Realismus,impresionismus, secese, kubismus

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Umělecké směry 19. století
Advertisements

Významný avantgardní malířský a sochařský směr z počátku XX. století
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
KUBISMUS a Pablo Picasso.
Poslední universální styl
Česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
AVANTGARDNÍ UMĚLECKÝ SMĚR
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
ČESKÝ IMPRESIONISMUS 90. léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
Kubismus I. Polovina 20. století.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Olympijské hry Athény 1896 Na prvních letních olympijských hrách se soutěžilo ve 43 soutěžních disciplínách devíti sportů. LOH se účastnilo 245 sportovců.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Secese přelom 19. a 20. století.
Umělecké slohy a moderní umění 6. Romantismus a Secese
Umělecké slohy a moderní umění 6. Moderní a současné umění
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Umělecké směry 19. století
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
Realismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Claude Monet Markéta Marešová V6A Claude Monet impresionismus vyhledávání světla snaha zachytit okamžik Paříž, Normandie, Rouen květiny.
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Česká kultura.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
MODERNA JANA KOTĚRY Obr. 24: Urbánkův dům (Mozarteum) od Jana Kotěry
3. Kompozice ve výtvarném umění
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Umělecké směry přelomu století Autor: Mgr. Veronika Mrkvanová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Věra Slezáková Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_VYTVARNE_CINNOSTI_09.
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Nové umělecké směry 2. pol. 19. století Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Květen 2012 Předmět: Dějepis.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Kubismus Název školy: Zš Karla klíče Hostinné
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
KUBISMUS.
Otázka č. 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus umělecký směr vznik na konci 19. století
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Realismus,impresionismus, secese, kubismus Umění konce 19. století

Realismus umělecký směr poloviny 19. století snaha o věrné zachycení skutečnosti témata všedního dne v literatuře se rozvíjel kritický realismus a naturalismus

Gustav Courbet: Prosévačky obilí

Ilja Repin: Burlaci na Volze

Ilja Repin: Ivan Hrozný a jeho syn Ivan

Impresionismus umělecký směr konce 19. století snaha o zachycení okamžitého dojmu hra světel zářivé barvy nanášené bodově zjednodušená kompozice

Claude Monet: Imprese: východ slunce

Auguste Renoir: Ve veslařském klubu

Edgar Degas: Hodina baletu A.Renoir: Houpačka

Secese umělecký směr konce 19. Století ornamentálnost vlnící se křivky přírodní motivy vliv na užité umění (plakáty, nábytek, šperky…)

Gustav Klimt: Objetí G. Klimt: Judith Alfons Mucha

Hlavní nádraží v Praze Antonio Gaudí: La Sagrada Familia

Jurkovičův dům v Luhačovicích Obecní dům v Praze

Kubismus umělecký směr přelomu 19. a 20. století rozklad na geometrické tvary ostré hrany pohled na předmět z více stran

Josef Gočár Dům U černé matky Boží Legiobanka (rondokubismus)

J. Chochol: Obytný dům E. Králíček: Lampa

Pablo Picasso: Avignonské slečny

České umění J.V.Myslbek Antonín Slavíček Václav Brožík Alfons Mucha

Urči umělecký směr: 2 3 1 4

Pojmenuj umělce: 1 2 3