Horniny přeměněné VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAVBA STONKU VY_52_INOVACE_B1 – 23 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Advertisements

VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
FRANCISCO DE GOYA Španělský malíř a grafik BAROKO.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-04 SULFIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Vyvřelé horniny VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
MECHOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 29 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
HOUBY – způsob života VY_32_INOVACE_F2 - 10
STAVBA KOŘENE VY_52_INOVACE_B1 – 24 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Horniny přeměněné.
Horniny přeměněné (Metamorfované).
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
VY_52_INOVACE_B1 – 22 STONEK AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : prosinec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1. VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
OBOJŽIVELNÍCI 1 VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Petrologie přeměněné horniny.
Dělení hornin Podle vzniku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_CH Sulfidy - prezentace
6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa.
VY_32_INOVACE_F OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_A HORNINY usazené 1 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : únor 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost :
Vnější geologické děje
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A Úvod do petrologie - HORNINY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : leden 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
Opakování Ploštěnci.
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Přeměněné horniny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_434.
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Křídla hmyzu VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
 vznikají z hornin vyvřelých, usazených i přeměněných za vysokých tlaků a teplot  při metamorfóze nedochází k roztavení hornin  nejvyšší možná teplota.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí Komenského nám. 209, Nové Strašecí tel , ,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Horniny přeměněné VY_32_INOVACE_A2 - 15 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO: únor 2012 STRUČNÁ ANOTACE: Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost: 1 vyučovací hodina v součinnosti s elektronickou verzí učebnice FRAUS Přírodopis 9 Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

HORNINY PŘEMĚNĚNÉ (metamorfované) = způsobuje vysoká teplota a tlak

A) metamorfóza regionální působí teplota i tlak postiženy velké oblasti vrásnění v důsledku střetu litosférických desek

B) metamorfóza kontaktní působí pouze teplota omezena na určitou vzdálenost od zdroje tepla (magmatu)

C) šokové metamorfózy tavení a přeměna hornin souvisí s dopadem meteoritu nebo jádra komety na zemský povrch vznik Vltavínů (moldavitů)

BŘIDLIČNATOST = dělitelnost typický znak přeměněných hornin uspořádání minerálů do jednoho směru (na plochách břidličnatosti pokryté slídami)

všechny zastoupené horniny vznikají ze stejných usazených hornin liší se pouze teplota a tlak fylit > svor > pararula

FYLIT vzniká přeměnou jílovitých usazenin břidličnatě štěpná hornina hedvábný lesk na plochách barva: šedá až nazelenalá použití: dekorační obkladový kámen, střešní krytina

SVOR přeměna jílovitých usazenin (větší hloubka > větší tlak) slída > silný lesk, křemen, granát na všech našich horách

RULA pararula (pískovce a jílovité břidlice) ortorula (žula) přeměna jílu, pískovce, žuly křemen, živec, slída páskovaná stavba stavební kámen

MRAMOR (krystalický vápenec) přeměna vápence (kalcitu T=3) barva: bílá, našedlá, narůžovělá využití: stavební kámen, obklady, dekorace, sochařství, schody (časté prošlapání), chodníky

http://www. google. cz/imgres http://www.google.cz/imgres?q=fylit&num=10&hl=cs&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=UtIrg6ueJo31QM:&imgrefurl=http://www.gccaz.edu/earthsci/imagearchive/phyllite.htm&docid=SfSrNQ9_NFDY7M&imgurl=http://www.gccaz.edu/earthsci/imagearchive/phyllite_big.jpg&w=650&h=418&ei=0nM1T6DCCsiohAfy7I2DAg&zoom=1&iact=hc&vpx=1045&vpy=376&dur=2256&hovh=180&hovw=280&tx=187&ty=150&sig=100198897526731203432&sqi=2&page=1&tbnh=145&tbnw=208&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:14,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=st%C5%99echa+z+fylitu&hl=cs&sa=X&rlz=1C2GGGE_csCZ461CZ461&biw=1366&bih=667&tbm=isch&prmd=imvnsb&tbnid=JgAFb83JEzj8nM:&imgrefurl=http://www.marianka.eu/krytina.php&docid=SRjghlT5yjo2XM&imgurl=http://www.marianka.eu/pictures/strecha.jpg&w=652&h=232&ei=6Co2T8CQF5HY4QTB-8WbDA&zoom=1&iact=hc&vpx=453&vpy=437&dur=21629&hovh=134&hovw=377&tx=193&ty=89&sig=100198897526731203432&page=2&tbnh=67&tbnw=188&start=15&ndsp=24&ved=1t:429,r:20,s:15 http://www.google.cz/imgres?q=svor&hl=cs&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=sVVZJDMnT0mVHM:&imgrefurl=http://www.znojmuz.cz/digitalizace/basic03.php%3Fpolozka%3D294976%26sbirka%3D5%26radit%3Dnazev&docid=_m1t1G8nKuPXfM&imgurl=http://www.znojmuz.cz/digitalizace/data/obrazky/petrograficka/gb191.jpg&w=950&h=635&ei=8Xk1T_GOJZLQ4QSLwunwAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=633&vpy=319&dur=7038&hovh=183&hovw=275&tx=159&ty=95&sig=100198897526731203432&page=1&tbnh=147&tbnw=244&start=0&ndsp=15&ved=1t:429,r:7,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=rula&hl=cs&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=1s4peQqd71wbdM:&imgrefurl=http://vyuka.zsjarose.cz/index.php%3Faction%3Dlesson_detail%26id%3D103&docid=wMeCYHP2-lTKBM&imgurl=http://vyuka.zsjarose.cz/data/swic/lessons/993.jpg&w=255&h=227&ei=lHk1T6SdK9D34QSo972sAg&zoom=1&iact=hc&vpx=195&vpy=390&dur=1160&hovh=181&hovw=204&tx=131&ty=120&sig=100198897526731203432&page=1&tbnh=138&tbnw=153&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:12,s:0 http://www.google.cz/imgres?q=mramor&num=10&hl=cs&biw=1366&bih=667&tbm=isch&tbnid=TwjVump7UDih8M:&imgrefurl=http://gymtri.trinec.org/index.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D169%26catid%3D29%26Itemid%3D13&docid=Xg0i2eucZ_DxuM&imgurl=http://departments.fsv.cvut.cz/k135/wwwold/webkurzy/horniny/horniny.data/components/mramor.jpg&w=800&h=600&ei=UHk1T8epLoK5hAfisPVl&zoom=1&iact=hc&vpx=317&vpy=155&dur=2028&hovh=194&hovw=259&tx=129&ty=93&sig=100198897526731203432&sqi=2&page=1&tbnh=146&tbnw=211&start=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:1,s:0