Název Die Schweiz – Geschichte im Überblick Předmět, ročník Německý jazyk, 4. ročník Tematická oblast Reálie německy mluvících zemí AnotacePrezentace s.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Název Mollové stupnice s béčky Předmět, ročník Hudební výchova, sexta
Název Durové stupnice s béčky Předmět, ročník
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název LIDSKÁ KOSTRA – STAVBA, VÝVOJ, RŮST A SPOJENÍ KOSTÍ
Název Intervaly Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Doprava – rozdělení a charakteristiky Předmět, ročník
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NázevOperační systém Windows Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly.
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Název Deutschland – Interessante Plätze II Předmět, ročník
Název Zemědělství – obecný úvod Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektuModerní škola Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Název Deutschland – Berlin Předmět, ročník Německý jazyk, 4. ročník
Název Sídla - městská sídla Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Die Schweiz - Grundkenntnisse Předmět, ročník
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_196 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název Geologie Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_187 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Jitka Klauberová PředmětNěmecký.
Název Atmosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
NázevSložení počítače Předmět, ročník ICT, sekunda Tematická oblast Základy digitálních technologií AnotaceVýuková prezentace s obrázky a úkoly Klíčová.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Průmysl – funkce a rozdělení Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
Název Litosféra Předmět, ročník Zeměpis, 1. ročník Tematická oblast
Název Österreich - Grundkenntnisse Předmět, ročník
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Název Pohlavní soustava - mužská Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Název Dýchací soustava I Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název Perikles Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_097 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Markéta Hlaváčová Předmět.
NázevTuristický ruch Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník Tematická oblast Sociální prostředí Anotace Prezentace na téma turistický ruch, obsahuje otázky,
Název Architektura starověkého Řecka Předmět, ročník Dějepis, prima
Průmysl – lokalizační faktory Předmět, ročník Zeměpis, 2. ročník
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
NázevThe Czech Republic – Basic facts Předmět, ročník Anglický jazyk, roč., kvinta - oktáva Tematická oblast Reálie – Česká republika, Olomoucký.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Berlin - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Wien - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_HOU_10_SCHWEIZ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_08 Dresden TEMA:Reálie německy mluvících.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Österreich - Bilder Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Feste und Bräuche in Deutschland Autor: Ing. Vladimíra Brumková.
D ie Schweiz – Geographie, Bevölkerung, Sprache Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastNěmecký jazyk - reálie.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09C_05 Geschichte Deutschlands TEMA:Reálie.
Flüsse und Seen Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy mluvících.
Bevölkerung und politisches System Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie.
Wasserkraftwerke, Landwirtschaft Österreichs Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Německý jazyk - reálie německy.
Die Schweiz – politisches System
Die Schweiz - Geschichte
Die Schweiz Digitální učební materiál
Název Ruské reálie - Reliéf Předmět, ročník
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Simonová Název materiálu:
Téma hodiny: Deutschprachige Länder, die BRD – Grundangaben
Téma hodiny: Schweizerische Eidgenossenschaft – Grundangaben und Geografie Předmět: Německý jazyk Ročník: 4. ročník Klíčová slova: Lage, Grundangaben,
Transkript prezentace:

Název Die Schweiz – Geschichte im Überblick Předmět, ročník Německý jazyk, 4. ročník Tematická oblast Reálie německy mluvících zemí AnotacePrezentace s výkladem a obrázky. Klíčová slova die älteste Geschichte, die Habsburger, Ur-Kantone, Maximilian I., Wiener Kongress, Weltkriege AutorMgr. Vlastimil Kudláček Datum ŠkolaGymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/

Die älteste Geschichte 2. Jh. v. Chr. das meiste Gebiet wurde vom keltischen Stamm der Helvetien besiedelt 58 v. Chr. die Helvetien von G. J. Caesar geschlagen – Anfang der römischen Oberherrschaft 5. Jh. Ansiedlung der Stämme der Burgunder und Alemannen in der Schweiz Bis 13. Jh. das Gebiet war nicht einheitlich --- die Habsburger strebten nach der Oberherrschaft

Die Schweiz – um 1200 Zdroj: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution–Share Alike 3.0 Unported na WWW:

August 1291 die Ur-Kantone (Uri, Schwyz und Unterwalden) schlossen auf dem Rütli, einer Bergwiese oberhalb des Vierwaldstätter Sees, einen Bund zur Wahrung ihrer Interessen (gegen Habsburger) --- damit schufen sie die Grundlage für die zukünftigen Bundesstaate die Verbündeten leisteten einen Eid --- „Eidgenossenschaft“ die Eidgenossen hieβen „Schwyzer“ →→→ „Schweizer“ Zdroj: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution– Share Alike 3.0 Unported na WWW:

1499 Kaiser Maximilian I. schloss mit dem Bund Frieden und die Schweizer gewannen Selbstständigkeit Zdroj: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution–Share Alike 3.0 Unported na WWW:

15. – 16. Jh. Humanistische Ideen Reformation --- Zentren: Basel – Erasmus von Rotterdam; Zürich – Ulrich Zwingli; Genf – J. Calvin Zdroj: [cit ]. Tento soubor je volné dílo, protože doba ochrany majetkových autorských práv již vypršela. Dostupný na WWW: _und_Werkstatt_-_Erasmus_von_Rotterdam.jpg Zdroj: [cit ]. Tento soubor je volné dílo, protože doba ochrany majetkových autorských práv již vypršela. Dostupný na WWW:

1648 der Westfällische Frieden --- die Unabhängigkeit der Schweiz vom Deutschen Reich wurde anerkannt 1798 Entstehung der Helvetischen Republik dank der gewaltigen Vereinigung des freien Bundes der Kantone von den Franzosen

Die Helvetische Republik: 1798/1799 Zdroj: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution–Share Alike 3.0 Unported na WWW:

1815 der Wiener Kongress erklärte die Schweiz für „immerwährend neutral“ 1848 nach der neuen Verfassung (1974 revidiert) wurde der ehemalige Staatenbund zum Bundesstaat In den beiden Weltkriegen blieb die Schweiz neutral --- es brachte dem Land zahlreiche politische sowie wirtschaftliche Vorteile brachte.

Die Schweizerische Eidgenossenschaft: ( ) Zdroj: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons Attribution–Share Alike 3.0 Unported na WWW:

Quellenverzeichnis Justová, H. Deutschsprachige Länder. 3. vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 2000, 59 s. ISBN Mynarik, L. a kol. Němčina Otázky a odpovědi … nejen k maturitě. Vyd. 2. Dubicko: INFOA, 2009, 239 s. ISBN