Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Procvičovací cvičení – časování sloves
Ptáci otevřené krajiny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Památky Karlovarského kraje - románské
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Obr. 1 Obr. 2 Opakování Žahavci.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Základní škola Kladruby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba, představování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Žahavci Šablona:III/2.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Žahavci mořští – žahaví dravci
Transkript prezentace:

Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/ VY_52_INOVACE_14_Př6 © Radoslava Jarošová Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. Základní škola Loket, okres Sokolov

Název: Koráli, sasanky, medúzy a jejich zástupci Anotace: Význam mořských žahavců, výskyt korálových ostrovů Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: rozpozná rozdíly ve stavbě těla medúzy a korálu, pozná zástupce Klíčová slova:polypi, vápenaté kostry, korálové útesy, ostrovy Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: šestý Vazby na ostatní materiály: žádné

Doplň pojmy:  Přisedle na mořském dně žijí ________________.  Jak se nazývají jedinci korálků? _______________.  Činností dávných korálů vznikly________________.  Ze ______________ korálů se vyrábějí ______________( korále)  Atoly jsou_________________  Z čeho jsou tvořeny schránky korálů? __________________.  Vápenaté kostry přirůstají ke __________________podkladu.  Korálové útesy vznikají na pobřeží___________________.  Medúzy mají tělo tvořené z většiny __________ a je _____________.  Medúzy mají také _________________buňky.  Sasanky nevytvářejí ________________schránky.  Sasanky mají kolem úst mnoho ______________. řešení

Řešení:  Přisedle na mořském dně žijí koráli.  Jak se nazývají jedinci korálků? Polypi  Činností dávných korálů vznikly vápencové horniny.  Ze schránek korálů se vyrábějí náhrdelníky ( korále).  Atoly jsou korálové ostrovy  Z čeho jsou tvořeny schránky korálů? Z uhličitanu vápenatého.  Vápenaté kostry přirůstají ke skalnatému podkladu  Korálové útesy vznikají na pobřeží teplých moří.  Medúzy mají tělo tvořené z většiny vodou a je rosolovité.  Sasanky nevytvářejí vápenaté schránky.  Sasanky mají kolem úst mnoho ramen. zpět

Zařaď zástupce( koráli, medúzy, sasanky): řešení

Řešení: koráli medúzy sasanky 1 3 Medúza v Egejském moři zpět

Urči útes a ostrov (atol): A B C D E řešení

Řešení: A- útes D - útes B - útes c Letecký pohled na atol Yap v Tichém oceánu E - atol zpět

Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje: Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. Plzeň: Fraus, 2003, 1. vydání. ISBN X. Přírodopis 6. Olomouc: Prodos, ISBN ›Další bezobratlí [online] [cit ]. Dostupné z: ›Další bezobratlí fotografie html [online] [cit ]. Dostupné z: fotografie html [online] [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov leden 2013 Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora.