55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
52.1 Písemné sčítání v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
28.1 Jednotky obsahu metr čtverečný cm metr cm2 centimetr čtverečný
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
33.1 Zaokrouhlování trojciferných čísel
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
21.1 Malá násobilka - dělení
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
5.1 Měření na centimetry a milimetry
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
39.1 Násobení a dělení mimo obor násobilek
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10) NÁSOBENÍ - JEDEN Z ČINITELŮ JE NÁSOBKEM ČÍSLA 10 DĚLENÍ – DĚLENEC I DĚLITEL JSOU NÁSOBKY ČÍSLA 10 Autor: Mgr. Monika Mrkusová

55.2 Co už umíme Doplň. 350 mm = ___ cm 400 cm = ___ dm 200 l = ___ hl Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.2 Co už umíme Doplň. 350 mm = ___ cm 400 cm = ___ dm 200 l = ___ hl 3 500 l = ___ hl 1 600 cm = ___ m 750 dm = ___ m Vypočítej. 40 : 10 520 : 10 3 700 : 10 500 : 100 8 200 : 100 45 300 : 100 90 : 10 740 : 10 28 300 : 10 800 : 100 6 300 : 100 71 000 : 100

55.3 Co si řekneme nového Jeden z činitelů je násobkem čísla 10 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.3 Co si řekneme nového Jeden z činitelů je násobkem čísla 10 Pamatuj: Dané číslo vynásobíme tisícem tak, že k tomuto číslu připíšeme tři nuly. např. 5 . 1000 = 5000 19 . 1 000 = 19 000 265 . 1 000 = 265 000 320 . 1 000 = 320 000 Dané číslo vynásobíme desetitisícem tak, že k tomuto číslu připíšeme čtyři nuly. např. 4 . 10 000 = 40 000 18 . 10 000 = 180 000 316 . 10 000 = 3 160 000 Při násobení čísla stotisícem připíšeme k násobenému číslu pět nul. např. 3 . 100 000 = 300 000 3 . 100 000 = 300 000 5 . 100 000 = 500 000 7 . 100 000 = 700 000

55.4 Nové termíny a názvy Dělenec i dělitel jsou násobky čísla 10 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.4 Nové termíny a názvy Dělenec i dělitel jsou násobky čísla 10 4 000 : 1 000 = 4 protože 4 . 1 000 = 4 000 27 000 : 1 000 = 27 protože 27 . 1 000 = 27 000 Číslo, které má na místě jednotek, desítek i stovek nuly, dělíme tisícem tak, že toto číslo napíšeme bez těchto tří nul. Pamatuj! Číslo, které má na místě jednotek, desítek, stovek a tisíců nuly, dělíme desetitisícem tak, že _________________________. Číslo, které má na místě jednotek, desítek, stovek, tisíců a desetitisíců nuly, dělíme 100 000 tak, že ___________________.

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.5 Procvičení Doplň správně druhého činitele (čísla 10, 100, 1 000, 10 000, 100 000). 8 . ______ = 80 000 6 . ______ = 6 000 7 . ______ = 700 000 29 . ______ = 290 67 . ______ = 67 000 41 . ______ = 4 100 ______ . 13 = 1 300 ______ . 9 = 90 000 ______ . 5 = 500 000 V jedné krabičce je sto kancelářských sponek. Kolik sponek je ve dvou (pěti, sedmi, deseti, patnácti, padesáti) krabičkách? Děl daná čísla: a) deseti, b) stem, c) tisícem 2 000, 32 000, 78 000, 100 000, 925 000, 1 000 000, 804 000

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.6 Něco navíc pro šikovné Podle receptu je na cukroví potřeba 400 g mouky, 200 g tuku, 300 g cukru a 4 vejce. Babička peče toto cukroví z trojnásobných dávek. Jaké množství potravin spotřebuje? Jaké množství jednotlivých surovin by bylo potřeba na dvojnásobnou dávku cukroví?

55.7 CLIL Complete: sum of money bank bills, coins count 1 000 500 100 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 55.7 CLIL Complete: sum of money bank bills, coins count 1 000 500 100 10

55.8 Test znalostí Vypočítej 105 000 : 1 000. 1 500 150 105 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.8 Test znalostí Správné odpovědi: Vypočítej 105 000 : 1 000. 1 500 150 105 105 000 000 Vypočítej, kolik je 5 . 7 000. 350 35 3 500 35 000 Kolik km je 1 000 000 m? 1 000 km 10 000 km 100 km 10 km 4. V družstevním domě přispívali nájemníci na montáž vodoměrů 1 000 Kč na jeden byt. Kolik korun se vybralo v domě, který má 25 bytů? a) 2 500 b) 25 000 c) 250 d) 250 000 c a d b Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník základních škol, 2. díl. Praha: Alter, 1996. Obrázky z databáze klipart. Josef Molnár, Hana Mikulenková. Matematika pro 4. ročník, pracovní sešit, 2. díl. Olomouc: Prodos, 1996 4. http://colnect.com/cs/banknotes/banknote/3362-5000_Korun-1997-99_Issue-%C4%8Cesk%C3%A1_republika (slide 7)

55.10 Anotace Autor Mgr. Monika Mrkusová Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 55.10 Anotace Autor Mgr. Monika Mrkusová Období 01 – 06/2013 Ročník 4. ročník Klíčová slova Přirozené číslo, násobení, dělení, násobek čísla deset Anotace Prezentace popisující postup při pamětném násobení a dělení, kdy jeden z činitelů je násobkem čísla 10.