Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_M.5.19-Desetinná čísla-prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Vzdělávací obor: Matematika
Vzdělávací obor: Matematika
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Blanka Kafková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavlína Marková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XXI_ ČJS, DUM 10
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací obor: Matematika
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Sedláková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Přednost početních operací
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Libuše Kocourková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ivana Nejedlá Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Karolína Beranová Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Iva Papežová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
{ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Veronika Kloučková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Výtvarná výchova
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Brabcová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Transkript prezentace:

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.8 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Desetinná čísla – sčítání a odčítání pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Stručné zopakování pojmu desetinné číslo a pravidel pro sčítání a odčítání desetinných čísel, procvičení těchto matematických operací; upevnění učiva porovnávání desetinných čísel zábavnou formou – odkrývání obrázku; tato prezentace současně pracuje s některými pojmy učiva Přírodopisu (Nižší živočichové) a Zeměpisu (planeta Země), se kterým se žáci v 6.ročníku také seznamují. Metodické zhodnocení: Pilotováno ve třídě 6.C, Petra Antlová.

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Desetinná čísla Sčítání a odčítání

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Jak vypadá desetinné číslo Skládá se z celé části, desetinné čárky, desetin, setin, tisícin, …. Skládá se z celé části, desetinné čárky, desetin, setin, tisícin, … , celá část desetinná čárka desetiny setiny tisíciny desetitisíciny

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Pravidla sčítání a odčítání des. čísel Je nezbytné dodržet správný zápis při písemném sčítání či odčítání: Je nezbytné dodržet správný zápis při písemném sčítání či odčítání: Řády jednotek, desítek, stovek, …. a též řády desetin, setin, tisícin, ….. musí být u všech sčítanců nebo menšenců a menšitelů přesně Řády jednotek, desítek, stovek, …. a též řády desetin, setin, tisícin, ….. musí být u všech sčítanců nebo menšenců a menšitelů přesně  Menšenec a menšitel nesmí být zaměněn  Sčítance můžeme libovolně sdružovat do skupin, součet se nezmění  Součet nebo rozdíl v závorce má vždy přednost POD sebou

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 1: Napiš pod sebe a vypočítej 1. 0, 3 + 0, ,8 – 0,4 3. 2,5 + 5,5 4. 1,4 + 0, ,5 + 17,6 6. 8,2 – 2, ,45 – 27, ,2 – 0,8 9. 9, ,09 – 12,103

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 2 Seřaď výsledky z příkladu 1 od nejmenšího po největší. Seřaď výsledky z příkladu 1 od nejmenšího po největší. ____________________________________________________ Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 0,59 1,7 11,1 1,4 42,1 8,4 8,0 5,7 5,394

3. Poznal jsi co je na obrázku? a) Do jaké říše patří tento organismus? b) Dokážeš ho dále zařadit do kmene a třídy? NIŽŠÍ ŽIVOČICHOVÉ, BEZOBRATLÍ Kmen: MĚKKÝŠI Třída: PLŽ OKRUŽÁKOVEC

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 4: Vypočítej 1. 24,5 – (12,6 + 3,2)2. (0, 3 + 0,7) + 0,8 3. 0,12+(0,501+3,28) 4. 7,5 – (3,3 + 1,6) 5. 0,18 + (2,4 – 1,6)6. 4,5 – (3,01+0,2) 7. (56,2 – 45,8) – 1,098. (38,45 – 27,35)+8, ,7 + (12,91 – 11,97)

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Příklad 5 Seřaď výsledky z příkladu 4 od největší ho po nejmenší. Seřaď výsledky z příkladu 4 od největší ho po nejmenší. ____________________________________________________ Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek Pokud jsi správně seřadil desetinná čísla dle velikosti, na následujícím snímku odkryješ obrázek

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová 8,7 2,6 9,31 1,8 0,98 19,55 3,901 1,29 3,64

6. Poznal jsi co je na obrázku? a) Co víš o postavení planety Země ve Sluneční soustavě?

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Řešení: Příklad 1: 1. 0, ,4 3. 8,0 4. 1, ,1 6. 5, ,1 8. 8,4 9. 5,394 Příklad 2: 0,59; 1,4; 1,7; 5,394; 5,7; 8,0; 8,4; 11,1; 42,1 Příklad 3: Okružákovec a) Nižší živočichové, bezobratlí b) Měkkýši, plži Příklad 4: 1. 8,7 2. 1,8 3. 3, ,6 5. 0, , , , ,64 Příklad 5: 19,55; 9,31; 8,7; 3,901; 3,64; 2,6; 1,8; 1,29; 0,98 Příklad 6: Planeta Země a Slunce a) třetí planeta Sluneční soustavy nejblíže Slunci

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Citace: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: