Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Šablona číslo : Název výukového materiálu: Tematický okruh:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Zemětřesení Název školy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základy hospodářství Beneluxu
Základní typy monarchií
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_90.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Hospodářský vzestup Indie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Etnické a náboženské složení jižní Asie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_32_INOVACE_12 Amerika - Kanada
Lidské rasy Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Národy světa Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Stupeň rozvoje států světa
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Východoasijská náboženství
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Severní Afrika Název školy
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Socioekonomická geografie - opakování
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Členění států světa podle stupně hospodářského rozvoje
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Soudobý svět Ekonomický pohled
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací materiál: Kanada Operační systém: Windows XP Professional
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
GLOBALIZACE.
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Podstata ekonomiky USA Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_09 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Jaké je její postavení ve světě? - stále je to největší a nejsilnější ekonomika světa Které státy jsou v první desítce? Stanov pořadí první pětky? 1. USA 2. Čína 3. Japonsko 4. Německo 5. Francie 6. Brazílie 7. Velká Británie 8. Itálie 9. Rusko 10. Indie

Jaké státy stoupají žebříčkem a jaké klesají? - Stoupá Čína, ale jak dlouho? - Stoupají státy BRICS – kdo to je? Obr.1 Klesají evropské státy

Jednoznačně státy BRICS + např. Indonésie, Mexiko, Jižní Korea velmi rychle ekonomicky stoupají. Proč? - obrovské nerostné bohatství - většinou relativně levná pracovní síla - obrovské investice do výzkumu Pořadí států 2050: Indie, Čína, USA, Indonésie, Brazílie, Nigérie, Rusko, Mexiko, Japonsko a Egypt Proč Čína není na 1.místě? - nadměrná závislost čínské ekonomiky na zpracovatelském průmyslu, - nedostatečné množství odborných pracovníků, - malá kupní síla čínských domácností, - nedostatečné zastoupení střední třídy obyvatelstva v čínské společnosti (asi 5 %) - znečištění životního prostředí - nevyřešená energetická koncepce Číny, - nedostatečná ochrana duševního vlastnictví - vysoká míra korupce.

Kolem let 2016 – 2020 by ji měla předběhnou na krátko Čína a následně Indie. Ale jsou to jen prognózy. Zřejmě si stále bude udržovat přední postavení ve světě. Jejich firmy jsou stále v popředí všech žebříčků. Nejhodnotnější značky světa 2012: 1. Apple (technologie) 2. IBM (technologie) 3. Google (technologie) 4. McDonald's (fast food) 5. Microsoft (technologie) 6. Coca-Cola (nealko nápoje) 7. Marlboro (tabákové výrobky) 8. AT&T (komunikace) 9. Verizon (komunikace) 10. China Mobile (komunikace) trhy.aspx?c=A120521_214355_firmy-trhy_ape trhy.aspx?c=A120521_214355_firmy-trhy_ape

Z hlediska historie: Nebyla zatížena feudálním systémem 1. Velmi výhodná geografická poloha: doplň dle atlasu - zůstala stranou válečných konfliktů, na kterých vydělala, takže je relativně izolovaná - poslední válka – Sever x Jih - blízké rozvojové oblasti – zdroj surovin, pracovní síly, odbytiště,… 2. Mimořádné fyzickogeografické podmínky….. - převažuje mírný pás – nejsou relativně velké extrémy počasí - obrovské množství úrodné půdy a pastvin + výborné klima - hydroenergetický potenciál + lesy - značné nerostné bohatství – co mají? - téměř vše – ropa, plyn, uhlí, rudy – sice spoustu dováží, ale většinou šetří svoje zdroje

Tj. vlivy člověka. - minimální náboženské a etnické napětí ve společnosti - když problémy, tak většinou lokální: např…. …. rasové na jihu USA (Afroameričané X bílí) Obrovský vliv skladby emigrantů. Kdo tam emigroval a kdo přežil? - velká část schopných lidí se nemohla v konzervativní Evropě prosadit, tak šla do Nového světa - díky 2.SV a komunismu zde emigrovalo značné množství vzdělaných, schopných, ale i bohatých lidí - stále centrem emigrace – je čím dal těžší se tam prosadit a usadit – velký vnitropolitický problém - velmi drsné podmínky k přežití, nekompromisní, drsné,… - ve společnosti se zakotvila tvrdá pravidla trhu a kapitalismu Rozvinutý tržně-ekonomický systém Obrovská investice do výzkumu – např.Silicon valley

většina jich věří, že každý je zodpovědný za svůj osud a svoji životní úroveň (porovnejte s ČR, kde téměř všichni čekají, jak se o ně stát postará) věří, že každý má v USA možnost uspět - můžete začít jako čistič bot a skončit jako miliardář a vážený starosta velkoměsta a v USA nebudete první ani poslední žijí prací (my v Evropě pracujeme, abychom žili, v USA se žije prací) snadné zakládání živností a firem a přístup ke kapitálu v USA se nikdo dlouze nestydí a nepláče nad tím, že mu zkrachovala první/jedna firma - s možným neúspěchem se počítá a chybami se člověk učí (v Evropě /v ČR se lidé stydí do konce života a nemají odvahu začít znovu od začátku) úspěch se potencuje a přitahuje - když vidím tolik úspěšných příběhů v mojí zemi a tolik bohatých selfmademanů, věřím v možný úspěch dokážou se nadchnout prakticky pro cokoliv

Zásadním znakem je tzv. konzumní společnost - založená na komerci a síle peněz Ale na čem je postavena naše společnost? - na tom samém

1. FELIPE, João. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: