Název : Jak vznikají ostrovy Oblast : Zeměpis 6. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Atlantský oceán - Atlantik-
Advertisements

pro 4. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Místo, kde žijeme – Povrch ČR
Oblast: Zeměpis 7.ročník
Opakování Co je to litosféra? Co víš o litosférických deskách?
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotacePrůmysl Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje odvětví průmyslu v ČR.
Oblast: Zeměpis 9. ročník
HYDROSFÉRA.
Gestikulace, pantomima
VY_32_INOVACE_20_32_POUŠTĚ
AMERIKA USA – Zajímavosti III2-Z7-I-14
Název: Zemětřesení a sopečná činnost
DRUHY ZEMĚTŘESENÍ (podle původu)
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Mgr. Miloslava Pucandlová ZŠ Sadová, 1756, Čáslav
ASIE Jihozápadní Asie III2-Z7-II-01
Pohyb litosferických desek IV.
Počítačová prezentace
Oblast: Zeměpis 9.ročník
AMERIKA Křížem krážem Amerikou III2-Z7-I-20
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře
„ČERNÝ KONTINENT“ Obr. 1,2 Obr. 3 Obr. 4 Obr. 5 Obr. 6.
EU peníze školám VY_32_INOVACE_Z_MACV_11
(Francouzská Polynésie)
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
HYDROSFÉRA - Vodní obal.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Oceány a moře ZŠ TGM Rajhrad Mgr. Zdeňka Hohnová
JAK VZNIKAJÍ OSTROVY PEVNINSKÉ OSTROVY
Vzdělání 179,7 km2 1/3 zemského povrchu obr. 1
Jak vznikají ostrovy V mořích a oceánech se nachází velké množství ostrovů Známe 3 hlavní druhy ostrovů Obr. 1.
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Stručná anotace : Prezentace slouží k výkladu a procvičení učiva tématu Západ USA tématu Západ USA Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace.
Registrační číslo projektu
Povrch těla obratlovců přírodopis 8.třída
Téma hodiny: Oceánie Předmět: Zeměpis Ročník: 2.
VODA NA ZEMI Hydrosféra – vodní obal země.
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_ZE.7.56 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Žahavci Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_309.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
2.Kolik % povrchu zabírá světový oceán
Elektronická učebnice - I
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_261_Sopky na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Pohyb litosferických desek III.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_INOVACE_276_Austrálie a Oceánie AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM: 9.,
Oblast: Zeměpis 9. ročník
Portugalsko III2-Z7-III-04
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.19 Téma: Zeměpis světadílů -
Oceánie.
EVROPA Irsko III2-Z7-III-07.
AMERIKA Podnebí III2-Z7-I-04
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Savci pro 5. ročník ZŠ Člověk a jeho svět – Rozmanitost přírody – Třídění živočichů Mgr. Hana Patschová duben 2011 VY_52_INOVACE_19.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV13.35 Téma: Zeměpis světadílů -
EVROPA Španělsko III2-Z7-III-03.
Havajské ostrovy.
JAKÝ OCEÁN JE NA OBRÁZKU?
Název vzdělávacího materiálu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast fyzická geografie Datum vytvoření
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_03_20.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Jiří Svoboda
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova 640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_11_IV_Z9_Severní_Amerika.
VY_32_INOVACE_ Členění zemského povrchu I. Autor
Karibik Karibik je region v nejjižnější části Severní Ameriky.
VY_32_INOVACE_
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_23_Oceánie
Transkript prezentace:

