Závěr 18. století – poč. 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Evropská kultura na prahu moderní doby
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Vztahy mezi Čechy a Němci
Románský sloh.
KLASICISMUS Mgr. Eliška Handšuhová ZŠ Oblačná Liberec
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_4 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
19. století Klasicismus.
KLASICISMUS.
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
Umělecké slohy a moderní umění 3. Rokoko a Klasicismus
Klasicismus umělecký směr 17. století, Francie
Název materiálu Označení materiálu: VY_32_INOVACE_01_ Klasicismus.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Umění a kultura, Výtvarná.
Romantismus.
Klasicismus Umění 19. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Obecná charakteristika Architektura
Gotika.
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
KLASICISMUS VY_32_INOVACE_ 15 Klasicismus.
Opakování a prohlubování znalostí na nových reprodukcích 2. část.
Umělecké slohy a moderní umění 4. Empír
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Rokoko, klasicismus - 1 Označení materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_6 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Klasicismus - vzniká ve Francii v době Ludvíka XIV.
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Napoleon I..
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
KLASICISMUS (18. stol. – přelom 18. – 19. st.,
Klasicismus Empír.
Kateřina Hrudková, Amálie Knotová, 1.B.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Umělecké směry 19. století
Evropská kultura na prahu moderní doby
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Klasicistní architektura v Čechách Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802 – 4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Architektura Evropské stavební slohy.... Počínaje středověkem vnímáme v architektuře různých oblastí Evropy více či méně jednotné formální znaky. Podoba.
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Klasicismus VY_32_INOVACE_46_933
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
VY_32_INOVACE_
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Klasicismus Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Rokoko, klasicismus Označení materiálu:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické slohy města Veselí nad Moravou ÚKOL Č. 23
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Závěr 18. století – poč. 19. století Klasicismus Závěr 18. století – poč. 19. století

Porovnej obě stavby. Jaké vidíš rozdíly? Baroko Klasicismus

Klasicismus Reakce na přezdobené baroko Odklon od barokní bohatosti tvarů k umění kázně a řádu Převratné vědecké a technické objevy – baroko nevyhovovalo změně myšlení a životního stylu Doba osvícenství – víra v lidský rozum

Která stavba ti nejvíce připomíná klasicismus? Románské umění Antika Klasicismus Gotika Renesance Baroko

Návrat k antice Odkrytí dvou antických měst, zasypaných při výbuchu sopky Vesuv Vykopávky v Herculaneu a Pompejích ve 20. letech 18. století Odkrývali obraz dávné vyspělé minulosti Klasicismus tedy navazuje na antické tradice

Co mají obě stavby společného? Najdi stejné znaky.

Architektura Znaky: Bohaté sloupoví Antické štíty Rozsáhlé schodiště Přísný a pevný řád – rovné linie Panteon v Paříži

Architektura Kapitol ve Washingtonu Katedrála sv. Pavla v Londýně

Architektura Inspirace antikou – antickými vítěznými oblouky – stavěli se při vítězném návratu armády do Říma Napoleon si nechal vybudovat Vítězný oblouk v Paříži po vítězství v bitvě u Slavkova Antický vítězný oblouk v Římě Vítězný oblouk v Paříži

Malířství Mnoho antických maleb se nedochovali, inspiraci tak malíři hledali v renesanci Nejvýraznější génius klasicismu: Francouz Jacques Louis David – oslavuje ideje hrdinství Přísaha Horatiů Únos Sabinek

Jacques Louis David Dvorní malíř Napoleona Bonaparte Napoleonova korunovace císařem Napoleon při přechodu Alp

Jednoduchá, čistá, strohá stavba Empír [čti ámpír] Vývojový stupeň klasicismu – zvláště čisté formy až strohost Z francouzského slova empire = impérium, císařství Je spojován především s obdobím Napoleonova císařství Jednoduchá, čistá, strohá stavba

Empír u nás Zámek Kačina – jedna z nejhezčích empírových staveb vůbec

Empír ve výrobě nábytku

Empír v odívání Jednoduché šaty, stejně jaké celý sloh

Klasicismus v hudbě Ludwig van Beethoven – německý hudební skladatel, dlouhá choroba mu přivodila hluchotu Nejznámější symfonie č. 5 – „Osudová“