Autismus aneb selhání nejen teorie mysli

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Advertisements

VY_32_INOVACE_PSYM20160ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
EUKLEIDÉS.
Státy J a JV Asie I. III2-Z7-II-12
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
Číslo v digitálním archivu školy
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYM23960ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM20260ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autor: Jana Paulusová Fišerová Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor / předmět: Hudební výchova Tematický okruh:
VY_32_INOVACE_PSYM24460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS15260ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_P8_19 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět přírodopis Název materiáluVylučovací soustava Anotace Žák se v průběhu.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
VY_32_INOVACE_PSYM21060ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS14160ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Zpracoval: ing. Pavel Králík
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3D grafika Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
DNA.
Vypracovaly: Kánská, Ivanovová, Strýčková, Maroušková
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_PSYPS15960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Vypracovala: V. Černochová
VY_32_INOVACE_PSYPS15860ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Materiál slouží v hodinách o lidských vlastnostech.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Savci.
Transkript prezentace:

Autismus aneb selhání nejen teorie mysli Kateřina Buržáková První ročník navazujícího magisterského studia molekulární a buněčné biologie

Výskyt 4 – 5 z 10000 dětí Možná genetická spojitost 75 % autistů je mentálně retardovaných 25 % má IQ normální až nadprůměrné – Vysoce funkční autismus, Aspergrův syndrom

Projevy autismu Nedostatek očního kontaktu Špatné rozpoznávání obličejů Přehnaná pozornost vůči detailům Neporozumění neverbální komunikace Nechápání metafor Špatná představivost Stereotypní chování Problém vypořádat se se změnou

Teorie mysli Mechanismus sociálního poznávání Pochopení mentálních stavů – myšlenek, přání, domněnek, pocitů smutku a štěstí u jiných lidí Vědomí toho, že se myšlenky jiného člověka liší od našich vlastních

Test nesprávné domněnky Měřítko teorie mysli Schopnost odlišit vlastní znalosti o světě od domněnek, které mají ostatní a které jsou nesprávné Např.: úloha s lentilkami

Test nesprávné domněnky

Test nesprávné domněnky

Oslabená centrální koherence Neschopnost vidět věc jako celek, ale spíše se soustředit na lokální znaky Špatné poznání obličejů, soustředění se na detaily obličeje Lepší výsledky při řešení vizuálních iluzí Dokonalé kreslení (Stephen Wiltshire) Perfektní znalosti o jednom tématu Chápání matematiky, fyziky

Rozpoznání optických klamů

Obraz Stephena Wiltshira http://www.google.cz/imgres?q=stephen+wiltshire&start=25&num=10&um=1&hl=cs&biw=1280&bih=521&addh=36&tbm=isch&tbnid=s4D7Upf6z4cRrM:&imgrefurl=http://ofmiceandramen.blogspot.com/2010/07/stephen-wiltshire-human-camera.html&docid=PjWWQJ5dKAQfLM&imgurl=http://2.bp.blogspot.com/_fmBQgq80Ft8/TEmviGVKR-I/AAAAAAAAMCU/zGXDycmtLWE/s1600/pic.jpg&w=725&h=441&ei=67PET66-MIboObnRxOAJ&zoom=1&iact=rc&dur=237&sig=116173499142486388464&page=3&tbnh=158&tbnw=227&ndsp=15&ved=1t:429,r:7,s:25,i:54&tx=71&ty=110

Genetika Rodiče nadprůměrné výkony v testech zaměřující se na detaily Otcové autistů většinou strojaři, fyzikové Příbuzní autistů bývají studenti matematicko-fyzikálních oborů

Kde je poškozený mozek? Amygdala – rozpoznání strachu, smutku, hrozby Spánková brázda – určení směru pohledu a vyhodnocení přímého očního kontaktu Levá mediální frontální kůra – mentální schopnosti

Použité zdroje Barrett L, Dunbar R, Lycett J (2007): Evoluční psychologie člověka. Nakladatelství Portál s.r.o., Praha www.autismus.cz

Děkuji z pozornost