Hospodářský vzestup Indie

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Advertisements

Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_249_Rostlinná výroba na Zemi AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK,
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název Zemědělství – rostlinná výroba Předmět, ročník
Základy hospodářství Beneluxu
VY_52_INOVACE_03/2/13_ZEMĚPIS J a JV Asie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladan Chlumský ŠABLONA: III/2 – Inovace.
Indie.
VY_52_INOVACE_03/2/10_ZEMĚPIS
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Etnické a náboženské složení jižní Asie
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Zelená revoluce Název školy
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Národy světa Název školy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Periferní oblasti V Asie
VY_52_INOVACE_03/2/15_ZEMĚPIS
Východoasijská náboženství
Nil Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Severní Afrika Název školy
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Velké Albrechtice,
VY_52_INOVACE_03/2/12_ZEMĚPIS
Dekolonizace Afriky Název školy
Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Socioekonomická geografie - opakování
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Administrativní členění ČR
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Mgr. Jakub Karásek ZŠ Liberec, Na Výběžku 118, p. o. Vytvořeno: prosinec 2012 EU peníze školám CZ 1.07./1.4.00/ STŘEDNÍ EVROPA NĚMECKO 8. třída.
Poznávání krajů českých
Tibet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Jižní Asie.
Botswana Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
VY_52_INOVACE_03/2/11_ZEMĚPIS
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR: Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_JIŽNÍ ASIE ROČNÍK: 7. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ASIE – VÝCHODNÍ ASIE - ČÍNA
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
ASIE - HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-25 Ročník: VII. r.
Transkript prezentace:

Hospodářský vzestup Indie Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Hospodářský vzestup Indie Označení DUM VY_32_INOVACE_12_2_09 Autor RNDr.Tomáš Danielis Datum 10.12.2012 Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Zeměpis Tematický okruh Regionální geografie Asie a Afriky Ročník 1. ročník a kvinty gymnázia www.zlinskedumy.cz

Základní charakteristika Indie Je to federativní stát (27 států) včele s prezidentem, který vznikl….. 1947. Díky svému ekonomickému růstu a počtu obyvatel se stává důležitým světovým hráčem. Jaké jsou předpoklady rozvoje ekonomiky(obecně): přírodní bohatství politická stabilita dobrá infrastruktura vzdělání Doplň: V případě Indie je hlavní problém…… Vzdělání. Infrastruktura je zde převážně pozůstatkem po……. Britech.

Přírodní bohatství Indie Celkem příhodné podnebí s obrovským vlivem monzunu – co především ovlivňuje? rostlinnou produkci – a hlavní plodinu ….. rýži relativně dost úrodné půdy moře – rybolov Nerostné bohatství – jaké? rudy + uhlí

Další vlivy na rozvoj a společnost Náboženství tj. velmi častý střet hinduistů a muslimů I přes vystěhování do okolních zemí je zde asi 140mil. Muslimů. Tzv. kastovní systém Jak tyto 2 aspekty ovlivňují ekonomiku? Brzdí rozvoj neustálými konflikty a napětím ve společnosti. Co přispělo k rozvoji? Zelená revoluce značné nerostné bohatství - silný průmyslový rozvoj

Zemědělství – doplň podle atlasu Nejvýznamnější textilní plodina je……….., který se bude pěstovat v………………, protože tam panují vhodné podmínky, které jsou :…….  Další text. plodinou je………., který je více využíván pro technické účely.  Rostlinná výroba se bude převážně soustředit v oblasti …….  Významnou olejninou je zde ………….  2 nejdůležitější obilniny jsou :………  Významnou pochutinou je zde ……………., který je hlavní plodinou mimo Indii ve státě………………  Živočišná výroba se bude soustředit převážně v…………… a největší produkce bude z …………..

Zemědělství - odpovědi Nejvýznamnější textilní plodina je bavlník, který se bude pěstovat v centrální části, protože tam panují vhodné podmínky, které jsou: sušší a teplejší pdnebí  Další text. plodinou je jutovník (tech.konopí), který je více využíván pro technické účely.  Rostlinná výroba se bude převážně soustředit v oblasti Indoganžské nížiny  Významnou olejninou je podzemnice olejná.  2 nejdůležitější obilniny jsou: kukuřice a rýže  Významnou pochutinou je zde čaj, který je hlavní plodinou v sousedním státě Indie na Srí Lance.  Živočišná výroba se bude soustředit převážně v oblasti vnitrozemí a největší produkce bude z ovcí, koz. Někde se uvádí: největší význam má chov krav. Co myslíte? Velmi diskutabilní. Jaké je jejich využití?

Krávy v Indii Obr. 1

Krávy v Indii Obr. 2

Krávy v Indii Obr. 3

Krávy v Indii Můžou být velkou pohromou, například při pastvě v zemědělských lokalitách. Jsou tedy užitečné? Jednoznačně! Je to posvátné zvíře! Užitek: do tahu, mléko, trus jako palivo a izolace, kůže ve městech slouží jako recyklátor odpadu

Odvětví navazující na zemědělství + vývozní zem.produkty textilní průmysl – produkty z …. bavlny a vlny Toto odvětví položilo základ průmyslu Britské Indie. Jinak většina ostatních produktů slouží pro vlastní spotřebu, ale je tu jeden nesmírně významný produkt - 30% celosvětové produkce… čaj – převážně podhůří Himálaje např. Darjeeling

Darjeeling Obr. 4

Darjeeling Obr. 5

Průmysl Už jsem uvedl - jednoznačně navazuje na nerostné bohatství:….. ……rudy + uhlí. + je zde obrovská investice do vědeckých parků Hlavní odvětví: dle předchozího učiva doplň Hutnický, strojírenský, informační technologie, elektrotechnický.

Další zdroje příjmů Co bys zařadil jako další a velmi důležitý zdroj? Filmový průmysl – všichni znáte Bollywood Ale oni mají i Tollywood a Kolywood Fakt! Silně ho podporuje stát. Proč? Všichni se můžou dostat ze s…. ….slumu k lepšímu životu!

Citace ROYAN, Jorge. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:India_-_Varanasi_street_scene_cows_donkey_-_1180.jpg ROYAN, Jorge. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:India_-_Varanasi_cows_-_0706.jpg MCKAY, Savage. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:India_-_Varanasi_-_032-_cows_hanging_out_on_the_ghats_%282146286105%29.jpg SHANDRO, Marc. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Darjeeling_Tea_Plantation,_India.jpg ANILBHARADWAJ125. Wikipedia.org [online]. [cit. 28.3.2013]. Dostupný na WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Darjeelingteagardens.jpg