Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098
Anotace: Prezentace uvádí princip řešení slovních úloh pomocí trojčlenky. Příklady k procvičení. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Řeší slovní úlohy trojčlenkou. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: trojčlenka, slovní úloha Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)
Trojčlenku používáme při řešení slovních úloh, kdy známe tři členy a čtvrtý máme vypočítat.
3 kg ovoce stojí 24,- Kč. Kolik stojí 7 kg ovoce? Nejdříve si uvědomíme, jak jsou na sobě veličiny závislé. Doplníme šipky. Zapisujeme podle šipek.
Určitou dráhu ujede auto při rychlosti 60 km/h za 2 hodiny. Za jak dlouho ujede auto stejnou dráhu při rychlosti 50 km/h? 6 5 Nejdříve si uvědomíme, jak jsou na sobě veličiny závislé. Doplníme šipky. Zapisujeme podle šipek. = 2 hodiny a 24 minut
Žák udělal 30 kroků a naměřil 20 metrů. Jak dlouhé je hřiště, jestliže ho přešel 129 stejně dlouhými kroky?
Dva truhláři provedou montáž kuchyně za 54 hodin. Za kolik hodin provede montáž 9 truhlářů?
Použité zdroje: Vlastní