NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MÍSTO, KDE ŽIJEME – DOMOV, RODINA
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ VI. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_720_3TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_336_3TR_CJ Autor: Mgr. Lenka Nytrová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Počítání do 100 po desítkách, porovnávání desítek
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ II. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_688_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Sčítání, odčítání do sta
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ IV. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_698_2TR_PRV Autor: Mgr.
OPAKOVÁNÍ III. Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_692_2TR_PRV Autor: Mgr.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
OPAKOVÁNÍ – jednotky délky, hmotnosti, obsahu a času
opakování malé násobilky
VĚCI KOLEM NÁS – LIDÉ A VÝROBKY
VYVOZENÍ HLÁSKY „D“ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_115_1TR_CJ Autor:
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
zvířata Ve volné přírodě
PÍSEMNÉ SČÍTÁNÍ ČÍSEL Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_482_4TR_M Autor:
Písemné odčítání čísel větších než
Místo, kde žijeme – škola
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_161_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová.
PROCVIČOVÁNÍ ČÍSEL 1, 2, 3 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_162_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná –
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_170_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_166_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_602_5TR_M Autor: Mgr. Iveta Grocholová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_179_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_173_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_171_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Transkript prezentace:

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_715_3TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_715_3TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 3. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Prvouka Téma Rozmanitost živé a neživé přírody Očekávaný výstup Žák si uvědomuje význam vzduchu pro život Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží žákům k výuce nového učiva Datum vytvoření Srpen 2013 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Složení vzduchu, proudění, vítr Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a kompetence řešení problémů Použitá literatura a zdroje Vlastní, klipart; Viz poslední snímek

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH SLOŽENÍ VZDUCHU Vzduch je neživou součástí přírody, která se nachází všude kolem nás. Vzduch je bezbarvý plyn, který se skládá z dusíku, kyslíku, oxidu uhličitého, ostatních plynů a vodních par. Všechny živé organizmy jsou závislé na vzduchu, protože ho dýchají. Při dýchání odebírají ze vzduchu kyslík. Odpočívající osoba vdechne a vydechne v průměru asi 13x za minutu. DUSÍK KYSLÍK CO2 VODNÍ PÁRY OSTATNÍ PLYNY VZDUCH, KTERÝ VDECHUJEME, OBSAHUJE KYSLÍK. TEN SE V PLICÍCH UVOLŇUJE A PŘECHÁZÍ DO KRVE. VE VÝDECHU JE OXID UHLIČITÝ A DUSÍK.

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH ZDROJ KYSLÍKU JEDINÝM ZDROJEM KYSLÍKU NA ZEMI JSOU ZELENÉ ROSTLINY. PŘI SVÉ VÝŽIVĚ , ZA SVITU DENNÍHO SVĚTLA, UVOLŇUJÍ DO VZDUCHU KYSLÍK. Oxid uhličitý Kyslík

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH KDE VŠUDE JE VZDUCH? VZDUCH JE OBALEM NAŠÍ ZEMĚ. VZDUCH JE SOUČÁSTÍ PŮDY. VZDUCH JE OBSAŽEN V TĚLECH ČLOVĚKA, ŽIVOČICHŮ I ROSTLIN. RYBY PŘIJÍMAJÍ KYSLÍK, KTERÝ JE OBSAŽEN VE VODĚ. JAKÉ VLASTNOSTI MÁ VZDUCH? POKUD NEZAČNE VZDUCH RYCHLE PROUDIT V PODOBĚ VĚTRU, VZDUCH NEVNÍMÁME. VZDUCH MÁ URČITOU TEPLOTU, KTERÁ SE MĚNÍ. VZDUCH NEVIDÍME. VZDUCH MÁ SVOU HMOTNOST.

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH JAK VZNIKÁ PROUDĚNÍ VZDUCHU? POHYB VZDUCHU VNÍMÁME JAKO VÍTR. VÍTR MÁ URČITOU RYCHLOST A URČITÝ SMĚR, NA KTERÝ PŮSOBÍ RŮZNÉ PŘEKÁŽKY – DOMY, KOPCE, HORY ATD. RYCHLOST, SÍLU A SMĚR VĚTRU MĚŘÍME PŘÍSTROJEM NAZÝVANÝM ANEMOMETR. PODLE RYCHLOSTI SE POHYB VZDUCHU OZNAČUJE JAKO: BEZVĚTŘÍ VÁNEK SLABÝ VÍTR MÍRNÝ VÍTR ČERSTVÝ VÍTR SILNÝ VÍTR PRUDKÝ VÍTR BOUŘLIVÝ VÍTR VICHŘICE ORKÁN TORNÁDO – větrný vír

NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH JAK NÁM VÍTR UKAZUJE SVOU SÍLU? pohání mlýny ohýbá stromy unáší balóny rozhání mraky třepetá vlajkami otáčí větrnými elektrárnami nese padáky suší prádlo popohání plachetnice vytváří vlny

ZDROJE Klipart Microsoft PowerPoint 2007 ŠTIKOVÁ, Věra. Prvouka 3, učebnice pro 3. ročník základní školy. Brno. Nakladatelství Nová škola, 2002. ISBN: 80-7289-044-1, str. 29 – 30