Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.06 Název pro školu:
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.10 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.19 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.16 Název pro školu:
Viry.
Bakterie 2 VY_32_INOVACE_A1- 02 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.08 Název pro školu:EU CH 08 Název materiálu:Voda Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.11 Název pro školu:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.15 Název pro školu:
Základní části buňky a jejich hlavní význam
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.18 Název pro školu:EU CH 18 Název materiálu:Sacharidy Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.14 Název pro školu:
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.05 Název pro školu:EU CH 05 Název materiálu:Směsi Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie Anotace:
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA Autor RNDr. Romana Michálková Číslo materiálu16 Datum vytvoření Druh učebního materiáluprezentace Ročník 1., 4. Anotace.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.07 Název pro školu:
Viry.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.07 Název pro školu:EU CH 07 Název materiálu:Směsi různorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.08 Název pro školu:
RISKUJ Projekt „EU peníze středním školám“ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT CZ.1.07/1.5.00/ Předmět Biologie Ročník a obor 1.ročník.
Mízní soustava odvod mízy zpět do krve části:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.05 Název pro školu:
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.02 Název pro školu:EU CH 02 Název materiálu:Atom Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací oborChemie Anotace:
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_PR_II.C.03
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.04 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 04 Název materiálu:Toys Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.06 Název pro školu:EU CH 06 Název materiálu:Směsi stejnorodé Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.05 Anotace: Prezentace vysvětlí základní rozdíly mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy, procvičuje a opakuje učivo. Vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.01 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 01 Název materiálu:Colours Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:Anglický.
2 Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.19 Název pro školu:EU CH 19 Název materiálu:Anorganické kyseliny Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
Bakterie.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Bakterie - nejstarší obyvatelé Země
Metodický list Pořadové číslo:VY_32_INOVACE_II.C.01 Název pro školu:EU CH 01 Název materiálu:Těleso, látka Autor:Mgr. Lukáš Kubíček Vzdělávací obor:Chemie.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_Viry AUTOR: Jana Harbichová ROČNÍK, DATUM: 6.,
Škola:. Základní škola Kladruby
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Anotace: Soubor se skládá z prezentace, která je námětem pro vyučujícího. Představuje scénář výukové hodiny, klíčové kompetence a očekávaný výstup. Žáci.
Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou nebuněčných organismů - virů. Materiál je plně funkční.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Nakažlivá /infekční/ nemoc Je přenosná z nemocného člověka (zvířete) na zdravého jedince Přenáší se přímým stykem, potravou, vdechnutím, poraněním, bodnutím.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
PROCVIČUJÍCÍ A OPAKUJÍCÍ TEST - VIRY
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
VY_52_INOVACE_01_Organizmy lidských sídel – učební text
Bakterie.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
LIDSKÁ SÍDLA Mikroorganismy.
2.1 Viry, bakterie Víte, kdo způsobuje angínu, chřipku nebo neštovice?
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
BAKTERIE.
Název projektu: Moderní škola
Základní škola, Hradec Králové
Transkript prezentace:

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.18 Název pro školu: EU PŘ 18 Název materiálu: Viry a bakterie - stavba bakteriální buňky - opakování Autor: Mgr. Petra Bainarová Vzdělávací obor: Přírodopis Anotace: Prezentaci je vhodné použít na konci hodiny k opakování učiva Viry a bakterie. Žáci si zopakují stavbu bakteriální buňky, pomocí otázek způsob života viru, bakteriální a virová onemocnění. Klíčová slova: Bakterie, vir, spora, bioplyn, inkubační doba Druh učebního materiálu: prezentace v aplikaci PowerPoint Očekávaný výstup: Žák se orientuje v klíčových slovech, popíše stavbu bakteriální buňky, chápe způsob života bakteriální buňky a viru a jejich význam v životě člověka. Věková skupina: 12-13 let Ověřeno dne: 18.4.2013 Třída: VII. B, 19 žáků, 13 chlapců, 6 dívek, SVP 0, 0 chlapci, 0 dívky

Bakterie, viry Stavba bakteriální buňky Opakování

Popiš stavbu bakteriální buňky

řešení Plazmatická membrána cytoplazma Chromozom ribozom Buněčná stěna

Odpověz na otázky: 2. Která onemocnění způsobují patogenní bakterie? 1. Co je to spora? 2. Která onemocnění způsobují patogenní bakterie? 3. Ve střevech žijí bakterie. Jak se nazývají a jakou mají funkci? 4. Uveď příklad symbiotických bakterií u rostlin. 5. Jakým způsobem působí bakterie při výrobě tzv. bioplynu?

Řešení: 1. Spora je ochranný obal. Bakterie si ho vytvoří v době nepříznivých životních podmínek. 2. Bakteriální onemocnění – angína, TBC, tetanus, borelióza, průjmy, hnisání… 3. Ve střevech žijí hnilobné a kvasné bakterie – produkují metan, oxid uhličitý a amoniak. Rozkládají nevyužité zbytky potravy. 4. Na kořenech bobovitých rostlin žijí hlízkovité bakterie, které na sebe vážou dusík a obohacují tak rostlinu.

Řešení: 5. Výroba bioplynu: bioplyn kráva hnůj pole hnojivo

Zopakuj si tvary bakteriální buňky Jak se nazývají tyto tvary bakterií?

Řešení: streptokok diplokok kok tyčinka diplobacil vibrio spirocheta

Viry 1. Jak žijí viry? 2. Co znamená pojem inkubační doba? 3. Jaká znáš virová onemocnění? 4. Co je to očkování? Obr.1 Vir HIV v buňce

Řešení: 1. Viry napadají jiné buňky – jsou to parazité buněk. 2. Inkubační doba je období od nákazy po vypuknutí nemoci. 3. Chřipka, klíšťová encefalitida, AIDS, neštovice, rýma, dětská obrna, vzteklina, atd. 4. Při očkování se do těla vpravují oslabené viry nebo již hotové protilátky proti určité chorobě.

Domácí úkol: Jak může člověk zvyšovat svoji obranyschopnost? Co pro tebe znamená zdravý životní styl? Své odpovědi napiš do sešitu. Obr. 2

Použitá literatura a internetové zdroje: Obr. 1: UNITED STATES DEPARTMENT OF ENERGY. Wikipedie [online]. [cit. 20.3.2013]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Human_Immunodeficency_Virus_-_stylized_rendering.jpg Obr.2: [cit. 20.3.2013]. Sada klipartů Microsoft Office. KVASNIČKOVÁ, Danuše a kol. Ekologický přírodopis 7 - 2.díl. Praha: Fortuna, 1997, ISBN 80-7168-440-6.