registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítačová grafika.
Advertisements

registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Úprava fotografie na počítači
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Počítačová grafika Nagla Al Samsamová 4.B.
Soustava zařízení, kterými se obraz přeměňuje na elektrický obrazový signál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Základy počítačové grafiky
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Počítačová grafika Základní pojmy.
Referát č. 18 Počítačová grafika, prezentace (základní pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky, grafické a multimediální formáty, jejich vlastnosti.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kryšpín. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Obchodní akademie, Náchod, Denisovo nábřeží 673 Projekt CZ.1.07/1.5.00/ EU peníze pro Obchodní akademii Náchod Číslo-název šablony a klíčové aktivity.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_02 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 2.
Rozlišujeme dva základní
Základní pojmy grafiky
Počítačová grafika 18. Marcel Svrčina.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Úvod do počítačové grafiky. elmag. záření s určitou vlnovou délkou dopadající na sítnici našeho oka vnímáme jako barvu v rámci viditelné části spektra.
Excel – Grafy 18. května 2013VY_32_INOVACE_080210_Excel_Grafy_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lenka Satková. Obchodní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Barvy, barevné vidění Již Isaac Newton řekl, že ve fyzice žádné barvy neexistují, ve fyzice existuje pouze spektrum. Barvy existují pouze v našich očích.
Počítačová grafika.
Excel – Podmíněné formátování 1. června 2013VY_32_INOVACE_080213_Excel_Podminene_formatovani_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Editace - globální úpravy - tonalita obrazu
PERIFERNÍ ZAŘÍZENÍ ZOBRAZOVACÍ JEDNOTKY Ing. Petr Bouchala Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Tento výukový materiál.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_128_IT5 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Aplikační programové vybavení
Barva Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Tato prezentace byla vytvořena
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Vliv osvětlení a jasu na člověka
PZORA 1. přednáška.
Teorie barevného vidění
Barevné modely Název školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní pojmy Grafiky
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Aplikovaná počítačová grafika. Způsoby uložení grafické informace Rastr (grid, bitmapa …) Vektor.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je RNDr. Zdeněk Binar Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika, barevné modely
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Počítačová grafika.
Světlo a barva Obrazová část. Vjem barvy Digitální fotografie – Světlo Světlo je elektromagnetické záření Šíří se vakuem rychlostí c = 3  10 8 m  s.
RNDr. Jana Štanclová, Ph.D. ZS 2/0 Z Obrázky (popř. slajdy) převzaty od RNDr. Josef Pelikán, CSc., KSVI MFF UK B_PPG PRINCIPY.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Počítačová grafika VY_32_INOVACE _GRAF_18.  přidáním barevného odstínu vznikne tmavší barva, tento způsob používají například tiskárny.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
Počítačová grafika Rastrová a vektorová grafika Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Růžena Hynková. Dostupné z Metodického.
Rastrová grafika (2). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Rastrová grafika Základní termíny – prezentace barev, barevné modely.
KARTOGRAFICKÉ VYJADŘOVACÍ PROSTŘEDKY
Počítačová grafika základní pojmy. Počítačová grafika základní pojmy.
Barevné modely Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jitka Vlčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Barevné modely Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Inf Barevné ladění dokumentů
Transkript prezentace:

registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0809. 2. října 2012 VY_32_INOVACE_160103_Barevne_systemy_DUM Barevné systémy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková organizace. Materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK 1.5 – EU peníze středním školám, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0809.

Barevné modely umožňují programům a zařízením ukládat barvy a pracovat s nimi. Barevné modely se pokoušejí vyjádřit co největší množství barev, které vnímá lidské oko, pomocí několika základních barev a parametrů. Každá barva je definována číslem.

RGB CMY (CMYK) HSB (HSV) POKRAČUJ

Red Green Blue Barevný model RGB patří mezi základní modely a používá se nejčastěji při zobrazování na monitorech a projektorech. U tohoto modelu je každá výsledná barva dána smícháním odstínů ČERVENÉ, ZELENÉ A MODRÉ. Každá barva se popisuje podle barevné hloubky jako určitý počet bitů. Pro 8 bitů je rozsah hodnot všech tří základních barev 0-255. Obr. 1

Tento model označujeme také jako aditivní = doplňkové míchání barev. Při aditivní metodě se přidávají tři základní barvy a kombinací všech tří barev vznikne barva bílá. Aditivní míchání barev odpovídá vzájemnému prolínání tří barevných kuželů světla ze tří reflektorů na bílém plátně. Tímto způsobem pracuje televize, scanner, monitor a jevištní osvětlovací technika. ADITIVNÍ METODA BARVY SČÍTÁ!!!

Hodnota RGB se často udává v šestnáctkové soustavě (HEX hodnota), kdy sytost barvy je udána v rozmezí 00 - FF, tvar zápisu je rrggbb. Barva červená je např. ff0000. ff - maximální možná hodnota červené 00 - žádná zelená 00 - žádná modrá Číselník barev

Cyan Magenta Yellow blacK Tento model vychází z principu míchání malířských barev (světlo je pohlcováno). Hlavní užití při barevném tisku. Smíchání všech tří pigmentů dá černou pouze teoreticky (prakticky vznikne tmavě hnědá), proto bývá přidávána kvalitní čerň (blacK) a systém se pak označuje CMYK.

Cyan Magenta Yellow blacK Tomuto míchání barev říkáme subtraktivní míchání barev. Je to způsob, kdy se s každou další přidanou barvou ubírá část původního světla. Pokud například skládáme na sebe barevné filtry nebo mícháme pigmentové barvy, mícháme je subtraktivní metodou.

HSB (HSV) Systém je modelován pravidelným šestibokým jehlanem. Hue je barevný tón. Saturation je příměs jiných barev. Brightness (Value) je jasová hodnota resp. množtví bílého světla. Obr. 2

LAB Barevný model LAB je založen na tom, jak lidské oko vnímá barvu. Gamut je největší, má největší rozsah barev a naprosto oddělenou jasovou složku L od barevných složek a, b. To umožňuje realizovat i některé speciální efekty při editaci. Lab je jediný barevný model nezávislý na zařízení. Co je to GAMUT???

Model LAB je vyjádřen pomocí podkovy Obr. 3

LAB Světlost (Lightness, L) v rozsahu 0-100 (0 je černý bod, 100 je bílý bod). Složka barvy a popisuje barvu bodu ve směru od zeleno-modré po červeno-purpurovou. Složka barvy b popisuje barvu bodu ve směru od modro-purpurové po zeleno-žluto-červenou.

Co jste si zapamatovali? Zopakujte si své vědomosti. Citace zdrojů

CITACE ZDROJŮ Software Obr.1 - RGB_krychl.svg http://commons.wikimedia.org/wiki [online]. 5.května 2007 [cit. 2012-10-02]. Dostupné pod licencí public domain z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RGB_krychle.svg Obr.2 - LAB - PHOTO TV. Http://www.phototv.cz [online]. 2011 [cit. 2012-10-02]. Dostupné pod licencí public domain z: http://www.phototv.cz/index.php?page=cataltxt&grouptxt=1&recid=53&lang=CZ Obr.3 - PosterBar. Http://www.posterbar.cz [online]. 2010 [cit. 2012-10-02]. Dostupné pod licencí public domain z: http://www.posterbar.cz/uploads/galerie/002/002modely06.png Software Křížovka a doplňovačka byly vytvořeny ve freewarovém programu HOT POTATOES. Dostupné z: http://hotpot.uvic.ca/ Pro vytvoření DUM byl použit Microsoft PowerPoint 2010