jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba buňky - opakování
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
Hardware opakování Výpočetní technika.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Jméno autora Zdeňka Sudová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Software opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Obr. 1 Pro 6. ročník Opakování buňky.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
BUŇKA.
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.0495 číslo šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT předmět přírodopis pořadové číslo DUM 02

Buňka Anotace Prezentace, která slouží jako textová a obrazová podpora k výuce buňky.Na závěr žáci řeší test, který má řešení. Autor Mgr. Eva Truxová Očekávaný výstup objasní funkci základních organel buňky, popíše rozdíly mezi rostlinnou a živočišnou buňkou Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 - 15 let

ROSTLINNÁ BUŇKA buněčná stěna chloroplasty vakuola mitochondrie jádro cytoplazma plazmatická membrána Obr.1.

STAVBA ROSTLINNÉ BUŇKY Buněčná stěna – na povrchu, chrání a zpevňuje buňku Cytoplazmatická membrána – polopropustná Cytoplazma – uvnitř polotekutá hmota Jádro – řídí buňku a má vliv na rozmnožování – kolem jádra je jaderná membrána Chloroplasty – obsahují zelené barvivo – chlorofyl, probíhá v nich fotosyntéza Vakuoly – obsahují buněčnou šťávu Mitochondrie – získávání energie, buněčné dýchání

Živočišná buňka Cytoplazmatická membrána jádro cytoplazma mitochondrie Obr.2 Obr.3.

pletiva Soubor buněk stejného tvaru, velikosti a funkce = pletiva - pletiva jsou u rostlin příklad: pletivo krycí – pokožka pletivo vodivé - cévní svazky

tkáň U živočichů těmto skupinám buněk říkáme tkáň příklad: svalová, nervová tkáň

Tkáň, pletivo orgány orgánové soustavy Orgány – plíce, srdce, list, stonek Orgánové soustavy – dýchací, cévní

test 1.O poznání buňky se zasloužil: a) Janský b) Purkyně c) Mendel 2. Vnitřek buňky je vyplněn: a) buněčnou stěnou b) tkání c) pletivem d) cytoplazmou

3. Vyber správnou odpověď: a) živočišná buňka nemá jádro, na povrchu není cytoplazmatická blána b) živočišná buňka nemá buněčnou stěnu a nemá chloroplasty c) živočišná buňka má chloroplasty a má pevnou buněčnou stěnu 4. Základní rozdíl mezi živočišnou a rostlinou buňkou je: a) v pohybu b) ve způsobu výživy c) ve velikosti a tvaru

5. Napiš, jakou funkci mají buněčné ústroječky: buněčná ústa ……………. brvy ………….. potravní vakuoly ………….. jádro …………… 6. Soubor buněk stejného tvaru a funkce se u živočichů nazývá: …………

Řešení: b d a) příjem potravy b) pohyb c) trávení potravy d) řídí buňku, rozmnožování 6. tkáň

Zdroje: Obr.1 skenováno z učebnice přírodopisu Obr.2 skenováno z uč.přírodopisu Obr.3 vlastní