 Místo, termín, záměr  Omezení armády  Další omezení, válečné náhrady Versailleská smlouva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4_MÍROVÁ KONFERENCE V PAŘÍŽI
Advertisements

Ukončení 1. světové války
Zpracovala: Lucie Doležalová 9.A ZŠ a MŠA Brno , Horníkova 1
Voda & Energie Vodní doprava.
EVROPA po 1. světové válce
Svět na rozcestí Evropa Supervelmoci – SSSR, USA Atomové zbraně.
Svět po 1. sv. válce.
1. Světová válka Roman Valenta.
I. světová válka ( ) opakování pro 9.ročník ZŠ
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
20.Maturitní otázka 1. světová válka a versailleský systém
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
Svět po válce 5. část.
Poválečný vývoj v Československu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_111 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Miluše Hnátová PředmětDějepis.
zápis zápas o republiku 1935 – „Sudetoněmecká strana“ – 15,2% 1935 – E. Beneš nahrazuje v úřadu TGM 1937 – TGM – umírá – s ním obrazně i 1. rep. podzim.
Pařížská mírová konference – versailleský systém
Pařížská mírová konference
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
(Pařížská mírová konference)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
 Cíle dohodových spojenců  Zahájení, složení, rozdělení do skupin  Dva hlavní názory  Závěry Mírová konference v Paříži.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Československo 20. let – 30. let
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
VY_32_INOVACE_2D.9.04 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
První světová válka
VY_32_INOVACE_1_1. SVĚTOVÁ VÁLKA
Reakce evropských velmocí na německý fašismus
9. ročník Novověk, moderní dějiny
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Válečné konflikty v Evropě
VY_32_INOVACE_25-04 První světová válka Situace před válkou.
Vytvoření protihitlerovské koalice, otevření druhé fronty
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
POVÁLEČNÉ USPOŘÁDÁNÍ Evropa a svět.
I. světová válka – Pařížská mírová konference
Opakování historie mezinárodních vztahů
Prusko-Francouzská válka
POLITICKÉ A ÚZEMNÍ DŮSLEDKY
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_DEJ317 Jméno autora:Mgr. Karel Šonka Třída/ročník3. ročník.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Dějepis II. stupeň Název a číslo učebního materiálu Poválečné.
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA ( – )‏
Postupimská konference
Studená válka Poválečné uspořádání Německa Založení vojenských paktů
Zachraňuje Amerika Evropu?. Amerika na začátku války  Prezident T. W. Wilson – v Evropě jen jako turista  Politika izolacionismu (-> Monroeova doktrína.
Technika boje na moři.
NSDAP Hitlerova nacistická strana (nacionalismus + socialismus)
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:První světová válka TÉMATICKÝ CELEK:Moderní.
II.světová válka - úvod Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2820_II_světová_válka_úvod Autor: Mgr. Kočíř Petr.
Německé státy – od roku 1815 členy Německého spolku. nejsilnější stát = Prusko. součást spolku = Habsburská monarchie.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta Šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK:9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
M. Kryška.  41/A  1. Porovnej počet zapojených států v I. a II. světové válce. O kolik se lišil?  2. Kolik států bylo během II. světové války neutrálních?
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Anna Zabranská ČísloVY_32_INOVACE_3137 NázevKonec 1. svět. války a Pařížská mírová konference Téma.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
Versailleská konference. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Versailleská.
Evropa po 1. světové válce (Versailleská konference)
PRŮBĚH 1. SVĚTOVÉ VÁLKY V PŘEHLEDU
Versailleská konference
Svět po první světové válce
Vojenství v období mezi světovými válkami
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Pomocí prezentace se seznamují s celkovým vzestupem USA.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Poválečný vývoj, mírové smlouvy
DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Poválečné uspořádání uč
Dozvuky 1. světové války uč
Transkript prezentace:

 Místo, termín, záměr  Omezení armády  Další omezení, válečné náhrady Versailleská smlouva

 Jako místo jednání byl vybrán slavný francouzský zámek ve Versailles  Podepsaná 28.června 1919  Jednalo se o smlouvu mezi vítěznými mocnostmi a poraženým Německem  Hlavní záměr – nedopustit, aby Německo mohlo v budoucnu vyvolat válečný konflikt Versailles (video) Místo, termín, záměr

 Německá armáda byla omezena na mužů. Nesměla mít brannou povinnost, žádné tanky, žádné těžké dělostřelectvo a žádný generální štáb  Německé námořnictvo bylo omezeno na mužů, a mohlo mít pouze šest bitevních lodí, šest křižníků a dvanáct torpédoborců. Ponorky byly výslovně zakázány.  Letectvo bylo rovněž výslovně zakázáno Omezení armády

 Levý břeh Rýna obsazen dohodovými mocnostmi. Pravý břeh Rýna demilitarizován  Německo mělo platit reparace – válečné náhrady  Německo rovněž ztrácí část svého předválečného území  Tato mírová smlouva podstatně ovlivnila poválečné uspořádání v Evropě. Proto se označuje rovněž termínem versailleský systém Další omezení, válečné náhrady