Název : Jak vznikají ostrovy Oblast : Zeměpis 6. ročník Autor: Mgr. Jiří Kučera Název : Jak vznikají ostrovy Oblast : Zeměpis 6. ročník Stručná anotace: Prezentace slouží k výkladu a procvičení učiva tématu Jak vznikají ostrovy Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Jak vznikají ostrovy Pevninské ostrovy : většinou vznikají oddělením části pevniny od blízkého světadílu část pevniny poklesla a byla zalita mořem jsou tvořeny pevninskou zemskou kůrou Grónsko http://www.kompas.estranky.cz/img/picture/1031/Gr%C3%B3nsko-Nuuk.jpg http://www.magimaxclub.net/pics/zaujimavosti/greenland-01.jpg

ostrovy Británie a Irsko pobřeží Irska ostrovy Británie a Irsko http://www.centrotour.cz/foto/z845_1min.jpg http://www.michellehenry.fr/Ukmap5.gif pobřeží Skotska http://www.levanta.cz/_fotky/skotsko/north02.jpg

Madagaskar http://www.bluewater.de/karten/thumbs/madagaskar.jpg http://www.best4man.cz/repository/images/2011/cestovani/madagaskar2.jpg Sumatra http://travelwriter.ws/photos/sumatra/sumatra1.jpg http://mappery.com/maps/Sumatra-Overview-Map.mediumthumb.jpg

2) Sopečné ostrovy : vznikají sopečnou činností pod vodou na dně oceánu kdy vrcholky sopky vystoupí nad hladinu nejvíce takových sopek je v Tichém oceánu (např. Havajské ostrovy) ILLKKil Kilaeua – Havajské ostrovy Mauna Loa – Havajské ostrovy http://climatehistories.innerasiaresearch.org/wp-content/uploads/2011/01/mauna-loa-erupting.jpg http://my-blackberry.net/42__Kilauea%2C_Hawaii_Volcanoes_National_Park.htm

Pico de Teide – Kanárské ostrovy Stromboli – Liparské ostrovy http://www.frohlich.eu/obrazky_blog_echooo/sopky_pico_de_teide.jpg http://i.idnes.cz/07/031/org/TOM19695c_stromboli2.jpg Surtsey Mont Peléé - Martinigue Mont Peléé - Martinigue http://4.bp.blogspot.com/-dJWIlq-b_ec/Tf4S6QFSPEI/AAAAAAAAAE8/f2Nb9tMyHyk/s1600/168-surtsey.jpg http://static.panoramio.com/photos/original/2782160.jpg

3) Korálové ostrovy : - v teplých mořích při pobřeží ostrovů vzniká spojováním vápenatých koster korálů korálový útes korálový útes vytváří kolem ostrova prstenec korálových ostrůvků po zániku ostrova překrývají koráli stále větší část ostrova a vznikne korálový ostrov nazývaný atol Tahiti Tahiti http://files.tahiti.webnode.cz/200000080-0a3820c2ba/tahiti-bora-bora.jpg http://www.etahititravel.com/photos/hotels/ppt-intercontinental-tahiti-01.jpg

Maledivy Tonga Šalamounovy ostrovy Cookovy ostrovy http://www.maledivy24.cz/wp-content/gallery/maledivy/maledivy-5.jpg http://l.yimg.com/i/i/uk/tr/tg/lp/64/500_64f2cc5bdcabf4018db4ce3e638a88fa.jpg Šalamounovy ostrovy Cookovy ostrovy http://www.tethys.cz/gal/_vypravy/solomon.jpg http://www.lonelyplanetitalia.it/destinazioni/img_wg_1/photo/fullsize/BN6723_6.jpg

Otázky k procvičování : Rozdělení ostrovů podle způsobu vzniku Jak se jmenuje největší ostrov pevninského původu ? Co to je atol ? Ve kterém oceánu je nejvíce ostrovů sopečného původu ? Ke každému ostrovu (souostroví) přiřaď způsob jeho vzniku : Madagaskar - Tahiti - Irsko - Kanárské ostrovy - Maledivy

Správné odpovědi Ostrovy pevninského, sopečného a korálového původu Grónsko korálový ostrov v Tichém oceánu Madagaskar - pevninský, Tahiti - korálový, Irsko - pevninský, Kanárské ostrovy - sopečný, Maledivy - korálový