHÁZÍ AŽ V POSLEDNÍCH LETECH PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU to_Condemned_to_Agony.jpg?uselang=cs Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace EXPRESIONISMUS!!! Co je to exprese? Vyjádření, výraz, výraznost
P ROČ SE TAKOVÉ OBRAZY NELÍBILY ? Takové umění uvádělo diváky do zmatku Výsledek nebyl krásný! Expresionisté zobrazovali lidské utrpení, chudobu…. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Pamatujte si jméno: Edvard MUNCH, norský malíř dia.org/wiki/File:Edvar d_Munch_ jpg?uselang=cs
A DALŠÍ JMÉNA ? K DO ODSTARTOVAL ABSTRAKTNÍ TVORBU … Dalším umělcem, který se nechtěl dívat na svět přes růžové brýle byl Rakušan Oskar Kokoschka. Dalším umělcem, který se nechtěl dívat na svět přes růžové brýle byl Rakušan Oskar Kokoschka. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace Rus Vasilij Kandinskij zase poukazuje na psychologické účinky barev. Dekorativně svět zachycoval Francouz Henri Matisse.
N YNÍ NADEŠLA VAŠE CHVÍLE pokusíme se zachytit svět nefigurativně…..