Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Laboratorní a terénní cvičení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _651 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Rostlinná říše, stélka, ruduchy, zelené řasy, kolonie, cenobium
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Mikroskopické pozorování buněk cibule
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
ROSTLINNÁ PLETIVA Krytosemenné rostliny mají na povrchu těla KRYCÍ PLETIVA = ty chrání vnitřek rostliny před vysycháním U nadzemních částí rostliny krycí.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva I.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P9 _ 1.9 TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ Metabolické procesy trávicí soustavy TYP: DUM výkladový.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
PowerPoint – šablony, záhlaví
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
TÉMATICKÁ OBLAST:Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
TEMATICKÁ OBLAST: Biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Pozorování rostlinných buněk a jejich struktur
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Digitalizace výuky Příjemce
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P6 _ 1. 6 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Rostlinná pletiva II. Typ:DUM - kombinovaný Předmět: Biologie.
Dýchací soustava Mgr. Šárka Dohnalová Číslo šablony: III/2
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Průduchy v pokožce listů
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Laboratorní práce č. 3 List
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková 3. Laboratorní práce Cvičení k dýchací a oběhové soustavě.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/18 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tematický celek: LES Téma: POZNÁVÁME PŘÍRODU Ročník: 6. Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 7 Autor: Mgr. Iveta Votápková 1. Laboratorní práce Pozorování vnější stavby těla ryby.
3. Laboratorní práce Pokožka listu s průduchy
POKOŽKA LISTŮ JEDNODĚLOŽNÝCH A DVOUDĚLOŽNÝCH ROSTLIN
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rostliny a houby našich lesů  ŘASY - nejjednoduší rostliny.
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P6_1.17 Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení Pozorování nižších rostlin Typ: DUM - kombinovaný Předmět: Biologie Ročník: 3. r. (6leté), 2. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Šárka Dohnalová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: duben 2014

METODICKÝ LIST Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. Před započetím práce učitel pomoci prezentace připomene základní stavbu rostlinné eukaryotické buňky. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Studenti a učitel donesou rostlinný materiál. V rámci laboratorních cvičení se žáci seznámí s několika typy rostlinných stélek. Na obrázcích učitel ukáže části, které budou studenti mikroskopovat. Učitel zopakuje základní pravidla mikroskopování. Pro zápis použijeme předepsaný protokol.

Protokol č. Téma: Nižší rostliny Jméno: Datum: Pomůcky: mikroskop s příslušenstvím, různé typy řas,Lugolův roztok. Úloha: č.1. – 3. Závěr:

Teoretický základ ke cvičení: Řasy žijí ve vodním a vlhkém prostředí. Tělo řas tvoří stélka. Stélky mohou být jedno- nebo více buněčné. Stélkám chybí cévní svazky. Mají v plastidech - chlorofyl, hnědé, červené, žluté barvivo.

Pozorování hnědých řas rozsivek. Úloha č.1 Pozorování hnědých řas rozsivek.

Postup č.1 Pomůcky: rozsivky. Ponořte do kapky vody trochu seškrábnutého slizu z ponořeného dřeva v akváriu. Zhotovte nativní preparát. Pozorujte při nejmenším zvětšení. Zakreslete a popište. Pokuste se podle dostupné literatury určit druh řasy.

Pozorování zelených řas žabí vlas, šroubatka. Úloha č.2 Pozorování zelených řas žabí vlas, šroubatka.

Postup č.2 Pomůcky: žabí vlas,šroubatka, Lugolův roztok. Malý kousek stélky vláknité řasy získané z tůňky, rybníku nebo akvaria položte do kapky vody. Zhotovte nativní preparát. Pozorujte při nejmenším zvětšení. Obarvěte Lugolovým roztokem. Pozorujte obarvené buňky. Zakreslete a popište.

Pozorování zelených řas zrněnka. Úloha č.3 Pozorování zelených řas zrněnka.

Postup č.3 Pomůcky: zrněnka. Prohlédněte si zelený povlak na kůře stromu Seškrábněte zelený povlak na podložní sklíčko. Zhotovte nativní preparát. Pozorujte při nejmenším zvětšení. Zakreslete a popište.

Odpověz na otázky. Vyjmenuj tři typy stélek? Popiš stavbu chloroplastu? Kolik buněk má řasa zrněnka? Pojmenuj stavební části pletivné stélky.

Závěr: Možnosti: charakteristika,práce se mi podařila, nepodařila,co bych mohla zlepšit.

Použitá literatura. Vlastní zdroje.