Písemné sčítání, odčítání do 1000 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_393_3TR_M Autor:Mgr. Jana Siederová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Písemné sčítání, odčítání do 1000 Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_393_3TR_M Číslo šablony III/2 Autor Jana Siederová, Mgr. Ročník 3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Matematika Téma Očekávaný výstup Žák, zapisuje sčítance pod sebe, provádí zkoušku správnosti, učí se správný postup písemného sčítání a odčítání Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s písemným sčítáním a odčítáním do 1000 Datum vytvoření Duben 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Sčítá, odčítá, vyhledává, spojuje, zaměňuje Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní
Písemné sčítání, odčítání do 1000 Pamatuj, stovky musí být zapsány pod stovkami, desítky pod desítkami a jednotky pod jednotkami. 125 324 365 542 763 514 612 356
Písemné sčítání, odčítání do 1000 - ŘEŠENÍ Pamatuj, stovky musí být zapsány pod stovkami, desítky pod desítkami a jednotky pod jednotkami Písemné sčítání bez přechodu 125 324 365 542 763 514 612 356 888 838 977 898
Písemné sčítání, odčítání do 1000 Písemné sčítání s přechodem přes 10 243 342 474 154 386 249 538 357 697 165 _1__ _ 1___ 1__1__ 1 1_ 1 1_ 492 880 831 851 551 Zkoušku proveď záměnou sčítanců.
Písemné sčítání, odčítání do 1000 243 342 474 154 386 249 538 357 697 165 492 880 831 851 551 Kontrola 243 342 475 154 386
Písemné sčítání, odčítání do 1000 Písemné odčítání bez přechodu 10 Pamatuj, že při písemném odčítání zapisujeme znaménko , abychom příklad odlišili od sčítání. 876 Postupujeme 876 – 212 = - 212 zdola nahoru, Dočítáme, ptáme se a kolik je 664 2 a kolik je 6 --
Písemné sčítání, odčítání do 1000 Písemné odčítání s přechodem přes 10 942 Postupujeme stejně 942 – 568 = - 568 jako při odčítání do 1 1 100 374
Písemné sčítání, odčítání do 1000 Vypočítej 971 524 635 -548 -297 -378 423 227 257 257 Kontrolu provádíme takto 378 sčítáním 635
Úkoly – shrnutí 1. Sepisování čísel pod sebe 2. Písemné sčítání bez přechodu 10 i s přechodem 3. Kontrola při písemném sčítání 4. Písemné odčítání, kontrola