KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN VY_32_INOVACE_7A2 FINANČNÍ MATEMATIKA KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
1) Vyhledejte na internetu aktuální kurzovní lístky České spořitelny a Komerční banky a proveďte diskusi, u které banky je nejvýhodnější směna peněz. 2) Poté vyplňte následující tabulku. ČS KB Země Měna Kód Jednotka Nákup Prodej Bulharsko Itálie Chorvatsko Japonsko Polsko Švédsko Velká Británie USA
3) Danou tabulku použijte při výpočtech: a) Tomáš navštívil Velkou Británii. Domů si dovezl suvenýr – mapu Velké Británie, kterou koupil za 15 liber. Kolik zaplatil v přepočtu na Kč? b) Kolik korun musí vyměnit Honza, jestliže na svou cestu do Itálie potřebuje 400 eur? c) Za kolik Kč dostanete v bance 6000 JPY? d) Kolik kun získá Petr na dovolenou výměnou za 2000 Kč?
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210 Číslo DUM: VY_32_INOVACE_7A2 Jméno autora: Mgr. Monika Kalfusová Název práce: Finanční matematika Předmět: Matematika Ročník: Kvarta Časová dotace: 20 minut Vzdělávací cíl: naučit žáky vyhledávat aktuální kurzovní lístky jednotlivých bank na internetu, naučit žáky orientovat se v kurzovních lístcích bank a umět zvolit nejvýhodnější kurz , naučit žáky na příkladech z praxe převádět jednotlivé měny Inovace: využití ICT, mezipředmětové vztahy Pomůcky: aktuální kurzovní lístky z jednotlivých bank, internet Poznámka: vytvořeno 10.2.2012