Www.zlinskedumy.cz Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7. ročník
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 6. ročník
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Litosféra a litosférické desky
VY_32_INOVACE_20 Jižní Amerika - Karibské, Andské, Laplatské státy
Glóbus a zeměpisná síť Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.16 Téma: Zeměpis světadílů -
Zemětřesení Název školy
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Romana Zabořilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_022
Základy hospodářství Beneluxu
Procvičování vyjmenovaných slov po
Brazílie Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
VY_52_INOVACE_03/2/5_ZEMĚPIS
Jižní Amerika - povrch Čiháková, Chaloupková.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Afrika orientace na mapě VY_32_INOVACE_Ze z 2
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Národy světa Název školy
Autor: Miroslav Přichystal Datum: Ročník: 7.ročník
Amerika – povrch autor: Jana Mikešová
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
Východoasijská náboženství
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Socioekonomická geografie - opakování
Karlovarský kraj Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_228_jižní Amerika I. AUTOR: Zdeněk Hořava ROČNÍK, DATUM: 7.,
Rg austrálie – úvod a přírodní podmínky
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Jižní Amerika - povrch Autor: Mgr. Marian Solčanský
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_Světadíly
Transkript prezentace:

Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Přírodní krajiny Jižní Ameriky Označení DUM VY_32_INOVACE_12_3_14 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Ameriky Ročník 1. ročníky a kvinty gymnázia

Rozděl na hlavní přírodní celky? 1. Andy 2. Amazonská nížina + Orinocká nížina 3. Brazilská vysočina a Guayanská vysočina 4. Laplatská nížina 5. Na jihu Patagonie Nejjižnější je velmi specifická Ohňová země - Nejjižnější město světa Ushuaia

Základna pro výpravy do Antarktidy i důležité středisko rybolovu Argentina využila Ohňovou zemi jako vězení, ze kterého se nedá uniknout (po vzoru britských vězňů posílaných do Austrálie). Provinilci byli řízeni kolonisty a budovali nově vznikající město, káceli dřevo v lesích a dopravovali ho pomocí nové železnice. Obr.1

Každý celek je typický určitým typem krajiny, pro který je samozřejmě charakteristický způsob obživy a života. Nyní stručně charakterizujeme jednotlivé přírodní celky. Dle atlasu a samozřejmě i dle vašich předešlých znalostí.

Jak vznikly Andy? - podsouváním desky NAZCA pod kontinent Obr.2 Kdy vzniklo toto pohoří? - Alpinsko-himálajské vrásnění – relativně mladé a stále je aktivní, tj….. ….velké nebezpečí zemětřesení a sopečné činnosti

Značné množství sopek a náhorních plošin, které jsou v rovníkových oblastech silně zalidněné. Obr.4 Chimborazo Obr.3

Obr.5 Obr.6

Jaký je její význam? - plíce planety - rostliny pro lékařství - dřevo  - doprava po řece Bohužel hlavní a velký je problém…. ….kácení pralesa

typické stolové hory, hluboká údolí a vodopády Roraima ve Venezuele Obr. 7 Salto Angel Obr.8

Původně rozsáhlé travnaté plošiny, velmi podobné stepím, tzv. pampa Obr.9 Jednoznačné využití: pole a pastviny Je to jedna z obilnic světa!

Je zde velice drsné podnebí s glaciálním reliéfem a velkým množstvím ledovců, které dosahují místy až k mořské hladině. 4H – značné zalednění – pozůstatek fjordy. Obr.10 Obr.11

Pastviny ovcí a koní Obr.12

1. BUTTERFLY VOYAGES. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 2. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 3. AUTOR NEUVEDEN. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 4. HÜBNER, André. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 5. PFLY. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 6. JORGE.KIKE.MEDINA. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 7. AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 8. YOSEMITE. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: 9. AUTOR NEUVEDEN. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: VAN ZEIJST, Vincent. en.wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: