Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_ČJPS2A_1760_ZEM
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_742.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
VY_32_INOVACE_31-17 Česká próza po r Ota Pavel.
VY_32_INOVACE_PSYM23260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
2.Světová válka v próze obrázek
VY_32_INOVACE_31-18 Česká próza po r Ladislav Fuks.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_ČJK44060BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_CJK4_2560_ZEM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_2A12 Česká próza let
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _13_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _09_CJL_3 Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_PSYM23360ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_688.
VY_32_INOVACE_ČJM4_4860_ZEM
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_672.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_695.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_662.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_681.
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
Arnošt Lustig – život a dílo
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Střední škola služeb a podnikání, Ostrava-Poruba příspěvková organizace Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_ČJK43660BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registra č ní č íslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Š ablona III/2VY_32_INOVACE_667.
LADISLAV FUKS obrázek obrázek LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY.
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vyučovací předmět: Český jazyk a literatura Ročník: 9. ročník Anotace: Ladislav Fuks životopis, romány,
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
JMÉNO AUTORA: MGR. HANA BOHÁČOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_12_INOVACE_08_CJL_L ROČNÍK: IV. ČESKÝ JAZYK A LITERATURA VZDĚLÁVACÍ OBLAST:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony:
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
PROJEKTOVÝ DEN PRO 9. ROČNÍK ZŠ ROSICE
Arnošt Lustig Jan Drda Ota Pavel 9. ročník.
ČESKÁ LITERATURA 2.POL.20.STOLETÍ (
LITERATURA 2.SVĚTOVÉ VÁLKY
(*2.července 1930 Praha +31.března 1973 Praha)
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Ladislav Fuks Michaela Sadílková, V8A
Eliška Dlouhá Gymnázium Jiřího Ortena V8A
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
Spalovač mrtvol. Ladislav Fuks *24. září 1923 ┼19. srpna 1994.
Ota Pavel OB 21. Ota Pavel - vlastním jménem Otto Popper, - * 2. července 1930 v Praze – 31. března 1973 byl český prozaik, novinář a sportovní reportér.
Arnošt Lustig „Život není to, co chceme, ale to, co máme a vydržíme.“
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Arnošt Lustig Tematická oblast: Česky jazyk a.
Název prezentace (DUMu): Česká próza po roce 1945: Jan Otčenášek
VY_12_INOVACE_ , Romeo, Julie a tma
Škola Název projektu Číslo projektu Šablona Autor DUM Název DUM
VY_32_Inovace_ Arnošt Lustig Český jazyk 9. ročník
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_15 Název Arnošt Lustig Téma hodiny Autoři druhé.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor Michaela Zemanová Číslo VY_32_INOVACE_12_14 Název Jan Drda, Jan Otčenášek Téma hodiny.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_ČESKÝ JAZYK
Arnošt Lustig (1926 – 2011). Arnošt Lustig (1926 – 2011)
Český jazyk 9. ročník Česká próza 20. století.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Transkript prezentace:

Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze st ř edním školám Č íslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzd ě lanosti Č íslo šablony: III/2 Datum vytvo ř ení: Autor:Mgr. Petra Zemánková Ur č eno pro p ř edm ě t: Č eský jazyk a literatura Tematická oblast: Č eská literatura po roce 1945 Obor vzd ě lání:Masér sportovní a rekondi č ní (69-41-L/02) 4. ro č ník Název výukového materiálu: Ž idovská literatura – test Popis vyu ž ití: prezentace s vyu ž itím dataprojektoru a notebooku Č as: 15 minut VY_32_INOVACE_ČJM4_5160_ZEM

Test

1. Rozhodněte, ve které z následujících dvojic je chyba – tzn. který autor a dílo k sobě nepatří? A.Jan Otčenášek – Dita Saxová B. Ota Pavel – Jak jsem potkal ryby C.Arnošt Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou D.Ladislav Fuks – Pan Theodor Mundstock

2. V jakém koncentračním táboře se odehrává část děje Modlitby pro Kateřinu Horovitzovou? A.Dachau B.Buchenwald C.Osvětim D.Terezín

3. Rozhodněte, jaký literární útvar představuje próza Občan Brych. D.kronika C.román B.novela A.povídka

4. V případě které z próz se jedná o román o nenápadném židovském úředníčkovi, který se brání úzkosti z ohrožení tím, že se absurdním způsobem připravuje na transport? D.Kulhavý Orfeus C.Démanty noci B.Pan Theodor Mundstock A.Spalovač mrtvol

5. Ve které knize najdeme povídku Bílý ? D. Kulhavý Orfeus C. Démanty noci B. Pan Theodor Mundstock A. Spalovač mrtvol

6. V závěru příběhu Romeo, Julie a tma je Ester: D. po válce se provdala za Pavla C. zahynula koncem války při bombardování B. byla zastřelena na útěku, protože nechtěla ohrozit Pavla A.udána gestapu jedním obyvatelem domu a odvezena do koncentračního tábora

7. Jak lze charakterizovat knihy Smrt krásných srnců a Jak jsem potkal ryby prozaika Oty Pavla? D.dvě povídky čerpající z autorova vlastního života C.dva soubory autobiograficky laděných povídek B.dvojdílný autobiografický román A.dva soubory povídek s válečnou tematikou

8. Které z následujících tvrzení NEPLATÍ o románu Spalovač mrtvol ? D.autor postavil do kontrastu vznešenou mluvu a kruté jednání hlavní postavy C.autor hodnotí jednání K. Kopfrkingla s pochopením, jako nevyhnutelné B.román nese znaky grotesky a hororu A.autor originálním způsobem zpracovává téma nacistické ideologie

9. Ve které době se odehrává příběh Romeo, Julie a tma ? D.začátkem 2. světové války C.během heydrichiády B.během Květnového povstání v roce 1945 A.během okupace v roce 1968

10. Který příběh vykazuje znaky budovatelské- ho románu ? D.Dita Saxová C.Spalovač mrtvol B.Démanty noci A.Občan Brych

11. Který z autorů židovské literatury zažil hrůzy koncentračního tábora na vlastní kůži? D.Ladislav Fuks C.Ota Pavel B.Arnošt Lustig A.Jan Otčenášek

12. Které z následujících děl se zatím nedočkalo filmového zpracování ? D.Spalovač mrtvol C.Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou B.Pan Theodor Mundstock A.Smrt krásných srnců

13. Pro kterou knihu platí následující charakteristika: jazyk – v řeči vypravěče spisovný, v řeči postav hovorový, místy slangový, výraznou roli hrají úvahy a vnitřní monology D.Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou C.Smrt krásných srnců B.Romeo, Julie a tma A.Spalovač mrtvol

14. Která kniha je psána v ich-formě? D.Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou C.Smrt krásných srnců B.Démanty noci A.Spalovač mrtvol

15. Které oslovení NEPOUŽÍVÁ Karel Kopfrkingl pro svou ženu Lakmé? D.nadoblačná C.hvězdná B.nebeská A.něžná

16. Která z postav ve Spalovači mrtvol nepatří do Kopfrkinglovy rodiny? D.Willi C.Lakmé B.Milivoj A.Zina

 bodů = výborný  bodů = chvalitebný  bodů = dobrý  9-7 bodů = dostatečný  6 a méně= nedostatečný

Použitá literatura: PROKOP, V.: Přehled české literatury 20. století. Sokolov KANDA, R. a spol.: Literatura – testové úlohy. Třebíč SLANAŘ, O. A KOL.: Obsahy a rozbory děl (k LITERATUŘE – přehledu SŠ učiva). Třebíč 2006.